بازدید 1261

سرقت آثار تاریخی سوریه و ارسال آن به اسرائیل

فعالان سوری خبر داده اند که بخشی از آثار تاریخی سوریه از یکی از قدیمی ترین معابد یهودیان این کشور به سرقت رفته و در نهایت به اسرائیل منتقل شده است.
کد خبر: ۸۰۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 19 June 2018

فعالان سوری خبر داده اند که بخشی از آثار تاریخی سوریه از یکی از قدیمی ترین معابد یهودیان این کشور به سرقت رفته و در نهایت به اسرائیل منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اسوشیتد پرس»، فعالان سوری اعلام کرده اند که بخشی از آثار تاریخی سوریه از کنیسه جوبر که در قرن ۱۸ میلادی تأسیس شده و یکی از معبدهای قدیمی یهودیان این کشور به شمار می رود به سرقت رفته و از اسرائیل سر در آورده است.

بر اساس این خبر بخشی از این آثار تاریخی از جمله یک نسخه خطی از تورات که بر روی پوست آهو نوشته شده است و چندین تابلو و شمعدان در سال ۲۰۱۳ از معبد معروف یهودیان در منطقه جوبر در دمشق به غوطه شرقی منتقل شده بود.

بر اساس این خبر در جریان آزادسازی غوطه شرقی، «شورای محلی» وابسته به معارضان سوری امسال بخش زیادی از این آثار تاریخی سوریه را به «فیلق الرحمن» وابسته به معارضان مسلح سوری تحویل داده بود که با عقب نشینی گروه های تروریستی از این منطقه اطلاعاتی از سرنوشت این آثار منتشر نشده است.

این فعالان تأکید کرده اند که بخش هایی از این آثار تاریخی در اختیار یک شهروند سوری بوده که مورد اطمینان معارضان سوری بوده و این آثار را ابتدا به ترکیه منتقل کرده است و پس از آن این فرد به اروپا پناهنده شده است اما در نهایت این آثار تاریخی از اسرائیل سر در آورده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان