بازدید 8683

انتقاد از هزینه ۱۱ میلیاردی توسعه حرم شاهچراغ

کد خبر: ۸۰۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 19 June 2018

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

در شرایطی که مشکلات اقتصادی، زندگی را بر مردم دشوار کرده، در شیراز کلنگ توسعه حرم شاهچراغ با بودجه 11 میلیاردی به زمین زده شد.

قسمت اول این طرح قرار است ظرف سه سال اجرا شود و در صورت تامین بودجه جهت تملک زمین‌های اطراف، قسمت‌های دوم و سوم این طرح نیز به اجرا در خواهد آمد. از شهرداری شیراز نیز خواسته شده برای تامین بودجه به این طرح کمک کند. به دست‌اندرکاران این طرح توصیه می‌کنیم به جای این اقدام غیرضروری، این بودجه را صرف کمک به فقرای منطقه کنند و از این طریق قلب حضرت احمد بن شاهچراغ را شاد نمایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵۵
خبر ناقص یعنی این ، منظورتان از یازده میلیارد ، ریال است یا تومان؟ دلار است یا یورو ؟
شکم گرسنه دین و ایمان نمیشناسه واسه جماعت سیرها حرم توسعه میدین؟؟؟؟
پاسخ ها
آزاده
| Germany |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
خخخخ . طرف میاد 11 میلیارد خرج می کنه بعد از یک مدت 20 میلیارد گیرش میاد از طرف همین شکم های گرسنه . چه سرمایه گذاری ای مطمین تر از این ؟ از ماست که بر ماست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
هرکسی برای توسعه کسب و کارش تلاش میکند ما نمی فهمیم ولی خودشان خیلیخوب میفهمند
افسوس
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
ظاهرا قراره باغ دلگشا هم تعطیل بشه چون در حریم شاهچراغه!
حرم امام رضا هم به همین صورت است چرا اعتراض نمیشه. کلا نباید پول را برای توسعه حرم صرف کرد. به جای ان می شود برای اشتغال هزینه کرد
موافقم
عجب به کجا داریم پیش میریم
هرچی بزرگتر میکنند مشتری کمتر میشه. حرم بزرگتر . اعتقاد کمتر
صحن های حرم خوبه حضرت احمدبن موسی علیه السلام راضی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
خدا راضی نیست
جناب شیخ رجبعلی خیاط فرمودند: هر کسی از امامزاده ای حاجت میخواد ، قربون خدا که سرش از همه خلوت تره
خدا و ائمه هم از ما بیزارند. در زمانی که این همه فقر و بیکاری در جامعه هست ما زنده ها را رها کرده ایم و به گنبد و بارگاه چسبیده ایم.
من نمیدونم چرا فقط هر جایی برای اهل بیت علیهم السلام ودین میخواد خرج بشه مدعیان دروغین مردم مدعی خرج اون پول برای فقرا میشن و در جاهای دیگه که میلیارد میلیارد در کارهای بیهوده وتشریفاتی دیگر هزینه می شوند دم از کسی بر نمی آید .

جهان مانند خال و چشم وابروست
که هرچیزی به جای خویش نیکوست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
کی برای مردم خرج شده تا حالا همه خرجاتون همین طوریه دیگه یا حرم توسعه می دید یا اصلا ولش کن من چرا دارم می نویسیم نظر افرادی مثل شما مهمه نه امثال من
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
خرج اضافه و بی مورد در هیچ مورد درست نیست ، اما وقتی بنام دین بریز و بپاش و خرج اضافه می شود ، باعث بحث و ناراحتی است ...

چراباید بنام دین این قدر پول هنگفت بیت المال خرج شود که بقول دوستمان بارگاه بزرگتر ، اعتقاد کمتر و فرار از دین بیشتر
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
جهان چون چشم و خط و خال و ابروست ، که هر چیزی
: به جای خویش نیکوست_
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
حرفت کاملا درسته البته نه اینکه موافق اینگونه خرج ها به این شکل باشم اتفاقا به این شیوه خرج کردن من هم مخالفم چون هزینه های الکی زیادی رو انجام میدن و فقط توسعه نمیدن بلکه خرج های الکی رو اضافه میکنن- ولی همیشه یه عده هستن که اینگونه خرج ها رو ربط میدن به فقرا و با قصد و نیت این کار رو انجام میدن!!! درحالیکه این همه پول مملکت و بیت المال صرف چیزای الکی میشه کسی صداش در نمیاد
که چرا اینو میسازین پولو بدین فقرا!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
سید جان شما که باید بیشتر از همه انتقاد کنی و مخالف چنین طرحی شوی که:
اولا از اولاد پیامبری، دوما شیرازی های عزیز می گویند کافی است و نیازی نیست و سوم اینکه وقتی کسی مدعی دفاع از فقرا است و شما آنها را «دروغین» می پندارید، در این میان برای ادعاهای "دروغین" آنها باید مدرک بیاورید که آنرا هم ندارید. پس در یک کلام: سعی نکنید در ته هر صفحه ای که گزینه کامنت دارد چیزی بنویسید.

مرسی
با سلام چرا به مجلس شوراي اسلامي اعتراض نمي شود اين همه هزينه براي ساخت ساختمانهاي اطراف مجلس براي چي؟
یازده میلیارد چی؟ ریال/ تومن / یورو/ یوان.
توی یک متن کوتاه چند خطی دوبار 11 میلیارد میگی نمیخوای بگی چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
شاهی هم باشد غلطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
مگر فرقی میکنه تازه مگر نمیدانی واحد پول ما دلار شده
در شرایطی که در جامعه فقر وتهی دستی وجود دارد خرج کردن برای هیچ امامی یا امامزاده ای صحیح نیست.چه در ایران وخارج ایران.
اینکه در این شرایط از شهرداری کمک بخان اشتباهه. اما اگر از نذورات مردم باشه نمیشه بدین به فقرا. مردم نذر اونجا کردن
ای کاش همین یازده میلیارد بود. از زمان اغاز این طرح تا حالا یکی بیاد حساب و کتاب بکنه ببینه چند میلیارد خرج شده و نتیجه و برآیند اون چی بوده> همون تعداد زائر و با کم شدن اعتقاد مردم با دیدن این همه تجملات و از بین رفتن محل کار و زندگی خیلی ازافراد و در عوض اضافه شدن و استخدام تعداد زیاد کارمند و کارگر و ......
بخدا درست نیست...شاهچراغ هم راضی نیست...اینو قسم میخورم
برای توسعه یک حرم بزرگ این مبلغ چیزی نیست.
هر حرم نذوراتی داره که صرف این کار میشه.
نمیدونم چرا به ساختمان های چندصد میلیاردی ادارات و وزارت خانه ها توجهی نمیشه اما هرجا قراره برای یک امر دینی هزینه ای انجام بشه داد روشنفکری و نوع دوستی برخی ها به هوا میره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
شما احادیث و روایتت را در خصوص انسانها بخوانید بعد نظر دهید. برادر خاموش فکر
وقتی یک نفر به خاطر 900 هزار تومان 6 سال است در زندان است، چنین مواردی اضافی و اشتباه است
با 11 میلیارد تومان چقدر وام ازدواج، چقدر اشتغال، چقدر منزل مسکونی می توان ساخت. آیا اینها ثبواب است یا توسعه این فضا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
كدوم شكم گرسنه؟ پس چرا هرچي دلار ميره بالاتر باز تقاضا هست ؟، هرچه خونه ميره بالاتر هرچي طلاه ميره بالاتر ، هرچي خودرو ميره بالاتر چرا باز تقاضا هست ؟چرا سالي 9 ميليون نفر براي تفريح ميرن خارج كه تقريبا 10 ميليارد دلار ارز از كشور خارج ميشه و صدات در نمياد. الان يك اپارتمان 100 متري تو تهران كه همش 3 الي 4 نفر ميخوان توش زندگي كنن را ميري 1 ميليارد تومان ميدي ميخري اونوقت براي توسعه يك حرم كه حداقل سالي 1 ميليون نفر زائر داره 11 ميليارد اصلا پول خرد حساب ميشه. همون 1 ميليون نفر نفري 10000 تومان بدن ميشه همون 11 ميليارد تومان.
آدم خوبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
14:17 واقعا گل گفتی عزیز .هزار بار احسنت به ناشناس ساعت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
تو هم برو خارج، چرا حسودی می کنی. پول خودشونه. اگه تو هم می رفتی چند کشور رو میدیدی متوجه می شدی چه کلاهی سرت می ره..
گزارش ناقص الکی جنجال می کنید این مبلغ یازده میلیارد ریال است. شما ریال آن را نمی نویسید که مردم فکر کنند 11 میلیارد تومان می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
یازده میلیارد تومان هست که برای خرید کوچه های اطراف هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
مردم بسیاری در ایران کارتن خواب و گور خواب و حاشیه نشین هستند چه ضرورتی دارد هزینه تجملات بپردازیم.
مردم بدبخت شیراز. کوچه هاش 40 سال است که آسفالت نشده اونوقت اینها فکر چه چیزهایی هستند.
واله اون موقع که حرم توسعه نداده بودن صفای حرم بیشتر بود خودمونی بود آدم تحت تاثیر درون خودش و کرامات شاهچراغ قرار میگرفت اما حالا همش ساختمون چراغ برق روشنایی........
این هزینه ها که هیچ کمکی به رفاه و تحصیل مردم نمیکنه خیلی بی معنی و به هدر دادن بیت المال هست.
چراغی که به خانه روا است، به مسجد حرام است
در تهران کلی مسجد ساختن که خالیه...
پارسینه-"ایرانی ها روزانه معادل ۳۰ میلیارد تومان سیگار می‌کشند. سالانه نزدیک به 60 میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود که بین 15 تا 25 میلیارد آن قاچاق است."
این اخرین اظهارات محمدرضا مسجدی، دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات است.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس : روزانه ۲۰ میلیارد تومان هزینه درمان افراد سیگاری می‌شود.
774هزارنفر ایرانی طی 5 ماه به ترکیه رفتند و خریدی که به جز هزینه های بلیط و اقامت اگر در حدود 2 میلیون تومان انجام دادند حدود یک هزار و 548میلیارد تومان به صنعت پوشاک و سایر بخش‌های این کشور تزریق کردند.
و......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
نتیجه می گیریم 5 درصد جامعه وضعیت مالی خوبی دارند و بقیه معطل خرج زندگی روزمره هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
بله! به همین دلیل طی 1 ماه قیمت سیگار 1300 تومان افزایش یافته
آدم خوبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
متاسفانه این افراد دارای سوء قرض هستند و قصد قضاوت ندارند. خدا به راه راست هدایتشون کنه تا دیگه از این ایرادهای بچه گانه تر از بچگتانه نگیرند. اللهم اشف کل مریض
جناب کرمی با یازده میلیارد ریال تو این گرونی چه کار ساختمونی رو میشه جلو برد؟ که شما فکر میکنیید ریال است. البته اشکال به نویسنده متن وارد است. مهم ادامه راه و سلوک بزرگان ملی مذهبی است که میتواند الگویی برای جامعه باشد و نه ساختن قلک قصری و بارگاه مجلل.
ما که نفهمیدیم همیشه اینطوری استدلال میشه که شاهان و حاکمان گذشته آدمای بدی بودن اولین نشانه وجه منفی اونها اینکه دارای کاخ های آنچنانی بودند در حالیکه مردم فقیر در جامعه محتاج ضروریات زندگیشون بودن نوبت به ما که میشه نمیدوم چرا این استدلال دیگه رنگ میبازه این رفتار دوگانه یک بوم و دو هوایی توجیه پذیر نیست با هیچ عقل سلیمی جور در نمیاد تا جایکه ما عقلمون قد میده خود ائمه انسانهای ساده زیستی بودند و اصلی ترین وجه تمایزشون همون ساده زیستیشون بوده ولی بعد از رحلتشون و کوتاه شدن دستشون از دنیا مثل اینکه منافع یکسری اقتضا میکنه برای یادمان آنها قصر وبارگاه بسازند اگر واقعا خود ائمه علاقه به کاخ و ثروت داشتند خودشان در زمان حیاتشان به اینکار می پرداختند ولی متاسفانه شاهد هستیم که در حالیکه هزاران انسان محتاج نان شبشون هستند یا محتاج دارو یا عملی که پولشو ندارند و بیخیال مریضی میشن و در نهایت به خاطر فقر تسلیم مریضی و در سکوت و بیخبری عمرشون به پایان میرسه برای همه ائمه و بزرگان دینی ما قصر و بارگاههای مجللی میسازند تأسف مضاعف اینست که با وجودیکه بسیاری از علما و بزرگان دینی با وجودیکه با چنین قصرگستریها موافق نیستند به خاطر جو سنگینی که بر علیه چنین عقیده ای یعنی مخالفت با قصر سازی برای بزرگان دین راه می اندازند جرأت ابراز مخالفت پیدا نمیکنند
هر هفته هزاران نفر میرن شمال و عیش و نوش و هزاران ولخرجی و بریز و بپاش و خراب کردن محیط زیست ولی کسی دم بر نمی آورد ولی در مقابل بهترین اعمال سریع همین افراد فریاد وا اسفا راه می اندازند. روزنامه جمهوری نیز به جای چاپ روزنامه بی خاصیت و بی مشتریش اگه خرج فقرا کنه بودجه ی دولتیش رو قطعا خیلی بهتره
از وقتي كه توسعه حرم شاه چراغ زده شده ميدان احمدي به يك ميدان بيروح و مشكلي براي رفت و آمد مردم درست شده بهتره تمام ساختمان چند طبفه تجاري ساحته شده خراب كنند تا رفت و آمد مردم خيان سر دزك بر جاي خودش برگرده
خبر ناقص است. اصل ماجرا ساخت بارگاه مادر شاه چراغه. در حالی که هیچ گونه اطلاعاتی از وی حتی اسم ایشان وجود ندارد. و در احادیث به نام ام الاحمد می شناسند.
اقائی که می گوئی مردم دولار وخانه وغیره می خرند سری به در گردها واشغال جمع کن وبیچارگان هم نگاه کن
ما خودمون میدونیم وقتی ریال رو نمینویسه میخاد اذهان عمومی رو مشوش بکننه تابناک خیلی بذات است بله این 11 میلیارد ریال هست و 1 میلیارد تومن چیزی نیست برای یه امام زاده به اون مهمی ملت ایران همشو حساب بکنی پول یه اپارتمان 100 متری از میدان ازادی تا گیشا شاید هم کمتر. است
اگر طرح طوری باشد که به توسعه مناطق مسکونی اطراف هم کمک کند هیچ عیبی ندارد. اطراف حرم شاهچراغ تا چند سال پیش یکی از محلات خرابه و مرکز تجمع معتادان و انواع فساد بود . با انجام طرحهای قبلی چهره این منطقه دگرگون شده و بر ساخت وسازهای مسکونی هم تاثیر داشته است و کسب و کار در این منطقه رونق گرفته است. ضمن اینکه در این مقطع زمانی که رکود حاکم است این ساخت و سازها باعث ایجاد هزاران شغل در زمان ساخت می شود. عده ای بدو م دیدن محل یک پروژه و به صرف شنیدن خبر یک هزینه برای اماکن مذهبی منفی بافی می کنند.
اگر امامان ما الان زنده بودن هم راضی به این ریخت و پاش ها نبودند.البته خیلیها این وسط نون میخورن.
توسعه اماکن مذهبی بیشتر با جمع اوری هدیه ها بداخل ضریح وهدایای مردمی است. نمی توانیم بگوئیم که فشار بر دولت وبودجه دولتی است. در ساخت اماکن مذهبی از تزئینات هنری مانند کاشی کاری وائینه کاری و ....... وغیره استفاده میگردد که هنر هنر مندان ایرانی را زنده نگاه میداری. زمانیکه ائینه کاری وزارت امور خارجه را شخصی میبینید از زیبائی ان هم ایرانی وهم خارجی حیرت زده وتحسین کننده میشوند. ایجاد کار برای هنرمندان ساخت اماکن مذهبی نیز شغل برای هنرمندان ان ایجاد میکند ونوعی اشتغال مفید است.زیبائی حرم حضرت امام همگی را به تحسین وامیدارد.هرکسی را بهر کاری ساختند.بتون کاران کارهای بتونی کنند و هنر مندان ائینه وکاشی کار کار هنری.ساخت اماکن مذهبی وبکار گیری هنرمندان بااعتبارهای مردمی وکمی هم کمک دولت اشکالی ندارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار