بازدید 2625

حذف حق عائله‌مندی زنان معلم مجرد قانونی است

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در صورت پرداخت حق عائله‌مندی بانوان فرهنگی مجرد باعنوان دیگری به آن‌ها مشکل قانونی آن‌ها حل خواهد شد، گفت: باید حقوق این بانوان را از ابعاد دیگر پیگیری کرد.
کد خبر: ۸۰۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 19 June 2018

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حذف حق عائله‌مندی زنان معلم مجرد، گفت: اگرچه این اتفاق به ظاهر قانونی است و زنان مجرد فرهنگی عائله‌ای ندارند به همین دلیل دیوان عالی اداری رای به حذف آن داده است اما آموزش و پرورش می‌تواند این تسهیلات را در قالب عناوین دیگر به این فرهنگیان تعلق دهد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانوان مجرد فرهنگی در بیشتر موارد به علت تقبل هزینه‌های زندگی پدر و مادر و سایر افراد خانواده فرصت تشکیل خانواده را از دست داده‌اند، به همین دلیل به طور غیررسمی این تسهیلات حق آن‌ها به شمار می‌آید.

وی توضیح داد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و در نظر گرفتن اینکه این گروه از فرهنگیان، در حال حاضر نیز تنها حمایت‌کننده‌های خانواده‌های خود هستند، بهتر است آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش و تحقیقات این موضوع را پیگیری کرده و کمیسیون اجتماعی نیز با ارائه راهکارهای قانونی به دولت برای برقراری مجدد حق عائله‌مندی بانوان مجرد شاغل یــا حقی معادل آن در آموزش و پرورش اقدام لازم را به عمل آورد.

فلاحتی با تاکید بر اینکه دیوان نیز دلایل خود را برای این تصمیم قانونی دارد و براساس مبانی قانونی عمل کردند، افزود: باید دقت کرد که نمی‌توان به دلیل مشکلات بانوان مجرد فرهنگی آن‌ها را در حیطه گروهی گنجاند که شامل‌شان نمی‌شوند بلکه باید مسائل رفاهی‌شان را از ابعاد دیگر پیگیری کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: در صورت پرداخت حق عائله‌مندی بانوان فرهنگی مجرد باعنوان دیگری به آن‌ها مشکل قانون آن حل خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل