بازدید 2248

جایگزینی کنکور با امتحانات نهایی اضطراب دانش‌آموزان را کم نمی‌کند

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه نظام آموزشی به بازنگری نیاز دارد، گفت: با توجه به اینکه مقرر شده است امتحانات نهایی جایگزین کنکور شود استرس دانش‌آموزان دو چندان شده است.
کد خبر: ۸۰۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 19 June 2018

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حذف کنکور و جایگزینی آن با امتحانات نهایی، گفت: برخی رشته‌ها و دانشگاه‌ها برای داوطلبان کنکور سراسری جذابیت بیشتری دارند به همین دلیل رقابت برای ورود به این رشته‌ها زیاد است و همین عامل استرس بسیاری برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس قانون مصوب مجلس سوابق تحصیلی و امتحانات نهایی باید جایگزین کنکور شوند در نتیجه آموزش وپرورش باید طی چند سال اخیر ساز و کار و زیرساخت لازم برای این جایگزینی را فراهم می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه مقرر شده است امتحانات نهایی جایگزین کنکور شود استرس دانش‌آموزان دو چندان شده است چراکه داوطلبان از یک سو باید در کنکور سراسری شرکت کنند و از سوی دیگر استرس امتحانات نهایی را تحمل کنند؛ البته به این نکته نیز باید توجه شود که دانش‌آموزان در تمام امتحانات دچار استرس می‌شوند و این اضطراب ارتباط چندانی با نوع امتحان ندارد نیاز است وجود این استرس آسیب شناسی شود و با روانشناسی های مناسب برطرف شود.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور به بازنگری نیاز دارد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه برای دستیابی به نتایج مطلوب استرس بسیاری را تحمل می‌کنند؛ آموزش و پرورش باید جایگزین‌های مناسبی برای فرآیند امتحانات در نظر گیرد تا نگرانی‌های خانواه‌ها و دانش‌آموزان در این زمینه کاهش یابد.

محمدی ادامه داد: در صورتی که کلیه تلاش‌ها برای یافتن مدل جایگزین برای کنکور باشد نه تنها نمی‌توان به این هدف دست یافت بلکه مشکلات برگزاری امتحانات نهایی نیز دوچندان می‌شود؛ اگرچه کنکور باید حذف شود و راه دیگری وجود ندارد اما رفع نقیصه و آسیبی که برگزاری امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند نیز یکی از الزامات است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از روش‌های موفق کشورهای توسعه یافته برای ارزیابی و سنجش دانش‌آموزان استفاده کرد، تاکید کرد: رغبت دانش‌آموزان برای به دست آورن سوالات امتحان نهایی پیش از امتحان خود نشاندهنده اشکالات ناشی از برگزاری امتحانات و ایجاد استرس برای دانش‌آموزان است؛ موارد مذکور باید مورد بررسی وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد تا بتوان مسائل را هرچه زودتر حل کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل