بازدید 6244

شناسایی ۹۰۰ پلاک خطرناک در بازار

کد خبر: ۸۱۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱ 22 June 2018

شهردار منطقه 12 در مورد آخرین وضعیت ایمن سازی بازار بزرگ تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، پیمان محسنی در مورد سرانجام طرح ایمن سازی بازار، گفت: دقت داشته باشید که بازار منطقه استراتژیک در تهران است به گونه‌ای که جمعیت شناور آن در روز، یک میلیون و 200 تا 500 هزار نفر است و این در حالیست که در ایام پیک همچون اواخر اسفند ماه شاهد آن هستیم که حتی تا بیش از سه میلیون نفر جمعیت روزانه در بازار تردد می‌کنند و 19 ایستگاه مترو و پایانه‌های متعدد اتوبوس و تاکسی در این منطقه وجود دارد که دسترسی به آن را آسان می‌کند و به همین دلیل منطقه بازار همواره برای شهروندان تهرانی جذاب است.

وی افزود: بازار سرزمینی 112 هکتاری است که وضعیت آن در طول زمان تثبیت شده است و تغییر شرایط آن در زمان کوتاه امکان پذیر نیست اما تلاش داریم با مجموعه اقداماتی نسبت به پیشگیری از بروز حوادث و یا حتی کاهش اثرات حوادث اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در این 10 ماهی که من به عنوان شهردار در منطقه 12 فعال بودم، مجموعه جلساتی برای بهبود وضعیت بازار تهران با دادستانی تهران، شورای شهر، استانداری و ... برگزار کردیم، گفت: همچنین در جلسات ایمنی که در منطقه برگزار می‌شود سعی کردیم که وضعیت ایمن سازی بازار تهران را با اولویت رفع پلاک‌های خطرناک تسریع ببخشیم.

شهردار منطقه 12 با بیان اینکه در اولین گام با کمک آتش نشانی پلاک‌های خطرناک در محدوده بازار شناسایی و اخطار لازم به آنها لازم شد، گفت: این واحدها به سازمان آتش نشانی معرفی شدند تا دستورالعمل ایمنی را از آتش نشانی دریافت کنند که برخی پاساژها علاوه بر ایمن سازی، می‌بایست نسبت به مقاوم سازی در برابر حریق نیز اقدام کنند چرا که بر اساس آمارها 25 درصد حریق‌ها مربوط به اتصالات برق است که بر همین اساس با اداره برق خیام رایزنی انجام شد و برای سه پاساژ ، نامه اخطاریه صادر شد و در پی بی‌توجهی آنها مجوز قضایی قطع برق را نیز اخذ کردیم که در صورت عدم همکاری مالکان پاساژ برق‌شان قطع می‌شود.

استقرار آتش‌نشان مقیم در پاساژها

آموزش آتش‌نشانی به سرایدارهای پاساژها

محسنی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده برخی مراکز خرید و پاساژ در بازار شناسایی شد که مشکلاتی همچون سد معبر و چینش اجناس در معابر داخل پاساژ داشتند که موجب عدم دسترسی در هنگام وقوع حوادث می‌شد، گفت: عدم امکانات و تجهیزات پیشگیری از وقوع آتش سوزی سبب شد که سرای رشتی‌ها و ضیافت را تعطیل کنیم و این واحدها به آتش نشانی معرفی شدند تا دستورالعمل ایمنی مذکور را دریافت کرده و در بازه زمانی مناسب نسبت به رفع مشکلات پاساژ خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در داخل دستورالعمل آتش نشانی، بندی وجود دارد که به استفاده از آتش نشان مقیم یا بکار گرفتن فردی آموزش دیده تاکید دارد، گفت: یا آتش نشانی به عنوان آتش نشان مقیم یا یکی از اعضای پاساژ یا سرایدار و ... می‌توانند به عنوان آتش نشان مقیم آموزش داده استفاده کنند اما به این شرط که می‌بایست 24 ساعته در پاساژ باشند تا در صورت وقوع حادثه، در دقایق ابتدایی نسبت به مهار آن اقدام کنند.

تشکیل کمیته ایمنی داخل بازار

وی با بیان اینکه در این 10 ماهه سعی شد که به غیر از محدوده بازار در مابقی سطح منطقه به صورت جداگانه از واحدهای مختلف بازدید کنیم و نسبت به ایمن سازی آن اقدام شود، گفت: نکته قابل توجه این است که در شهرداری ناحیه 3 یعنی محدوده بازار نماینده آتش نشانی همراه نماینده اداره برق و نماینده شهرداری کمیته ایمنی داخل بازار را تشکیل داده‌اند که نسبت به بازدید تخصصی از واحدهای تجاری، تولیدی و ... در دوره‌های مشخص، پیگیری رفع نواقص و ... را انجام می‌دهند.

شهردار منطقه 12 در مورد تعداد پلاک‌های خطرناک در محدوده بازار گفت:‌ حدود 900 پلاک خطرناک در منطقه بازار شناسایی شده است اما تعداد واحدهای هر پلاک متفاوت است چرا که ممکن است یک پلاک شامل 150 واحد تجاری باشد یا یک پلاک شامل یک واحد تجاری باشد که بخش عمده این واحدها نیاز به ایمن سازی و مقاوم سازی دارند.

سازمان اوقاف مالک نیمی از ساختمان های رهاشده بازار

وی با بیان اینکه 50 درصد بازار جزء املاک اداره اوقاف است و این در حالیست که بیشترین املاک رها شده در بازار نیز برای اوقاف است، گفت: در صدد رایزنی با اداره اوقاف هستیم که یا نسبت به پاکسازی واحدهای رها شده و یا دریافت پروانه ساخت اقدام کند. چرا که زباله‌هایی که واحدهای مجاور به این زمین‌ها می‌ریزند، علاوه بر ایجاد فضاهای نامناسب، بعضا زمینه ساز حریق نیز می‌شود که امیدواریم در پی مجموعه جلساتی که در استانداری تهران با ریاست آقای مقیمی برگزار می‌شود این هماهنگی با اداره اوقاف افزایش یابد.

محسنی با بیان اینکه برای آنکه بتوانیم نسبت به ایمن سازی بازار اقدام کنیم لازم است که همه دستگاه‌ها پای کار بیایند، گفت: دقت داشته باشید که در انجام این امور جلب مشارکت مردم و کسبه حرف اول را می‌زند و خوشبختانه توانستیم در این راه از حمایت هیات امنای بازار، انجمن اسلامی بازار و ... بهره ببریم و امیدواریم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که بازار تهران به عنوان یکی از امن‌ترین نقاط تهران شناخته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی