بازدید 5627

چرا هلند شادترین نوجوانان جهان را دارد؟

کد خبر: ۸۱۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 22 June 2018

آموزش و پرورش هلند نقش مهمی در میزان رضایت و شادی نوجوانان هلندی که بطور مداوم در صدر جدول‌های رضایت از زندگی قرار می‌گیرند، ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر هلند در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) بالاترین میزان رضایت از زندگی را در میان جوانان خود داشته است.

محققان طی یک تحقیق چهار ساله در میان ۴۸ کشور در مورد رفتارهای بهداشتی کودکان مدرسه‌ای اعلام کرده‌اند امتیاز شادی کودکان هلندی امسال نیز در بالاترین میزان قرار دارد.

در مقابل، بسیاری از کشورها وضعیت مناسبی در این زمینه ندارند به طوریکه در انگلیس افسردگی و اضطراب در میان نوجوانان به شدت افزایش یافته و همچنین شمار جوانانی که در ایالت متحده آمریکا دست به خودکشی می‌زنند بطور قابل توجهی رو به افزایش است. پس چرا این کشور ۱۷ میلیونی با تاریخچه کالوینیسمی و استعمارگرایی تا این اندازه در القای دیدگاهی خوش بینانه به جوانان خود موفق بوده است؟

دکتر سیمونه دِروس، پژوهشگر موسسه تحقیقات اجتماعی هلند (SCP) در مورد رضایت بالای نوجوانان این کشور از زندگی که از سال ۲۰۱۳ افزایش یافته است می‌گوید: کودکان هلندی در تمامی محیط‌های اجتماعی خود تعاملی مثبت داشته و در خانه، مدرسه و با دوستان خود از محیطی حمایتی برخوردارند.

پدر و مادرهای هلندی حمایت بیشتری نسبت به کنترل فرزندان خود دارند. همچنین تساوی گرایی در هلند رواج داشته و معلمان استبداد ندارند. این امر باعث می‌شود معلمان احساسات دانش آموزان را درک کرده و دانش آموزان به معلمان اعتماد داشته باشند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته روی کودکان ۱۱، ۱۳ و ۱۵ ساله، حدود ۹۴ درصد از پسران و ۸۴ تا ۹۲ درصد از دختران هلندی از ۱۰ امتیاز، امتیازهای شش به بالا به رضایت خود از زندگی داده‌اند.

همچنین جوانان هلندی برای خوردن صبحانه در روزهای هفته، تماشای هفتگی بیش از دو ساعت تلویزیون و داشتن همکلاسی‌های مهربان و مفید در میان پنج کشور اول و در مقابل برای داشتن اضافه وزن، داشتن رابطه غیراخلاقی زیر ۱۵ سال و احساس فشار به دلیل تکالیف مدرسه در میان پنج کشور آخر قرار گرفته‌اند. در عین حال کمترین میزان تجربه‌ی قرار گرفتن در معرض قلدری‌ها در مدرسه و بیشترین احساس راحتی برای صحبت کردن با والدین نیز به جوانان این کشور اختصاص یافته است.

تحقیقات نشان می‌دهد هلند در کنار فنلاند و سوئیس از بهترین نتایج یادگیری در آموزش در کنار احساس رضایت دانش آموزان برخوردارند.

البته وضعیت کلی کشور به این نتایج کمکی شایان کرده است چرا که در هلند بیکاری و نابرابری کم بوده و کشور از اقتصادی سالم برخوردار است.

مدیر پایگاه جهانی خوشبختی با اشاره به اینکه در سراسر اروپا، هلندی‌ها و دانمارکی‌ها با مداراترین مردم بوده و بیشتر بر توسعه استقلال داخلی تمرکز دارند تا تمکین از دیگر ملت‌ها می‌گوید: کودکان در این کشورها آزادند تا آنچه را که می‌خواهند انجام دهند و با ایده‌های خود مهارت‌های اجتماعی را بیاموزند.

به رغم شهرت هلند در استعمال ماده مخدر کانابیس (حشیش یا ماری‌جوانا)، روند استعمال دخانیات و مصرف مواد مخدر و نوشیدن الکل در کودکان ۱۲ تا ۱۶ ساله هلندی رو به کاهش است.

مدارس هلند که تقریبا تمامی آنها دولتی هستند امتحانات اصلی را در حدود سن ۱۲ سالگی آغاز می‌کنند و سه سطح آموزشی در مدارس متوسط از نظر عملی و آکادمیک وجود دارد. آموزش‌های ویژه نیز از سن چهار سالگی به کودکان داده می‌شود که باعث شده نرخ حاملگی‌ها در نوجوانان در این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپایی کمترین باشد. همچنین امکان جهشی خواندن سال‌های تحصیلی یا تکرار یک سال تحصیلی در سال بعد وجود دارد که باعث می‌شود استرس دانش آموزان در مورد سال‌های تحصیلی کاهش یابد.

به گزارش گاردین، اگرچه مشکلات اجتماعی مانند تفاوت در موفقیت‌های هلندی‌ها با دیگر اقلیت‌های قومی این کشور وجود دارد از هر ۹ کودک یک کودک در فقر زندگی می‌کند اما حتی اگر مدرسه‌ای قصد اخراج دانش آموزی را داشته باشد باید پیش از اخراج مدرسه‌ای مناسب او را یافته و او را معرفی کند.

همچنین یکی از فشارهایی که در حال حاضر به دانش آموزان وارد می‌شود نگرانی‌هایی در مورد پیشرفت‌ها و موفقیت‌های تحصیلی است. در عین حال برخی معتقدند در حال حاضر افراد تحصیل کرده در هلند بسیارند ولی افراد کافی برای انجام کارهایی همچون نجاری یا لوله‌کشی وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار