بازدید 44237
اختصاصی «تابناک»؛

دو میلیارد تومان هزینه دعوت سه مهمان برای کارشناسی بازی های تیم ملی ایران / پس از اتوئو، پویول و مانیش به برنامه فردوسی پور می‌آیند / هنوز هزینه حق پخش جام جهانی پرداخت نشده است!

بر اساس اطلاعات خبرنگار «تابناک»، برای بازی ایران و اسپانیا کارلوس پویول بازیکن بازنشسته تیم ملی اسپانیا میهمان فردوسی پور خواهد بود و برای بازی ایران و پرتغال نیز مانیش بازیکن بازنشسته تیم ملی فوتبال پرتغال به تهران خواهد آمد و در این برنامه حضور می‌یابد. اینکه چهره‌های خارجی برای چنین برنامه‌هایی دعوت کرد، اتفاق قابل توجهی است اما باید در نظر داشت که این اتفاق جالب به چه قیمتی تمام می شود؟
کد خبر: ۸۰۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 19 June 2018

دو میلیارد تومان هزینه دعوت سه مهمان برای کارشناسی بازی های تیم ملی ایران / پس از اتوئو، پویول و مانیش به برنامه فردوسی پور می‌آیند / هنوز هزینه حق پخش جام جهانی پرداخت نشده است!با وجود آنکه هنوز خبر حق پخش بازی های جام جهانی روسیه از سوی صداوسیما به صاحب حق پخش بازی ها پرداخت نشده و این نگرانی وجود دارد که پخش کننده این بازیها در میانه جام جهانی از ارائه سگینال کلین بازی ها استنکاف ورزد، اطلاعات دریافتی خبرنگار «تابناک» حکایت از آن دارد که برای برخی بخش‌های حاشیه‌ای برنامه به نسبت حق پخش، رقمی میلیاردی هزینه شده از اسپانسرینگ برنامه کسر شده است.

به گزارش «تابناک»؛ ویژه برنامه جام جهانی 2018 با تهیه کنندگی و اجرای عادل فردوسی پور توانسته توقعات را برآورده کند، ولی باعث نشده حاشیه‌های مدیریت پخش مسابقات جام جهانی در شبکه سوم سیما به چشم نیاید. چالش اصلی در فاصله اندک تا بازی ایران – اسپانیا همچنان عدم پرداخت هزینه حق پخش بازی هاست. هرچند مسئولان امر در صداوسیما تأکید کرده‌اند که رقم 20 میلیون دلار حق پخش آماده است و در پی راهکار انتقال این رقم هستند بعید به نظر می‌رسد اگر رقمی وجود داشت، انتقالش به این میزان زمان نیاز داشت؛ هرچند نمی‌توان با قطعیت در این زمینه موضع گرفت.

در این شرایط، برخی اتفاقاتی که در ویژه برنامه جام جهانی رخ داد، قابل تأمل است. حضور ساموئل اتوئو بازیکن بازنشسته تیم ملی فوتبال کامرون برای کارشناسی بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل مراکش در برنامه شبکه سوم سیما، اتفاق جالبی بود. بر اساس اطلاعات خبرنگار «تابناک»، برای بازی ایران و اسپانیا کارلوس پویول بازیکن بازنشسته تیم ملی اسپانیا میهمان فردوسی پور خواهد بود و برای بازی ایران و پرتغال نیز مانیش بازیکن بازنشسته تیم ملی فوتبال پرتغال به تهران خواهد آمد و در این برنامه حضور می‌یابد.

دو میلیارد تومان هزینه دعوت سه مهمان برای کارشناسی بازیهای تیم ملی ایران / پس از اتوئو، پویول و مانیش به برنامه فردوسی پور می‌آیند / هنوز هزینه حق پخش بازیهای جام جهانی پرداخت نشده است!

کارلوس پویول و مانیش، مهمان‌های بعدی تلویزیون برای دو بازی بعد تیم فوتبال ایران

اینکه چهره‌های خارجی برای چنین برنامه‌هایی دعوت کرد، اتفاق قابل توجهی است اما باید در نظر داشت که این اتفاق جالب به چه قیمتی تمام می شود؟ شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که هزینه دعوت این سه مهمان برای صداوسیما 2 میلیارد تومان بوده که توسط اسپانسر برنامه به عنوان بخشی از تعهد مالی به صداوسیما پرداخت شده است. این رقم که با دلار آزاد حدود 300 هزار دلار است، برای بازیکنان بازنشسته که شاید برای دهه هفتاد و هشتادی‌ها نیز شناخته شده نباشند، رقم قابل توجهی است.

بالا بودن این رقم را با در نظر گرفتن رقم تولید کل برنامه که معادل 2 میلیارد تومان بوده، می‌توان درک کرد و در واقع در شرایطی که چنین برنامه‌ای دو میلیارد تومان هزینه داشت، واقعاً قابل درک نیست که چرا در این شرایط به اندازه برآورد برنامه برای سه مهمان ساعتی هزینه شده است. این هزینه می‌توانست بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای حق پخش یا اعتبارات صداوسیما برای تولید برنامه‌های مرتبط باشد و با استفاده از بازیکنان ایرانی که تجربه بازی اروپایی داشتند، نظیر مهدوی کیا و نکونام می‌توانست علاوه بر حفظ منابع، جذابیت برنامه نیز حفظ می‌شد.

در عین حال در شرایطی که مسئولان صداوسیما هر از چند گاهی از نبود منابع مالی گلایه می‌کنند، این نوع هزینه کرد که با کلیت پوشش جام جهانی روسیه نیز قابل تطبیق نیست، رویکردی لوکس ـ آن هم در سازمانی نیست که گاهی در پرداخت هزینه‌ها با چالش روبه روست ـ محسوب می‌شود؟

به نظر می‌رسد باید در جریان جام جهانی به ویژه در تزریق منابع، مدیریت جدی تری اعمال می‌شد، چون طبیعتاً امکان حضور خبرنگاران صداوسیما در جایگاه خبرنگاران و پوشش نزدیک بازی ها به جای گزارش از خیابان‌های مسکو، سن پترزبورگ و کازان، به مراتب پراهمیت تر از دعوت از چنین مهمانانی بود؛ اتفاقی که با پرداخت بموقع حق پخش و صدور آی دی کارت خبرنگاری برای خبرنگاران اعزامی صداوسیما تحقق می‌یافت و بدون تردید این اتفاق خوبی نیست که تا این لحظه خبرنگاران صداوسیما آی دی کارت مخصوص عوامل تصویری را ندارند و فرصت‌های پوشش اختصاصی این رویداد را از دست می‌دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹۶
انتشار یافته: ۳۸
بنده به عنوان بیننده راضی نیستم این پول اینطور خرج بشه. در همان خیابان ولی عصر که صدا و سیما هست، ده ها کودک دستفروشی میکنند، بخدا این پول ها رو ببرید برای اینها زندگی درست و حسابی بسازید. پرسیدم میگفت مدرسه نمی توانیم برویم.
من مخالف آوردن اینها هستم.تو این وضع مملکت معنی نداره فقط چون خارجی هستن بیان و اینقدر پول بگیرن.همون اتوئو هیچ حرف مهمی نزد.نکنید،یک سر برید سیستان و بلوچستان و دیگر شهرهای مرزی و جنوبی ببینید مردمی هستن که با یک میلیون تومن زیباترین خنده ی جهان بر روی صورت اونها نقش می بنده.اگر این پول مال من هم هست،من راضی نیستم.
بعید می دونم کسی از این کار ناراضی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
حتی زلزله زده ها
حتی اونایی مه دارن کبد فروشی کلیه فروشی و بچه فروشی میکنن ،
حتی مردم غزه و لبنان هم ناراضی نیستن
پانصد تومن هم بدن من یه دوچرخه بخرم برم سرکارو برگردم.خسته میشم پیاده چند کیلومتر میرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
خدایی من پولشو بت میدم ولی نمیدونم چجوری میشه همو پیدا کنیم ؟؟؟ یکی راهنماییم کنه ممنون
باید پول هزینه فوتبال را از کسایی ک فوتبال تماشا می کنن بگیرن. اون پولی ک الان دارن خرج فوتبال میکنن را ب طور مساوی ب مردم بدن تا داد کسی در نیاد
آقا چقدر هزینه ی بیخود و سنگین تحمیل می کنید به ملت؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
به سهم خودم از این حق و ناس راضی نیستم ،به همچین مسایلی ریخت و پاش بشه ، از کارشناسای خوب داخلی کم داریم.مگه ،سال کالای داخلی و تولید داخل نیست مگه ؟
تابناک عزیز اتفاقا خیلی هم لازم هستش. چرا تا یه اتفاق خوب هرچند کوچیک پیش میاد سریع در برابر اون جبهه می گیرین، چرا اختلاس های میلیارد دلاری، ریخ و پاش های میلیون دلار و یا هزینه های میلیارد دلاری خارج از مرزهای ایران رو نمی بینید. خوب چه ایرادی داره بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا بیاد و بازی ایران و اسپانیا رو تحلیل کنه. حتما انتظار دارین مثل تموم برنامه های تکراری و خسته کننده مثلا یکی از کارشناسان داخلی رو دعوت کنند که حتی بلد نیستن اسم بازیکنان اسپانیا رو تلفظ کنند. هیچوقت یادم نمی ره همین کارشناسان محترم داخلی در برنامه های متعدد بازیکن هلند رو یه یار رود خولیت، یه بار رود جولیت، یه بار رود گولید، یه بار رودگولیت و ... صدا می کردند. تو رو خدا بسه دیگه.
آفتابه لگن هفت دست ، شام و ناهار هیچی دقیقا در صدا سیمای میلی بیداد می کنه
اینهمه شبکه دریغ از یک برنامه درست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
من مخالف این هزینه هستم. ولی بعضی ها فقط می خوان از صدا و سیما انتقاد کنند. اگه بازیکنای مطرح خارجی رو بیاره، میگن راضی نیستیم. اگه نیاره میگن هیچ برنامه ای نداره. بالاخره چه کار کنند؟
حالا اگه ویژه برنامه نمی ساختن ، خودتون انتقاد نمیکردین ؟؟
طرفدار‌رسانه میلی نیستم ولی دیگه انتقاد الکی هم نکنین
بابا دست بردارید از این بازی ها.یعنی چیزی که برای بسیاری از مردم جذابیت داره اینقدر به کام شما تلخه؟؟؟!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
به نظرت این جذابیت داره برای مردم ما که پویول بیاد 2 ساعت برنامه کارشناسی کنه!!!!!!! (کارشناسی فوتبال اسمشم خنده داره چه برسه به خودش)) و 600 میلیون بگیره....چیش جذابه برادر؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
عزیز من نوشته کار جالبیه، منتها به چه قیمتی؟ 2 میلیارد؟ خدا رو خوش میاد؟! فکر کردی این پول از کجا میره؟ از جیب من و تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
ایشالله پویولو بجرم جاسوسی بگیرند وقتی اومد این پول از دماغش دربیاد من راضی نیستم
اولا" برای بینندگان خودشان ارزش قائلند دوما" عرضه دارند و از طریق اسپانسر هزینه می کنند سوما" بی عرضگی سایر مسئولان را به گردن اینها نیاندازید
... دو میلیارد پول به کسایی میدن که شاید تو عمرشون یه بارم بازی ایرانو ندیده باشن! دقیقا میخوان چی رو تفسیر کنن رو من نمیدونم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
واقعیت همینه که شما گفتی
من برای ادامه تحصیل قراره برم خارج از کشور لنگ 1500 یورو هستم اقای فردوسی پور از جیب یبت المال هزینه میکنند من به پرداخت حق پخش کاری ندارم اون مبلغ رو باید تمام کشورها پرداخت کنن ولی در این شرایط اقتصادی اوردن میهمان از خارج از کشور کاری درستی نیست اقایان صداوسیما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
خوش بحالت
حامی مالی دارند و می کنند شما چرا می سوزی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
حامی مالی از کجا برگشت هزینه و سرمایش تامین میشه ؟
اینا فقط رد گم کنیه برا منحرف کردن افکار مردم از گرانی و مشقتی که تو کشور روز به روز بیشتر میشه. ..
از یک طرف میگن شادی کمه از یک طرف هم کسانیکه مردم خاطره دارند می اورند شما ها یک چیز دیگر میگین با خودتون چند چندین؟
اقای فردوسی پور از کیسه خلیفه میبخشید؟؟!! ما اصلا نیاز نداریم ا مهمانهای خارجی در برنامه مزخرفتون استفاده کنید؟؟!! حیف و میل بیت المال حرام است .اگر پول صداو سیما زیاده به سه چهار نفر مستمند کمک کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
برادر. 2 میلیارد هزینه 1 روز از همایشهای الکی چند روزه هم نمیشه
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
حرامتون باشه ،منم موافق نیستم
خدا حق مارو از شما بگیره
الان دیگه اینا پول خردم حساب نمیشه برا دولت ، یادمان میماند چطور سایت گمرک رو هک.کردن و پنج هزار خودرو یهویی اومدن داخل ، اب از اب تکان نخورد ،
خاوری های و ... یادمان میماند ، زلزله زده ها ، یادمان میماند
،
سهم منو بدید به مجید که اون بالا کامنت گزاشته و پیاده میره سرکار به پویول بدید راضی نیستم
۱۰ میلیونش را بدهند به من زندگیم زیر ورو می شود
ظاهرا شعار صرفه جویی فقط برای ملت مضلومه نه مسئولان پر قدرت
به بنده 1000 دلار بدهند، خودم تا پایان جام جهانی براشون تحلیل میکنم بازی ها رو، صرفه جویی میشه، منم راضی، شما راضی، خدا هم راضی
آقای فردوسی پور این کار تو این وضعیت درست نیست از شما بعیده ضمنا تو ایران کارشناس هست کافیه
حالا يك بار هم مثل بقيه جاهاى دنيا يه كم به شعور مردم احترام گذاشته شده يه عده دايه مهربانتر از مادر شدن! عزيزم اولا اين از پول بيت المال نيست و اسپانسر داره ميده و سودش رو هم از بيشتر شدن تعداد بيننده درمياره و دوما شماها كه اينقدر نگران بيت المال هستيد اين جهاد مجازيتون رو بزارين براى اختلاسها و هزينه هاى چند برابر اين براى نهادهاى بى مصرفى كه سالى يك جلسه برگزار ميكنند.
اتفاقا بنظرم کار هیجان انگیزیه و با این انتقادات بی جایتان فقط باعث و بانی های این کار رو سرخورده و پشیمان میکنین
در اکثر کشورهای دنیا مردم برای دیدن تلویزیون باید پول بدهند و اشتراک بخرند، وبا همان پولهاست که چنین کسانی را دعوت میکنند، حالا که در ایران دیدن تلویزیون برای مردم رایگان است و اسپانسر برنامه در عوض تبلیغ کردن، چنین هزینه هائی رو متقبل شده، شما نمی گذارید؟!
حیف این پولها این پویول بازیکن مطرحی نبود در بارسلونا جز جنجال بپا کردن چیزی نداشت من شبکه های عربی خلیج فارس میبینم همچین کارشناسهای نمیارن حیف پوووووول
بیت المال جاهای دیگه هزینه میشه این برنامه بیشتر از این رقم ها در آمد داره. الان سریال های آبکی صدا و سیما اینقدر ها مبلغ قراردادهاشون هست که کسی هم نمی بینه. این برنامه ها که بییننده چند ده میلیونی داره و صدا و سیما هم پیام بازرگانی رو تا خرخره میبنده بهش فقط مونده تا توپ میره اوت هم تبلیغ پخش کنن. به نظر من خوبه که اگر هزینه هم میکنن لا اقل برنامه جذاب درست کنن که بیننده داشته باشه. ولی کاش یه مدیریت درست و حسابی رو تبلیغات کنن که صدا و سیما نشه مثل این کانالای ماهواره ای که ۵ دقیقه فیلم نشون میدن یه رب تبلیغ.
همین آقای فردوسی پور که خیلیا سنگشو به سینه میزنن توی یکی از برنامه های جام جهانی سوتی داد و آقای محمدرضا احمدی گزارشگر پتشو ریخت رو آب. ظاهرا نکونام بعد برنامه میخواسته بره خونه شلوغ بوده فردوسی پور گفته بنداز خط ویژه برو! حتما خودشم از اینکارا زیاد کرده. این یعنی سو استفاده از موقعیت و جایگاه اجتماعی. خارج از کشور مگه از اینکارا میتونن بکنن. محمدرضا احمدی خواست اینو بگه فردوسی پور هم چند بار گفت نگو ! ولی آخرش گفت. میخوام بگم این اقا ظاهرا نشون میده مدافع عدالت هستش ولی پاش بیفته خودشم خلاف میکنه. پول مفته دیگه چرا خرج نکنه. مملکت ما و مردم خرج های بسیار واجبتری دارن نه اینکه پولمونو بریزن تو حلق یه مشت فوتبالیست مفت خور که هر روزم پولدارتر میشن. آقای فردوسی پور شما اگه راست میگی دو ماه برو همون کرمان خودتون زندگی کن ببینم میتونی. تشستی پایتخت بالا شهر پول ملت هم دستته داری خیرات یه مشت تا خرخره سیر میکنی. بیش از 20 ساله داری این برنامه رو اجرا میکنی خداییش خروجیش در مقابل هزینه هایی که شده واسه ملت چی بوده؟ مخابرات رو شما سرپا نگه داشتی! بیایید تعصب رو بزاریم کنار و یه بارم شده در مورد ادمها منصفانه قضاوت کنیم. از ادمها بت نسازید....
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی