بازدید 3180

دکتری برای انجام مصاحبه به چه نکاتی باید توجه کنند؟

کد خبر: ۸۱۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 21 June 2018

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نکات مهمی را برای انجام مصاحبه دوره دکتری به داوطلبان متذکر شد.

به گزارش آنا، دکتر علی اکبر فرهنگی گفت: داوطلبان باید با خیال آسوده به جلسه مصاحبه حضوری دوره دکتری بروند تا بتوانند نتیجه بهتری بگیرند و با آرامش حضور ذهن بیشتری داشته باشند و تا زمان انجام مصاحبه نگاهی به درس‌هایی که امتحان داده‌اند داشته باشند و این مرور می‌تواند کمک خوبی به داوطلبان کند.

عضو هیات علمی دانشکده مدیریت واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: داوطلبان صادقانه با ممتحنین برخورد کنند چرا که این امر بسیار مورد توجه اکثر ممتحنین است.

فرهنگی گفت: معمولا سوالات عمومی از داوطلبان پرسیده می‌شود و در پاسخ به سوالات هوش، حاضرجوابی، نحوه استدلال بسیار اهمیت دارد. داوطلبان دوره دکتری باید بتوانند با استدلال با موضوعات برخورد کنند.

فرهنگی همچنین به خلاقیت در پاسخ به سوالات مصاحبه دوره دکتری تاکید کرد و ادامه داد: ممتحنین معمولا از روی پاسخ به سوالات عمومی میزان خلاقیت داوطلبان را نیز در‌می‌یابند.

وی در توصیه به داوطلبان درباره سوالات زبان تخصصی تاکید کرد: یادگیری زبان فرآیند طولانی دارد و در یکی دو جلسه اتفاق نمی‌افتد. توصیه می‌کنم که داوطلبان واژگان کلیدی رشته خود را حتما مطالعه کنند.

عضو هیات علمی دانشکده مدیریت واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ارائه رزومه تحقیقاتی از سوی داوطلبان دوره دکتری گفت: ارائه کار تحقیقاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، حتما مستندات مدونی از سابقه کارهای تحقیقاتی تهیه شود،‌ اگر مقاله‌ای نگاشته شده یا کتابی منتشر شده است، داوطلبان آنها را به همراه داشته باشند. اگر در کنفرانس‌ها سخنرانی داشته‌اند حتما ارائه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل