بازدید 9653

میوه هم «طلا» شد!

کد خبر: ۸۰۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ 19 June 2018

انواع میوه طی هفته های گذشته با افزایش قیمت مواجه شده و قیمت آن در بازار مصرف از خیابانی به خیابان دیگر و از مغازه‌ای به مغازه‌ دیگر متفاوت است که رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید این شرایط فقط برای بازار خرده‌فروشی نیست بلکه قیمت‌ها در بازار مرکزی میوه و تره‌بار هم، مثل طلا ساعتی تعیین می‌شود و نظارت مناسبی در این زمینه نیست.

به گزارش ایسنا، طی هفته‌های گذشته قیمت انواع میوه نسبت به گذشته با افزایش چشمگیری مواجه شده و بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۲۵ خرداد ماه گروه میوه های تازه با ۲۸ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته مشابه ماه قبل و ۳۷.۳ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته مشابه سال قبل مواجه شده است. که در این میان گیلاس با ۴۶.۴ درصد، پرتقال درجه یک با ۵۶.۲ درصد، موز با ۶۰.۳ درصد و هندوانه با ۷۵.۴ درصد بیشترین افزای قیمت را در بازار میوه تجربه کرده اند.

در چنین وضعیتی قیمت میوه ها از مغازه‌ای به مغازه‌ دیگر و از کوچه‌ و خیابانی به کوچه‌ و خیابان دیگر متفاوت است که البته به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، این فاصله قیمت میوه ارتباطی با فروشندگان میوه ندارد و آنها فقط توزیع کننده این محصولات هستند و خودشان در تهیه بار با چنین مشکلی مواجه هستند و انواع میوه را از مرکز میوه و تره بار با قیمت‌های مختلفی خریداری می‌کنند.

میوه سر شب ارزان‌تر است!

به گفته اسدالله کارگر، نظم و نظامی در فروش میوه میدان مرکزی میوه و تره بار به عنوان مرکز عمده فروشی وجود ندارد؛ به گونه‌ای که از ساعت ۲۱ هر شب تا پاسی از نیمه شب که خرید و فروش میوه در میدان مرکزی آغاز می‌شود، فروشندگان عمده هر ساعت یک قیمت را در میدان مرکزی عرضه می‌کنند و میوه‌فروشان مجبورند میوه را ساعتی خریداری کنند؛ یعنی هر قدر از این ساعات می گذرد قیمت میوه‌ها بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد که در چنین شرایطی فروشندگان میوه به غیر از هزینه‌های تبعی مغازه های خود که از منطقه ای به منطقه دیگر فرق می‌کند، عمدتا به دلیل ساعتی بودن قیمت ها، مجبورند میوه های خریداری شده خود را با قیمت های متفاوتی در بازار مصرف عرضه کنند.

به گزارش ایسنا، در این شرایط که بازار مرکزی میوه و تره بار به عنوان پایگاه عمده فروشی میوه وتره بار که تامین کننده این محصولات روزانه پایتخت است، جای نظارت دقیق برای جلوگیری از آشفتگی بازار و همچنین رانت‌های قیمتی خالی است، چراکه اگر چنین نظارت بود و بازار میوه در عمده فروشی سامان داشت قیمت میوه و تره بار به که به نازل‌ترین نرخ از تولیدکننده آن خریداری می‌شود این شرایط را تجربه نمی‌کرد که قیمت ان ساعتی و مغازه‌ای تعیین شود؛ آن هم با تفاوت چند برابری!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۶
قرار گرفتن دلال و واسطه بین تولید کننده و مصرف کننده باعث افزایش تورم و گرانی میشود دولت گاهی اقداماتی در جهت مبارزه با‌گرانی انجام می دهد اما مصرف کنندگان نادانسته و با اعمال خود جانب دلالان را میگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
همه چی بی صاحب شده گیلاس کیلو 20 هزار تومنه خدا یعنی دونه ای هزار تومن بعد میان تو تلویزیون نگاه میکنن میگن همه چی ارومه برید خدارو شکر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
چهارشنبه 30 خرداد :
نمیدانم امروزچه اتفاقی افتاده قیمت ارزبصورت ساعتی در حال افزایش است :
یورو 8530
پوند 9700
دلار آمریکا7300 !!!
دلارکانادا 5540
سکه 2550000
آقاجان فاجعه است!
هفته آخر ماه مبارک میوه فروشی بودم. فروشنده برای تبلیغ میوه هاش گفت: گیلاس امروز ارزان شده، بخرید!
پرسیدیم چند شده؟
گفت کیلویی ۲۸۰۰۰ تومان!!
شرم اوره!
حالا که ارزان شده، شده ۲۸ تومان!!!
پاسخ ها
شهاب
| France |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
مجبوری تو ماه مبارک! بخوری نخور
دیگه رسما بدبخت شدیم.
اخه میوه که معلومه از کجا و با چه قیمتی از باغ دار خریداری میشه هزینه پایه رو بگیرید به اضافه هزینه های جاری بکنید تا بخ دست مصرف کننده برسه باور کن همه میتوانند بخرند خوب به فرض هزینه یک کیلو گیلاس از باغدار 3 تا 5 تومن بار فروش اولیه که شهرستان است و ثانویه که تهرانه و حمل کننده اولیه و ثاونویه و مغازه دار هم یه درصدی بکشند روش تا مصرف کننده بتونه بخره حالا گوجه فرض دوم از کشاورز میخرندش کیلویی 300 تا 400 تومن حالا چرا باید توی تهران بشه کیلویی 3000 تومن اگر دیدین گوجه در مغازه شده کیلویی 500 تومن بدونید که دست کشاورز کیلویی 10 تا 20 تومنه باور کنید راست میگم چون خودم گوجه می کاشتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
توی این تهران اگر میوه را مجانی دست مغازده داربدهند
کیلویی کمتر از دو هزار تومان نمی فروشد
چی میگی هندوتنه قیمتش 6 برابر شده نه 75درصد گیلاس 4 برار انبه دونیم برابر چه خبره تو مملکت هیچی به هیچیه اونی که پول نداره روز به روز بدبختر میشه اونی هم که داره روز به روز پولدارتر مسعولین هم که دست روی دست گذاشتن
گوشی موبایل 50 درصد اضافه شده با دلار 4200 وارد میکن و با دلار 7000 میفروشن چرا کسی به داد مردم نمیرسه ...
من باغدارم متاسفانه کشاورز سودی از این بازار نمیبره و یک چهارم قیمت میوه فروشی هم گیرش نمیاد . ایران بهشت دلالها.
اين آشفتگي هم بخاطر تحريم امريكاست؟ نكنه ميوه هم وارداتي هست و نميدانيم؟ وظيفه اين دولت چيست؟ آقاي جهانگيري كه پرچم مبارزه با فساد را بالا گرفته؟ خونه اش كجاست بريم از اونجا دلار ، طلا ، خودرو و ميوه بگيريم
با نام خدا .


با سلام .

سایت محترم تابناک :


تاکنون که شما به هر مسئله ای در کشور دست گذاشتید معلوم میشود تقریبا" هیچ دستگاهی حتی بطور نسبی

دارای حساب و کتاب نیست ........بازار پول و ارز و دلار ............نامعلوم .

بازار خودرو در داخل ایران وضعیت اسفبار.......و نامعلوم .

بازار میوه و تره بار بی حساب و کتاب .........نامعلوم .

بازار مسکن - مسکن وحشتناک و بی حساب و کتاب و نامعلوم . قیمتها نامتعارف و بی حساب .

بازار سکه و طلا..........قیمتها تقربیا" نامتعارف .

وضعیت محیط زیست و تخریب جنگل ها نامعلوم و بی حساب و کتاب

وضعیت بیمارستانها شلوغ و بی برنامه و اسفبار . مخصوصا" دولتی .

وضعیت خود مردم ایران طبقات پائین اسفبار و نامعلوم ...........

خواهشا" این مطالب ها را حذف نکنید و در کامنت بگذارید . تا مردم اظهار نظر نمایند .
با سلام . سر دبیر محتم به مو ضوع خوبی اشاره کردید گرانی میوه که یکی از دلایل اصلی آن تعداد فروشندگان جزء و خورده فروشی هست ، برای نمونه کمی اگر داخل شهر و اطراف آن بچرخید وانتهای سیار ، و بعضی از مغازه ها را ببینید که طبیعت کاریشان چیز دیگری است اما بیرون مغازه هم چند جعبه میوه یا تره بار گذاشته یا تعداد زیاد دستفروشان خیابانی و محله ای ، خوب همه اینها برای خرید کلی وارد میادین تره بار اصلی میشوند لذا در همان محل چند بار دست بدست میشود و بعد وارد شهر که از همینجا استارت افزایش قیمت زده میشود جالب تر اینکه تعداد زیادی از این غرفه داران خودشان تعدای وانت بار و راننده روز مزد دارند که در همان اپتدای ورود تره بار به میدان آنها را بار زده وبه اطراف شهر و کنار جادها برای فروش میفرستند خوب با این وصف بخودی خود میگویند میوه کم است و تقاضا زیاد ؟!! در یک تحقیقات چرایی گرانی گوشت قرمز یک شهردر قبل از انقلاب به این نتیجه رسیده بودند که در مدت کوتاه یک سال تعداد مغازه ها 3ه برابر شده لذا هر قصابی میرفت از مرکز کشتار گاه به مقدار قابل توجه گوشت میخریده و این باعث کمبود گوشت میشده و گرانی آن در صورتی که گوشتها در قصابیها زیاد بوده مگر خانوارها چقدر گوشت میخرند ؟
سیاه نمایی نکنید عوضش نرخ تورم دولت تزویر 8درصده
اينكه ميدونيد شرايط اينه و كاري نميكنيد خيلي جالبه
دارو هم دست کمی از میوه نداره .داروهای داخلی که نایاب شده.داروهای خارجی هم بشدت گرانه.من سه هفتست دنبال ژل دیلیتیازم دو درصد ایرانی میگردم که مشابه خارجی هم نداره اصلا تو هیچ داروخونه ای توزیع نشده.متاسفانه هیچ نهاد مسوولی هم وجود نداره.
حالا هی بگو مرگ بر آمریکا.
روحانی مچکریم
البته اگه از مسئولان بپرسید میگن اینا حبابه!!بیشتر جو روانی بازاره!!
مهم نیست که میوه گران شده مهم این است که تورم همچنان تک رقمی است. میوه مانند مسکن و خودرو و صدها قلم کالای دیگر اصلا در محاسبه نرخ تورم و هزینه سبد از دید مسوولان محاسبه نرخ تورم هیچ نقشی ندارندو
سپاس از مسؤولان عزيز و دلالان محترم
سکان اداره جامعه از دست دولت خارج شده وهنوز دولت عمق فاجعه را نمی فهمد
عرضه مستقیم انجام بدهند و دست دلالها رو کوتاه کنند.
همه چیزطلاشده ولی نرخ تورم همچنان مس است !!!!
پول یک پیکان ۴۰ سال پیش رابایدبدیم یک کیلوگیلاس بخریم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
حقمونه
مملکت به امان خدا رها شده شما دنبال قیمت میوه اید مملکت هرکی هرکی شده هیچکس هم بداد مردم نمیرسه دولت روحانی بدترین دولت تاریخ ایران زمینه
با سلام فقط چند نفر گرا نفروش اعدام بشوند از فرداش هیچ کسی جرات گرانفروشی را ندارد
بابا وضعيت اقتصادي با داشتن اين مديران ضعيف تو هواست شما در خصوص گراني ميوه بحث مي كنيد چند نفر احتكار مي كنن بايد إعدام بشه تا همه حساب دستشون بياد البته نا گفته نمونه همه اينا بجاي وصل هستن.
از ماست که بر ماست .ونزولا شدیم
وقتی خودشون ضعف و کم کاری خودشونا میگن از رده های بالاتر هم انتظار میره فقط مشاهده کنن و کاری نکنن

*رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید این شرایط فقط برای بازار خرده‌فروشی نیست بلکه قیمت‌ها در بازار مرکزی میوه و تره‌بار هم، مثل طلا ساعتی تعیین می‌شود و نظارت مناسبی در این زمینه نیست.*
اقا بخدا ما با این قیمتها شرمنده زن و بچه هامون هستیم والا بخدا روم نمیشه با بچه ام از جلوی میوه فروشی رد شم
وقتی عقل و تفکر صحیح در کشور جایگاه و ارزشی ندارد باید منتظر بدتر از اینها هم باشیم سوال چرا وضعیت کشور ایران به این وخامت رسیده ؟
مملكت شير تو شير شده ميوه هم نبايد بخوريم
فعلا جام جهانی بداد دولت و نظام رسیده تا چندوقتی سر مردم گرم باشه و به گرانیها و بی لیاقتیها کمترفکرکنند اما جام جهانی هم با تلخیها و کامیابیهایش برای مردم ایران میگذرد . بعدش چه؟
چطور ممکنه 4 سال قبل بدون حاشیه و تورم و سر و صدا مملکت اداره شد و بعد از انتخابات هنوز به یک سال نرسیده این شده وضع کشور؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار