بازدید 2515

جدیدترین اقدام روسیه علیه تعرفه های آمریکا

بر اساس گزارش های منتشر شده، ماکسیم اورشکین وزیر توسعه ی اقتصادی روسیه اذعان کرده است که مسکو علیه تعرفه های یک جانبه آمریکا در رابطه با واردات آلومینیوم و فولاد به اقدام مقابله جویانه دست خواهد زد.
کد خبر: ۸۰۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 20 June 2018

بر اساس گزارش های منتشر شده، ماکسیم اورشکین وزیر توسعه ی اقتصادی روسیه اذعان کرده است که مسکو علیه تعرفه های یک جانبه آمریکا در رابطه با واردات آلومینیوم و فولاد به اقدام مقابله جویانه دست خواهد زد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، به گفته ی اورشکین پاسخ روسیه کالاهای آمریکایی ای را شامل می شود که مشابه داخلی آن در این کشور تولید می شود.

در ماه می روسیه به سازمان تجارت جهانی اطلاع داده بود که علیه آمریکا اقدام متقابل انجام خواهد داد و ارزش پولی این اقدام معادل ۵۳۸ میلیون دلار خواهد بود. این میزان معادل مبلغی است که اجرایی شدن تعرفه های آمریکا بر اقتصاد روسیه تاثیر منفی می گذارد. قرار است لیست کالاهای آمریکایی ای که مشمول اقدامات متقابل روسیه قرار می گیرند ظرف چند روز آینده به طور رسمی اعلام شود.

علاوه بر این، وزیر توسعه اقتصادی روسیه در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد که ''آمریکا در حال ادامه دادن اقدامات محافظه کارانه خود به وسیله ی اعمال تعرفه های گمرکی اضافی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم است و در عین حال از جبران خسارتی که روسیه در این خصوص متحمل می شود خودداری می کند. به همین دلیل است که روسیه از حقوق خود در سازمان تجارت جهانی استفاده کرده و اقداماتی را جهت متعادل سازی وضعیت اقتصادی واردات از آمریکا اتخاذ خواهد کرد''.

در پایان باید خاطر نشان گردد که تا کنون چین، روسیه، ژا‍پن، هند، ترکیه و اتحادیه اروپا نسبت به تعرفه های آمریکا بر روی واردات آلومینیوم و فولاد که از روز اول ژوئن سال جاری اجرایی شد اعتراض کرده و اذعان کردند که خطرآفرینی این کشورها علیه امنیت ملی آمریکا، که بهانه ی دولت ترامپ برای اعمال تعرفه بوده، غیرقابل توجیه است. گفته می شود که این کشورها بر اساس مقررات موجود در سازمان تجارت جهانی در پی آن هستند که مجموعا حدود ۳.۵ میلیارد دلار آسیبی که به اقتصادهایشان پس از اجرایی شدن تعرفه های آمریکا وارد می شود را بازیابی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار