بازدید 2732
روند افزایش زیان انباشته سایپا دیزل ادامه یافت:

زیان انباشته سایپا دیزل به بیش از 1300 میلیارد تومان رسید

سایپا دیزل یکی از شرکت های فعال خودروسازی در ایران است که در زمینه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین مانند انواع کامیون و اتوبوس فعالیت دارد. صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1396 شرکت سایپا دیزل نشان می دهد که زیان انباشته این شرکت به بیش از 1300 میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۸۰۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 19 June 2018

زیان انباشته سایپا دیزل به بیش از 1300 میلیارد تومان رسیدسایپا دیزل یکی از شرکت های فعال خودروسازی در ایران است که در زمینه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین مانند انواع کامیون و اتوبوس فعالیت دارد. صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1396 شرکت سایپا دیزل نشان می دهد که زیان انباشته این شرکت به بیش از 1300 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، سایپا دیزل یکی از شرکت های فعال خودروسازی در ایران است که در زمینه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین مانند انواع کامیون و اتوبوس فعالیت دارد. این شرکت در تاریخ 5 اردیبهشت 1344 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران تحت عنوان شرکت تولیدی و صنعتی ایران کاوه به ثبت رسید و به موجب پروانه بهره برداری شماره 6316 مورخ 20 اردیبهشت 1344 شروع به فعالیت نمود. شرکت در سال 1371 طبق تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافته و در اسفندماه 1373 در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شد. نام شرکت در سال 1378 به سایپا دیزل تغییر یافت و در حال حاضر جزء واحدهای فرعی گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا می باشد که واحد کنترل کننده نهایی آن شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل سایپا می باشد.

صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1396 شرکت سایپا دیزل که به تازگی و در مورخه 23 خرداد 1397 منتشر شده است نشان می دهد که اوضاع این شرکت چندان مساعد نیست.

زیان انباشته این شرکت در حالی که در پایان سال 1395، یک هزار و 131 میلیارد تومان عنوان شده بود، در پایان سال 1396 به یک هزار و 366 میلیارد تومان افزایش یافته است. این حجم از زیان انباشته حدود 5 برابر سرمایه ثبت شده این شرکت می باشد. با این اوضاع شرکت سایپا دیزل مشمول مفاد ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت بوده و ضروری است مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام تشکیل و در مورد انحلال یا بقای آن در چارچوب مقررات اصلاحیه قانون تجارت تصمیم گیری نماید.

البته بیشتر شدن زیان انباشته شرکت سایپا دیزل در سال های اخیر امری طبیعی بوده است چرا که با نگاه به صورت های مالی دوره های گذشته این شرکت به خصوص با نگاهی به صورت های مالی سال 1387 به بعد، به این نتیجه خواهیم رسید که زیان انباشته شرکت سایپا دیزل سال به سال افزایش یافته است. نمودار زیر توسط خبرگزاری تسنیم تهیه و تنظیم شده است.

زیان انباشته سایپا دیزل به بیش از 1300 میلیارد تومان رسید

همچنین طبق صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1396 شرکت سایپا دیزل، بدهی های جاری این شرکت بر دارایی های جاری آن به مبلغ یک هزار و 249 میلیارد تومان فزونی یافته است.

البته در صورت های مالی سال 96 شرکت سایپا دیزل ذکر شده است که هیئت مدیره این شرکت معتقد است که با توجه به گشایش های بازار جهانی و سیاست های عمومی دولت، تولید و فروش محصولات شرکت در سنوات آتی بهبود یافته و اجرای برنامه هایی نظیر افزایش سرمایه، کاهش هزینه های مالی از طریق تامین مالی ارزان قیمت، توسعه و گسترش تولید محصولات رنو و ولوو، ارتقای کیفیت محصولات، کاهش هزینه های ساخت از طریق افزایش درصد ساخت داخل و افزایش بهره وری موجب بهبود در ساختار مالی شرکت خواهد گردید.

روند سال های اخیر زیان انباشته این شرکت نشان می دهد که این صحبت های هیئت مدیره را نمی توان چندان جدی گرفت و بهتر است هیئت مدیره شرکت سایپا دیزل این صحبت ها را عملیاتی کنند تا روند افزوده شدن به زیان انباشته این شرکت در سال های آتی متوقف گردد و حداقل زیان انباشته در همین میزان 1366 میلیارد تومان ثابت باقی بماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی