بازدید 2877

۲۲۰ مهاجر نزدیک سواحل لیبی غرق شدند

کد خبر: ۸۱۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸ 22 June 2018

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه به نقل از مهاجران نجات یافته در دریای مدیترانه اعلام کرد، طی چند روز گذشته 220مهاجر که می خواستند خود را به کشورهای اروپایی برسانند، در دریای مدیترانه و نزدیک سواحل لیبی غرق شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای «لیبیا الاخبار» کمیساریایی عالی امور پناهندگان سازمان ملل افزود، سه شنبه گذشته از مجموع 100 نفر سوار بر یک قایق، تنها پنج نفر نجات یافتند و در همان روز یک قایق دیگر که حامل 130 نفر بود، غرق شد که در اثر آن 70نفر جانشان را از دست دادند.

پناهجویان و مهاجران دیگری که در دریای مدیترانه نجات داده شده اند نیز گفتند، حدود 50 نفر دیگر که همراه با آنان بودند، در دریا غرق شدند.

سازمان ملل در خصوص روند رو به افزایش شمار مهاجران غرق شده در دریای مدیترانه ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام فوری جامعه بین الملل و سازمان های غیر دولتی برای نجات اینگونه افراد شد.

گارد ساحلی لیبی صبح روز پنجشنبه نیز 301مهاجر آفریقایی را که سوار بر 2 قایق بودند و موتور های قایق آن ها از کار افتاده بود، نجات داد.

«ایوب قاسم » سخنگوی گارد ساحلی لیبی با اعلام این خبر گفت، سه نفر از این مهاجران زن و 46 نفر کودک و مهاجران از 12 کشور آفریقایی بودند.

سازمان بین المللی مهاجرت بهمن گذشته اعلام کرد بر اساس آمارهای موجود، 704 هزار مهاجر غیر قانونی از 40 کشور مختلف در لیبی به سر می برند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی