بازدید 2635

چرا سرمایه‌های ایرانی دیگر به امارات نمی‌روند؟

با توجه به مشکلات پیش آمده برای ایران در ماه های اخیر شاهد خروج سرمایه از کشور بوده ایم. معمولاً سرمایه ها نیز به کشورهایی نقل مکان می کنند که در آن ها، سرمایه امنیت داشته و محیط کسب و کار از هر لحاظ محیطی مناسب تر و سهل تر باشد. معمولاً در سال های اخیر سرمایه های خروجی از ایران به کشور امارات می رفتند اما در چند ماه اخیر گویا سرمایه گذاران ایرانی بیشتر ترجیح می دهند در کشورهای دیگر از جمله گرجستان سرمایه گذاری کنند.
کد خبر: ۸۰۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ 20 June 2018

چرا سرمایه های ایرانی دیگر به امارات نمی روند؟با توجه به مشکلات پیش آمده برای ایران در ماه های اخیر شاهد خروج سرمایه از کشور بوده ایم. معمولاً سرمایه ها نیز به کشورهایی نقل مکان می کنند که در آن ها، سرمایه امنیت داشته و محیط کسب و کار از هر لحاظ محیطی مناسب تر و سهل تر باشد. معمولاً در سال های اخیر سرمایه های خروجی از ایران به کشور امارات می رفتند اما در چند ماه اخیر گویا سرمایه گذاران ایرانی بیشتر ترجیح می دهند در کشورهای دیگر از جمله گرجستان سرمایه گذاری کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی، در سال های اخیر به خصوص در سال 96 خروج سرمایه از کشور مطابق با گزارش های بانک مرکزی رشد چشمگیری داشته است. این خروج سرمایه باعث شده است تا خالص سرمایه از اردیبهشت ماه تا شهریور ماه سال گذشته منفی شده و روندی صعودی داشته باشد. نمودار زیر به خوبی نشان دهنده خروج سرمایه از کشور در شش ماهه نخست سال گذشته می باشد.

چرا سرمایه های ایرانی دیگر به امارات نمی روند؟

با خروج سرمایه ها از کشور، سرمایه گذاران معمولاً به دنبال مکان هایی برای سرمایه های خود هستند که در آنجا سرمایه هایشان از هر لحاظ در امنیت کامل باشد و همچنین کشورهایی انتخاب می شوند که دارای محیط های کسب و کار مناسب تر و سهل تر باشند. در چند سال اخیر شیب خروج سرمایه های ایرانی به سمت کشور امارات بوده است اما به تازگی سرمایه گذاران ایرانی ترجیح می دهند بنا به دلایلی سرمایه های خود را به کشورهای دیگری چون گرجستان انتقال دهند. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در سال گذشته بود که دولت امارات به بهانه مبارزه با پولشویی اقدام به بستن حساب های تعداد زیادی از تاجران و شرکت های ایرانی نمود. گفته می شود در این اقدام، دولت امارات حدود 3 هزار حساب مربوط به ایرانیان را مسدود نمود.
  • طبق اطلاعات به دست آمده گفته می شود تا اردیبهشت ماه سال جاری 272 ایرانی صاحب شرکت در امارات با محدودیت های جدید بانکی رو به رو شده اند.
  • دولت امارات سعی نموده است، سرمایه داران ایرانی حاضر در امارات که سرمایه آن ها بیش از 250 میلیون دلار می باشد را شناسایی نماید تا با اعمال قوانینی از خروج آن ها و سرمایه هایشان از این کشور، جلوگیری نماید.
  • در تحریم های اخیر دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت های ایرانی، رد پای دولت امارات دیده می شود. این کشور عربی حوزه خلیج فارس گویا در راستای خوش خدمتی به اربابان آمریکایی خود، فهرستی از بازرگانان و شرکت های ایرانی را به عنوان حامیان تروریسم، در اختیار دولتمردان آمریکایی قرار داده است.
  • قوانین جدید مالیات های ارزش افزوده در امارات، 34 درصد کسب و کارها را با مشکلات جدی و 53 درصد کسب و کارها را با مشکلات بسیار جدید رو به رو کرده است. همین موضوع باعث شده است تا به عنوان مثال، فعالان بازار جواهر امارات، اقدام به خروج سرمایه های خود از این کشور بکنند.

دلایل بالا تنها بخشی از دلایلی بود که باعث شده است تا در یک سال اخیر، سرمایه گذاران ایرانی ترجیح بدهند دیگر سرمایه های خود را به امارات نبرند چرا که این کشور دیگر جای امنی برای سرمایه گذاران ایرانی و سرمایه های آن ها نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار