بازدید 1634

احتمال امضاء ۴ سند همکاری علمی بین ایران و فرانسه

کد خبر: ۸۰۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 19 June 2018

در نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و فرانسه که با حضور وزرای علوم ایران و فرانسه امروز و فردا برگزار می شود،انتظار می‌رود چهار سند همکاری به‌صورت تفاهم‌نامه به امضای نهایی برسد.

به گزارش مهر، نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و فرانسه از امروز سه‌شنبه ۲۹ خردادماه سال جاری به مدت دو روز با حضور وزرای علوم ایران و فرانسه در پاریس برگزار می‌شود.

در این سفر که به دعوت رسمی وزیر علوم و تحقیقات فرانسه انجام شده، رؤسای ۳۵ دانشگاه بزرگ و برتر کشور فرانسه حضور می‌یابند.

رؤسای دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان و علم و صنعت ازجمله رؤسای دانشگاه‌های برتر جمهوری اسلامی ایران هستند که در این سفر وزیر علوم را همراهی می‌کنند و در این اجلاس مشترک به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

در این نشست دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع رؤسای دانشگاه‌های دو کشور سخنرانی خواهد کرد و سپس تهیه نقشه راه همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و ایجاد دوره‌های مشترک تحصیلی از مواردی است که موردبحث و بررسی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دو کشور قرار خواهد گرفت.

از حدود ۲ ماه پیش کمیته همکاری‌های دوجانبه ایران و فرانسه برای بهره‌برداری بیشتر از این نشست تشکیل‌شده و انتظار می‌رود چهار سند همکاری به‌صورت تفاهم‌نامه به امضای نهایی برسد.

دانشگاه شهید بهشتی از سال گذشته به عضویت آژانس دانشگاه های فرانکوفون (AUF) درآمده که همکاری های بین دانشگاهی را حمایت و تسهیل می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر