بازدید 403284

مجازات تجاوز جنسی در ایران چیست؟

کد خبر: ۸۰۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ 04 August 2019

هرچند در قانون ایران برای متجاوز جنسی مجازات اعدام در نظر گرفته شده است، ولی در حقیقت این نوع مجازات و تعریف حدود تجاوز جنسی موجب شده تا در عمل صرفاً مرتکب‌های تجاوز‌های گروهی و سازمان یافته، به مجازات محکوم شوند.

به گزارش تابناک، به این دلیل مهم‌ترین تغییر قانونی که می‌تواند منجر به پیشگیری اجتماعی و فردی از این جرم شود، اصلاح مجازات زنای به عنف و پذیرش نظام درجه‌بندی مجازات است. در قانون جدید علی رغم نظرات کار‌شناسان و عدم منع فقهی، اصلاح قانون در این زمینه مورد توجه قرار نگرفت.
در اصلاحات صورت گرفته با توجه به تبصره دوم ماده ۲۲۵، دایره تعریف تجاوز جنسی تا حدودی گسترده شده است. در این ماده بیان شده است: «هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد، در حال بی هوشی، خواب یا مستی زنا کند، رفتار او در حکم زنای به عنف است. در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن، اگرچه موجب تسلیم شدن او شود، نیز حکم فوق جاری است.»
** مهم‌ترین نکته مثبت این ماده آن است که علاوه بر اکراه و اجبار، فریب دادن اطفال نابالغ نیز از جمله عناصر مادی جرم تجاوز جنسی محسوب شده و در حقیقت دایره حمایت از اطفال در برابر تجاوزات جنسی را گسترش داده است. هر چند متأسفانه با توجه به آنکه سن بلوغ قانونی در دختران ۹ سال است، این حمایت دایره سنی محدودی را در بر می‌گیرد. همچنین به تشکیک در نظرات فقهی در خصوص مفهوم اکراه و عنف پاسخ داده و آن را شامل حالت خواب، بیهوشی و مستی نیز دانسته است.
نکته قابل توجه دیگر در اصلاحات صورت گرفته، در نظرگرفتن خسارت‌های مادی تحت عنوان «مهرالمثل» و «ارش البکاره» برای زنی است که مورد تجاوز قرار می‌گیرد. در قانون قبلی این خسارت صرفاً برای ازاله بکارت مطرح بود. البته به نظر می‌آید پرداخت این نوع خسارت مادی از سوی متجاوز به بزه دیده جنسی با کرامت انسانی زنان همخوانی نداشته و بهتر باشد قانونگذار برای حمایت از قربانیان تجاوز، به پیش بینی نهاد‌های حمایتی بپردازد.

عدم طرح شکایت در جرایم منافی عفت

بر اساس ماده ۱۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری، انجام هرگونه تعقیب و تحقیق در جرایم منافی عفت ممنوع است و پرسش از هیچ فردی در این خصوص مجاز نیست، مگر در مواردی که جرم در مرئی و منظر عام واقع شده و یا دارای شاکی یا به عنف یا سازمان یافته باشد که در این‌صورت، تعقیب و تحقیق فقط در محدوده شکایت و یا اوضاع و احوال مشهود توسط مقام قضایی انجام می‌شود.

در تبصره‌ٔ ۱ همین ماده ذکر شده که در جرایم زنا و لواط و سایر جرایم منافی عفت اگر شاکی وجود نداشته باشد و متهم قصد اقرار داشته باشد، قاضی وی را توصیه به پوشاندن جرم و عدم اقرار می‌کند. در این جرایم اگر بزه دیده محجور (صغیر یا مجنون) باشد، ولی یا سرپرست قانونی او حق طرح شکایت دارد. بر این اساس، پیگیری جرایم منافی عفت نیاز به شکایت شاکی خصوصی دارد و تا زمانی که شاکی طرح شکایت نکند، این جرایم قابل پیگیری نیست.


نوع و شرایط ارتکاب این جرایم به نحوی است که امکان اطلاع مقام قضایی از آن‌ها بسیار محدود است و تا زمانی که طرح شکایت نشود یا افراد آگاه وقوع آن را اطلاع ندهند، یا مقام قضایی خود شاهد وقوع آن نباشد، آگاهی از آن مشکل است. جرایم منافی عفت معمولا دور از دید دیگران رخ می‌دهد و به همین علت آمار جرایم گزارش شده‌ای که مقام قضایی در جریان آن قرار می‌گیرد، با حجم واقعی ارتکاب این جرایم، قابل مقایسه نیست. بسیاری از جرایم منافی عفت به دلیل ترس بزه دیده از بزهکار و تمایل به حفظ آبرو، هیچ وقت کشف نمی‌شود و هیچ کس از آن آگاهی پیدا نمی‌کند. در نتیجه بزه دیده‌ای وجود دارد که حق او پایمال شده و بزهکاری که اگر چه مرتکب جرم شده، اما هیچ مجازاتی را تحمل نکرده است. در نتیجه اثر بازدارندگی مجازات نیز بر او بار نشده و او هیچ ترسی از ارتکاب مجدد جرم نخواهد داشت و ممکن است به راحتی به دفعات مرتکب همان جرم شود.
تأثیر اجرای مجازات

عدم شکایت بزه دیده باعث می‌شود در جامعه تفکری شکل بگیرد که افرادی که مورد هدف مرتکبان جرایم منافی عفت قرار می‌گیرند، به دلیل حفظ آبرو، سعی در پوشش جرم دارند و حتی ممکن است همان بزه دیده‌ٔ خاص به دلیل ترس از آبرو بار‌ها هدف بزهکار واحدی قرار بگیرد، امری که در مورد افراد نابالغ رایج است. عدم توانایی افراد نابالغ و عدم آموزش صحیح به آن‌ها در خصوص اینکه در موارد این چنینی چه واکنشی بروز بدهند تا در درجه‌ٔ اول هدف قرار نگیرند و اگر این اتفاق افتاد چطور از والدین خود کمک بخواهند، به پوشیده ماندن بسیاری از این جرایم کمک می‌کند.

 

منابع:

سامانه قانون و مقررات جمهوری اسلامی

فردانیوز

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۰۲
انتشار یافته: ۹۲
از یک طرف دم از غیرت و شرافت میزنیم از طرف دیگر از زنان اسیب دیده حمایت نمیکنیم این چه جورشه اخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
بستگی داره وابسته به کجا باشی
تازگیااخبارتجاوززیادشده.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
به نکته مهمی اشاره کردی:) اخبار تجاوز زیاد شده وگرنه تجاوز همیشه بوده و هیچ اماری وجود نداره که امسال بیشتر از چند سال قبل هست!!!
اخبار در ایران - تجاوز جنسی - قتل - اعتیاد - اعدام - تصادف - اسید پاشی - خودکشی و غیره 99 درصد اخبار را اینها تشکیل میدهند آنگاه سوال میشه چرا مردم اینقدر عصبانی هستن ؟ چرا اینقدر دعوا میکنن؟ چرا از خانه فرار میکنن؟ چرا مهاجرت میکنن ؟ و غیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
آیا واقعیت هم همین است؟ آیا آمار واقعیت نسبت به قبل تفاوت کرده؟ آیا آمار واقعیت نسبت به کشورهای پشرفته تفاوت معنی داری دارد؟
به نظر می رسد برای تحلیل یک پدیده باید ابتدا واقعیتها را در لابلای غبارها جستجو کرده و سپس اقدام به تحلیل نمود، فضای مجازی در کشور در کنار بزرگنمایی کشورهایی مثل اسرائیل و آمریکا فضا را غیار آلود نموده و در این میان تحلیلهای درستی نمی توان ارائه نمود.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
رحمت بر پدر و مادرت واقعا این خبرگزاری ها با پوشش دادن خبر های منفی توقع دارن مردم عصبانی و روانی نشن!!!
متاسقانه تهمت توهین کینه و اختلاف رانت اختلاس تجاوز خیانت و...هر سال در حال افزایش و...
عوضش امنیت داریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
این کلمه امنیت داریم تبدیل به جوک شده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
عوضش بی حجابی و کم حجابی و صد قلم آرایش و هزار جور دلربایی و شوخی و مزاح و دلبری کردن های خواسته و ناخواسته داریم .... زنان آزاد باشند گور بابای مردان ...نه؟
اعلام کننده تجاوز به دادسرا احضار و بعد از جان به در بردن از اعدام ،یک حبس تپل بهش میدن(مثلا ۱۵ سال). بعد تجاوز کلا انکار می شه(توسط کلیه مسئولین) و پرونده را دو سال کش می دن تا مردم یادشون بره بعد هم متجاوز به ۷۴ ضربه شلاق محکوم میشه که اون را هم می خره و به همین راحتی سر و ته پرونده هم میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
همین که آبرو متجاوز میره بزرگترین تنبیهه.البته اگه خانواده و کس و کار داشته باشه
همهٔ اینها ناشی از عدم عدالت اجتماعی میباشد که جامعه را چند پاره نموده است ؟،،،زیر بنای عدالت اجتماعی ،اقتصاد پویا ،وتوزیع عادلانهٔ سرانهٔ ثروت کشور است ؟،،،
بستگی داره کی مرتکب شده باشه
مردم عادی باشه اعدام روشاخشه
از ما بهتران باشند که معلومه نیاز به گفتن نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
لطفا شعار ندهید
این که قانون برای تجاوز، زندان و جریمه در نظر میگیره توهین به امام و شهدا نیست؟!
تا کی تجاوز کند ... چون احکام اشخاص با هم فرق دارد
تا کی متجاوز باشه؟
مجازات بستگی به میزان قدرت و ثروت افراد متفاوت است.
مجازات تجاوز جنسی در ایران اینه: ماست مالی. آخه آخه باید همیشه تو ایران همه چیز آرومه باشه و همه مردم هم باید خوشحال باشند.
مجازات ادم متجاوز بایستی علاوه بر موارد پیش بینی شده در قانون گرفتن نیروی مردانگی (حذف غدد جنسی مردانه) باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
ابوبکر البغدادی نیستی تو؟
ناشناس
| Canada |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
چطوره مواد مذاب توی حلقش بریزیم و جسدش رو بدیم حیوانات وحشی بخورن و استخوان هاش هم آتش بزنیم؟

ذهن وفکر شما نیاز به درمان دارد به نظرم به پزشک مراجعه کنید
ناشناس
| Hungary |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
شما رفتی جزیره آدم خوار ها دوره دیدی؟ این حجم از خشونت از کجات میاد؟
ناشناس
| Canada |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
بعد از اعدام یا قبل از اعدام؟ !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
حالا اگه متجاوز زن بود باید چیکار کنیم..
فریبرز
| Canada |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
موافقم.اونهایی که مخالفت میکنند نمی دانند که برای انسانهای متجاوز هیچ درمانی پیدا نشده و اگر یک بار اینکار را انجام دهد همیشه دنبال موقعیت هست که قربانی دیگری پیدا کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
بهترین مجازات قصاص است
بستگی به متجاوزش داره...
وقتی قاضی ها برای اثبات تجاوز دنبال 4 تا شاهد هستند و فرقی بین رابطه غیرشرعی با رضایت طرفین ( که شرع مقدس برای جلوگیری از افشای آن شرایط سخت گذاشته است ) با تجاوز به عنف قایل نیستند اوضاع همین خواهد بود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
برای این دنبال 4 تا شاهده که جلوی دسیسه گرفته بشه. ممکنه دو نفر با هم هماهنگ بشن و به کسی تهمت بزنن. ولی سه نفر نمیتونن هماهنگ باشن. تازه باید دقیقا ورود و خروج رو ببینن. یعنی حدس بزنن یا نبینن خودشون مجازات مین. این درمورد تجاوز نیست البته. درباره زنا هست این قوانین. کسی که تجاوز میکنه تو ملا عام اینکار رو نمیکنه
چه مدیریتی کردیم اون وقت تاحالا(این چهل سال) که حالا اینطور سرمون اومده.
خداوند از اونهایی که مال مردم برده اند ناموس مردم را حراج کرده اند نگذرد و نخواهد گذشت ..هرکه در هر لباس و منسبی....
این افراد باید اعدام شوند لطفاً نظر من را بذارید اگر نظر من را ندارید این معنی میدهد که پارتی بازی می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
شما معنی اعدام را نمیدونی .تناسب جرم با تنبیه هم نمیشناسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
بیخود نیست میگن زن ها نباید قاضی بشن
ناشناس
| Italy |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
خدا به مردم کشوری که در آن زندگی میکنی رحم کند
ابتدا تكذيب و متاقبا تبرئه .
گاهی مثل خانم جباری و یا خانم دیگری که اخیرا" اعدام شدند , تجاوز جایزه هم دارد و باید در برابرش سکوت کرد
من هجده سالمه نامزدارهستم شوهرخواهرم بهم تجاوزکرده من ازکجامیدونستم قراره بهم تجاوزکنه که شاهدپیداکنم اونم چهارتاتکلیف ماچیه چرامملکتمون اینجورهس بایدچیکارکنیم تاکی بایداین عذاب وتحمل کنیم متجاوزگران راحت واسه خودشون بگردن وقربانیان تجاوزروزبه روز بیشتربشه لطفارسیدگی کنین
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
شاهد برای زنا هست نه تجاوز. شما میری شکایت میکنی. میبرن پزشکی قانونی ثابت میشه و تمام. کله مبارک دامادتون میره. شاهد برای وقتیه که یکی میگه فلانی زنا کرده. میگه باشه شاهدهات کو. شاکی نفر سومه تو زنا ولی تو تجاوز شاکی مستقیم داره که شما هستی
یه سوال دارم کسی که میخواد تجاوز به عنف انجام بده شاهد و ناظر اونجا آماده میکنه که دادگاه ۴ تا شاهد میخواد
بخوريم از ماست كه بر ماست ___به عنوان يك دختر ميگم كه تو اين ملكا امنيت ما خانونا صفره . كرامت انساني وجود نداره __براي حفظ بي ارزش ترين چيز ها بايد سخت بجنگيم و خودمون هم هيچوقت دليلشو نفهميم __يه نظر من اينطور افراد اول بايد غريزه جنسيشون و آلت تناسليشون از بين بوه بعد به زندان و جريمه نقدي كه به خانم پرداخت ميشه ،،،من فكر مي كردم زندگي تو ايران براي همه سخته تا وقتي كه قانون مردسالاري باشه چه مستقيم چه غير مستقيم همه خانوما هم در عذابن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
حرف آخر رو اول میگفتی .پس مشکل ات اون جریمه
نقدی است
اگه بحث کرامت انسانی بود از پول حرف نمیزدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
به عنوان یک پسر میگم کاشکی غلط املایی کمتر داشتی دو خط نوشتی شونصد تا غلط توشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
بیا اینم از عقل این بنده خدا
به نظر من کشتن راهی درستی نیست وباید با بخشش وگذشت فرهنگ سازی کرد.چون جرایم همیشه هستند چه با عنف وغیر عنف .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
درسته که کشتن راه درستی نیست اما در این مورد بخشش هم راه درستی نیست اگه آسیب دیده از اقوام خودت باشن می بخشی؟
به من حمله کردن ساعت ۳صبح درجاده حدود ۴نفربودن ولی فقط یک نفر به من تجاوز کرد من دست چپم و کمر و صورتم به صورت جدی اسیب دیدن شکایت هم کردم ولی الا۱۰روزه آن ها آزادانه توشهر میچرخن و هیچ اقدامی هم نشده
اااااا
به زن شوهر داری توسط صمیمی ترین دوست همسرش تجاوز شده و وقتی اون زن اقدام به خودکشی کرده همسرش متوجه شده الان زن میخواد شکایت کنه و همسرش نیز اون رو میخواد کمک کنه ایا این تجاوز محسوب میشه؟ و این زن و همسرش چطور میوتونن بدون کشتن اون حرامزاده و از طریق قانون اقدام کنند
وقتی یک حکومت صلاح خودش را بر صلاح دین ارجح میداند همینه باید زیاد یشه ، ولی اگر افراد زنا کار و لواط کار را به اشد مجازات برسانند کسی جرات نمی کند و اکر انجام دهد عاقبتش را نیبیند ، بعضی میگن اونوقت جنایت بیشتر میشه و لی ببخشی اینطوری کثافت بیشتر میشه که شده
چرا اقانون واسه همه یک سان عمل نمیکنه؟
بی عدالتی و پارتی زیاد شده .
به نظرمن همه این اتفاق ها رو خودمون باعث ش هستیم دختر باید زود عروس بشه و پسر هم زود داماد
اینجور هردو جنس صاحاب دارن .و متقابلا هم هر زنی یا هر مردی رویه همسرش غیرت داره و مواظب همسرش هس .
همه اینا واسه اینه که ایمان مردم ضعیف شده
خداوند در قران فرموده:((ازدواج کنید واگر نیازمند بودید خدا شمارو بی نیاز میکند.))
اگر مردم خودشون رو به دین اسلام مقید کنند .
دنیا میشه بهشت
سلامتیه امام زمان صلوات
بی پدر مادرا
ببخشید من ی دختر۱۷ساله ام از مادر ایرانی پدری افغانی با یکی اشنا شدم که بهم تجاوز کرده الان مبخوام شکایت کنم بدون اطلاع پدرم میخواستم ببینم میتونم لطفا جواب بدید؟
جرم تجاوز به پسر۵ساله توسط یک پسر١۶ساله چیست
میشود این پسر را به جرمی که مرتکب شده اعدام کرد؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
فکر نکنم. چون به سن قانونی نرسیدن هیچکدوم. ولی میبرنش کانون اصلاح تربیت اونجا خودشون حالشو سر جاش میارن
بنظر من باید برای همیشه از زندگی محو و نابود بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
دیگه چه نظراتی داری عمو جان
واقعا واسه اين كشور وقانوناش متاسفم من خودم بهم تجاوز شده ولي حكم يه حكم بيخودوچرت
متجاوز بايد اعدام بشه
تا متجاوز کی باشه!!!!
مگر اینجا کامبوج زمان پل پوت است که به هر بهانه ای در دنیایی که مجازات اعدام در آن در حال منسوخ شدن است مردم‌را بکشند؟مجازات اعدام فقط باید محدود به قتل عمد باشد ولو غیر تجاوز جرم بزرگی است اما مجازات آن حبس طویل المدت است نه اعدام
حالا همه قاضی شدن حکم میدن باید با متجاوز چیکار کنیم
متجاوز آدم بسیار پلیدیه قبول
مجازاتش باید بسیار بسیار سخت باشه که هم خودش ادب بشه هم بقیه جرات نکنن به این سمت برن اونم قبول


ولی خداییش بعضیاتون یه چیز هایی برای مجازات درخواست میکنید که آدم فکر میکنه شما ها از اون متجاوزها ذهن خراب تر و خشن تری دارید.
تجاوز با معیار هیچ کشور و دین و آئینی صحیح نیست و توجیه ندارد اما
فکر نمی کنید یکی از دلایل بالا رفتن تجاوز عدم توانایی جوانان در مسیر صحیح براورده کردن نیاز جنسی یعنی ازدواج هستش؟چقدر در حل این موذل تلاش کردید؟
جوانی که از لحاظ جنسی به شدت تحت فشار هورمون هاست بسیار احتمال خطا دارد اگر با خیلی از این متجاوز ها صحبت کنید (بنده کار تحقیقاتی در این زمینه انجام دادم)میگویند فکرش را هم نمیکردم این کار را بکنم نمیدانم چه شد کنترل از دستم در رفت.

این خارج از کنترل شدن همان افزایش فعالیت های هورمونی در بدن است

پس اگر نگران هستید لطف کنید و مشکل را از ریشه حل کنید.مطمئن باشید آمار تجاوز خیلی بیشتر از آن چیزی که تصورش را میکنید پائین می آید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
تحمل انسان هلی مختلف متفاوته همانطور که همه انسان ها به یک اندازه نمیتوانند بار حمل کنند و قدرت بدنی انسان ها متفاوت است توان تحمل در برابر نیروی جنسی نیز متفاوت است اگر جوانی دارای غریزه جنسی بسیار زیاد باشد و توان تحملش هم پایین باشد و ضعیف النفس باشد احتمال خطا در او بسیار زیاد می شود ..

این دلیلی برای توجیه خطای یک خطا کار و مجازات او نیست اما من هم با ایشان موافقم که باید پیشگیری کرد و این جوانان قبل از اینکه بین این دو راهی و زیر فشار شدید تمایلات جنسی قرار بگیرند از راه طبیعی آن یعنی ازدواج این مشکل را حل کنند

آنوقت اگر کسی با وجود اینکه ازدواج سهل بود باز رفت سراغ تجاوز این فرد یک آدم زیاده خواه است و باید به شدید ترین شکل ممکن مجازات شود
حجاب تون رو رعایت کنید تا بهتون تجاوز نکنن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
شما ادرس بده. حجابتم رعایت کن. چند نفر رو بفرستیم بهت تجاوز کنن. تجاوز چه ربطی به حجاب داره. وقتی کسی تشنه هست اب تو زیر سنگ هم باشه پیداش میکنه. ادم مریض که حجاب بی حجاب نمیشناسه. تازه حجابت زیاد باشه تحریک میشه که این یارو چجوریه که قایم کرده خودشو
فتح مکه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
خدا ازت نگذره که اینو میگی.. یعنی به با حجابها تجاوز نمیکنند؟..... علی بیجه چند نفر با حجاب را تجاوز کرد؟... الان تو کشورهای غربی هر روز دارند به همدیگه تجاوز می کنند؟.. ندید یدید بدبخت برو چنتا کشور ببین بعد بیا حرف بزن عقب مانده
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
لابد اون دختر بچه ها و پسر بچه های ۴ ساله هم حجابشونو رعایت نکردن ‌.اگه تو هم مسلمونی تو دین اسلام فقط زن موظف به حجاب نیس.مرد هم باید حجاب نگاه و کنترل بر امیال نفسانی داشته باشه وگرنه از حیوون پست تره
شکنجه،اعدام
پاسخ ها
فتح مکه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اعدام شکنجه
خخخ مثل اینکه مردم به این موضوع خیلی علاقه دارند از تیتر یک تون بیشتر بازدید خورده
یه سری افراد دارن بدجور خوی وحشی گری از خودشون نشون میدنا این ها آب ندیدن وگرنه شناگر های ماهری اند.روی هر چی شکنجه گره سفید کردن
اووووووووووووووووووووه چقدر ویوو
آیا پرونده های این چنینی که حتی رسانه ای شده ، به نتیجهٔ مطلوب رسیده ؟،،،
خودتونو ناراخت نکنید درست نمیشه تنها راه حل دعا برای ظهور آقایمان و مولایمان و مقتدایمان ؛ است لطفا زیاد دعا کنید.
من زنی 35 ساله را میشناسم که ایشان در سن 8 سالگی به مدت حدود 6 ماه مورد آزار و اذیت یک بقال (که اتفاقا خادم یک مسجد هم بود و چهره موجهی داشت) قرار می گرفت. در آن زمان مادر ایشان درخانه بیمار بود و ایشان را برای خرید به بقالی می فرستاد. البته آن شخص به نحوی عمل می کرد که بکارت دختر از بین نرود اما به گفته این خانم آثار و زخمهای روحی این شکنجه، هم اکنون هم در زندگی ایشان سایه انداخته است. ایشان آن زمان به علت ارعاب و بعدها به علت حفظ آبرو، این موضوع را با کسی مطرح نکردند و الان هم جز معدودی از این اتفاق بی اطلاعند. آن شخص مجرم، تاکنون بدون هیچ مشکلی و بدون مجازات زندگی کرده است. اینجانب چند ماهیست که از این موضوع مطلع شده ام. زنج روحی که این خانم بعد از این مدت طولانی، تحمل می کنند، قلب مرا به درد می آورد و با تمام وجود خواهان مجازات این شخص هستم. (حتی هنگام تعریف کردن این ماجرا برای من با وجود گذشت این همه سال، آن خانم به شدت گریه می کردند و بریده بریده صحبت می کردند.)

یک سوال داشتم. آیا پس از گذشت این همه سال، این جرم قابل اثبات است یا باید این موضوع را به خدا واگزار کنیم؟ آیا حقوقدانی هست که بتواند به ما مشاوره دهد. برای حفظ آبروی آن خانم، نمیتوانم با یک مشاوره حقوقی رو در رو صحبت کنم.
خیلی از خودتان مطمئن نباشید و حکم برای متجاوز ندهید "برصیصا زاهد " مستجاب ادعوه بود ولی وسوسه شد و زنا کرد و ترد شد از جانب خدا.
من در چند سایت خبری داخلی مطلبی خواندم که نمیدانم تا چه حد راست است اما چون منابع چند تا بودن بعید نیست که واقعیت داشته باشد

نوشته بودند که بین دختران متمکن تجاوز معکوس وجود دارد یعنی مرد مورد سو استفاده و گاهی ضرب و شتم قرار میگیرد که دختران برای محافظت از خود و انجام عملیات شیطانی گاهی از مردان دیگر با پرداخت پول کمک میگیرند (نقش محافظ را دارند)
امیدوارم راست نباشد چون ذهن مرا بدجور به هم ریخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
مراقب باش نری اینجور جاها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
بله منم خوندم همچین مطلبی صحت داره برخی از این دختر ها قبلا خودشان قربانی تجاوز بودند والان در صدد
انتقام هستند برخی هم از مشکلات روحی و روانی ناشی میشود که در همه جای دنیا اینجور ادم ها وجود دارن چه مرد چه زن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
من در اینستاگرام خیلی میبینم زیر پست های عادی و غیر مرتبط ,کامنت در این زمینه ها گذاشته میشود که معلوم است قراره به همین جا ختم بشه
لطفا پلیس فتا پیگیری کند
۰۰۰
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
اگه حتی فکر به اینکه یه مرد مورد سواستفاده قرار بگیره انقد ازاردهنده ست پس چطور انقد راحت تجاوز به بانوان تبرئه و نادیده گرفته میشه؟
تابی جون حالا این متجاوز جنسی کی باشه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
با ربط و بی ربط باید بالاخره تو یه چیزی بگی؟ توی یک پست نظر ندی چیزی نمیشه والا
مجازات این جرم برای هر کسی فرق داره
بستگی داره کی انجام داده باشه
یه ادم عادی باشه یا یکی از وابستگان یا از نمایندگان مجلس و یا یکی از اقاها و اقازاده ها ....
این همه نظر خواندم ولی یک نظر حقوقی شسته و رفته داخلش نبود .

اگر کسی جواب شرعی این سوال من با ذکر دلیل می داند بنویسد
آیا شخصی که مورد تجاوز قرار گرفته می تواند متجاوز را به درک بفرستد یا خیر ؟ اگر خیر چرا ؟
تا حالا نگران متجاوز ها بودیم از الان باید نگران روان پریش ها هم باشیم بعضیا از قصاب بوسنی خطرناک ترند
یعنی چی؟؟ ولش میکنن بره سراغ نفر بعدی واقعا چه قانونی !!!!!!این مملکت درست بشو نیست
پرونده های تجاوز در ایران به ندرت نتیجه میدن چون دادسرا و نیروی انتظامی حوصله تحقیقات ندارن حتی اگر تجاوزی هم رخ بده در همه موارد مگر آنکه خود متهم اقرار کنه پرونده معطل و بی نتیجه رها میشه
مجازات اعدام بگذارن بخصوص برای کسانی که به کودکان زیر 16 سال چه دختر و چه پسر اذیت و ازار میدن
تابی جون یهویی از اختلاس اقتصادی و ارتشاء و دلار 4200 نرو به موضوع تجاوز و ... قدم به قدم ، مشکلات که یهویی حل نمیشه ، این موضع تجاوز را بزار سر فرصت حل و فصل میکینم !!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر