بازدید 4027

کاهش قیمت نفت با نزدیک شدن به نشست اوپک

روز سه شنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه کاهش یافت و به ۶۵.۵۵ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری افزایش احتمالی تولید نفت توسط اوپک و روسیه به عنوان متحد این نهاد پس از حدود یک سال اجرای قرارداد کاهش تولید عنوان شده است.
کد خبر: ۸۰۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 19 June 2018

کاهش قیمت نفت با نزدیک شدن به نشست اوپکروز سه شنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه کاهش یافت و به ۶۵.۵۵ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری افزایش احتمالی تولید نفت توسط اوپک و روسیه به عنوان متحد این نهاد پس از حدود یک سال اجرای قرارداد کاهش تولید عنوان شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه ۴۴ سنت (۰.۶ درصد) کاهش یافت و ۷۴.۹۰ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۳۰ سنتی (۰.۵ درصد) بشکه ای ۶۵.۵۵ دلار صورت گرفت.

بر اساس گزارش های منتشر شده، نهاد اوپک و همپیمانان غیرعضو که با هدف کاهش مازاد عرضه نفت در بازار و افزایش قیمت این محصول از سال ۲۰۱۷ اقدام به کاهش تولید نفت کرده بودند اکنون با رسیدن به هدف خود قصد دارند که در روز ۲۲ ژوئن در وین اتریش نشست داشته و در خصوص سیاست های آینده ی خود تصمیم گیری کنند. افزایش احتمالی تولید نفت اوپک یکی از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری بوده است.

لازم به ذکر است که پیش از این روسیه و عربستان به عنوان دو بازیگر کلیدی در اوپک اعلام کرده بودند که در خصوص افزایش عرضه ی نفت توسط این نهاد با توجه به دستیابی به اهداف پیشین و کاهش تولید نفت توسط ایران و ونزوئلا به تفاهم رسیده اند. از سویی دیگر، ایران، ونزوئلا و عراق اعلام کرده اند که تصمیم احتمالی اوپک در رابطه با افزایش میزان تولید را وتو خواهند کرد. در هر حال نظر برخی تحلیلگران اقتصادی بر این است که شیب افزایش احتمالی تولید نفت توسط اوپک نباید تند باشد زیرا بازار جهانی نفت در حال حاضر نسبت به افزایش شدید قیمت نفت حساس است.

افزون بر این، یکی از دلایلی که ممکن است در روزهای آینده از کاهش قیمت نفت جلوگیری کند یا حتی باعث افزایش قیمت این محصول شود وقوع یک جنگ تمام عیار تجاری بین آمریکا و چین است. با اجرایی شدن تعرفه های دولت آمریکا علیه واردات کالا از چین این کشور تهدید کرده که دست به اقدامات مقابله جویانه خواهد زد. در این رابطه، احتمال دارد چین که حدود ۲۰ درصد از نفت خام روزانه ی آمریکا را خریداری می کند اقدام به اعمال ۲۵ درصد تعرفه بر روی واردات نفت خام از آمریکا کرده و عملا باعث شود که آمریکا این بازار بزرگ خود را از دست بدهد. باید خاطر نشان گردد که ارزش مجموع مبادلات نفتی آمریکا و چین حدود ۱ میلیارد دلار در ماه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر