بازدید 7474

احتمال جایگزینی ایران به جای آمریکا در صادرات نفت به چین

بر اساس گزارش های منتشر شده، اقدامات مقابله جویانه ی چین علیه آمریکا پس از نهایی شدن تعرفه های وارداتی این کشور ممکن است مواردی مانند اعمال تعرفه بر روی واردات نفت خام به چین را در بر بگیرد و به همین دلیل است که کاهش خرید نفت چین از آمریکا می تواند به معنای افزایش واردات نفت توسط این کشور از ایران باشد.
کد خبر: ۸۰۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 19 June 2018

احتمال جایگزینی ایران به جای آمریکا در صادرات نفت به چینبر اساس گزارش های منتشر شده، اقدامات مقابله جویانه ی چین علیه آمریکا پس از نهایی شدن تعرفه های وارداتی این کشور ممکن است مواردی مانند اعمال تعرفه بر روی واردات نفت خام به چین را در بر بگیرد و به همین دلیل است که کاهش خرید نفت چین از آمریکا می تواند به معنای افزایش واردات نفت توسط این کشور از ایران باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، جان دریسکول مدیر موسسه مشاوره انرژی JTD در این رابطه اذعان کرده است که ''ممکن است چینی ها از خرید بخشی از نفت خام آمریکا صرف نظر کرده و به جای آن نفت ایران را خریداری کنند... آن ها از تهدید های آمریکا نمی ترسند و در گذشته هم نترسیده اند... آن ها به طور مشخص می خواهد دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را عصبانی کنند''.

احتمال جایگزینی ایران به جای آمریکا در صادرات نفت به چین

لازم به ذکر است که چین به طور ماهانه حدود ۱ میلیارد دلار نفت خام از آمریکا وارد می کند. بر اساس آمارها با توجه به افزایش میزان تولید نفت خام توسط آمریکا در ماه های گذشته چین میزان واردات خود از این کشور را افزایش داده است.

همچنین، روز جمعه ی هفته ی گذشته پس از اعلام تصمیم دولت آمریکا مبنی بر نهایی شدن اعمال تعرفه تجاری ۵۰ میلیارد دلاری علیه چین (که از روز ۷ جولای اجرایی می شود)، دولت این کشور اعلام کرد که چین قصد دارد با اتخاذ اقدامی مقابله جویانه بر روی تعدادی از کالاهای وارداتی از آمریکا از جمله نفت خام تعرفه اعمال کند. در صورت اجرایی شدن این تصمیم دولت چین، قاعدتا واردات کالا از روسیه و اعضای اوپک برای این کشور از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیر موسسه مشاوره انرژی JTD در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرده است که سیاست های کنونی ترامپ نشان می دهد در دنیایی قرار گرفته ایم که اتحاد های سابق بین کشورها به شکل تازه ای در حال شکل گیری دوباره است. وی ضمن نامیدن این اقدام دولت چین به عنون نوعی عمل مقابله جویانه در ''دیپلماسی نفتی'' تاکید کرده است که اوپک و هم پیمانان آن بزرگترین گروهی هستند که از این دیپلماسی سود خواهند برد زیرا به موجب این اقدام مازاد عرضه ی نفت در بازار جهانی کاهش و قیمت این محصول افزایش می باید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل