بازدید 15263
آخرین تحولات خاورمیانه؛

سفر ناگهانی نتانیاهو به اردن و دیدار با عبدالله دوم/تأثیر جام جهانی بر جنگ در سوریه/مقام آمریکایی: حمله به ابوکمال سوریه کار اسرائیل بوده است/آتش گرفتن هواپیمای تیم ملی عربستان در آسمان

سفر ناگهانی نتانیاهو به اردن و دیدار با عبدالله دوم، آتش گرفتن هواپیمای تیم ملی عربستان در آسمان، حمله اسرائیل به ابوکمال سوریه و اجرای عملیات گشت‌زنی مشترک ترکیه و آمریکا در منبج، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند؛ در این میان، باید به تأثیر جام جهانی بر جنگ در سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۰۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 19 June 2018

سفر ناگهانی نتانیاهو به اردن و دیدار با عبدالله دوم، آتش گرفتن هواپیمای تیم ملی عربستان در آسمان، حمله اسرائیل به ابوکمال سوریه و اجرای عملیات گشت‌زنی مشترک ترکیه و آمریکا در منبج، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند؛ در این میان، باید به تأثیر جام جهانی بر جنگ در سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه القدس العربی نوشت: این روزها هیچ چیز در سوریه مهم تر از اخبار جام جهانی 2018روسیه، گل زنی ها و اخبار ستاره های فوتبال نیست، به طوری که سوری ها نه تنها امور شخصی بلکه مسائل داخلی و جنگ را نیز موقت از یاد برده اند.

القدس العربی چاپ لندن امروز دوشنبه افزود: شبکه های اجتماعی که به نوعی دماسنج ملت ها به حساب می آیند، پر از اخبار جام جهانی 2018 است و سوری ها هم در فیسبوک و توییتر بیش از همه درباره این رویداد جهانی صحبت می کنند؛ حتی افراد علاقه مند به سیاست و اقتصاد یا افرادی که جز جنگ و درگیری مسلحانه چیزی را دنبال نمی کنند، این روزها از جام جهانی می گویند و از آرژانتین، مسی، رونالدو، صلاح و مسابقات تیم های کشورهای عربی در روسیه و تیم مورد علاقه خود و نامزد قهرمانی مطلب می نویسند.

بهبود ملموس اوضاع امنیتی در شهرهای سوریه به هزاران سوری کمک کرده است تا به اخبار جام جهانی گوش دهند و مسابقات تیم ها را تماشا کنند. برخی شهرهای دمشق، حمص، حلب ولاذقیه مملو از پرچم های کشورهای شرکت کننده در جام جهانی است و مانند زمان قبل از جنگ، رستوران ها پر از مشتریانی است که برای تماشای بازی های جام جهانی آمده اند، انگار نه انگار جنگی در سوریه رخ داده. این در حالی است که بیشتر مشتری های رستوران ها برادر، پدر، فرزند و یا همسر خود را از دست داده اند و علی رغم این، فوتبال توانسته به فراموشی دردهای آنها کمک کند.

مسابقات جام جهانی 2018 روسیه با برقراری آتش بس در جبهه های جنگ سوریه همزمان شده است؛ آتش بس بی سابقه ای که تاکنون شهرهای سوریه طی هشت سال گذشته شاهد آن نبوده اند، حتی جبهه جنوبی درعا همچنان آرام است و صدای هیچ گلوله ای از آن به گوش نمی رسد. چه کسی می داند؛ شاید جنگ در این منطقه تا پایان جام جهانی روسیه شعله ور نشود!

این روزنامه افزود: همچنین گمان می رود که دمشق عمیقا این مسأله را درک کند اما عجله ای برای ازسرگیری درگیری های جنوب و شاید هم دمشق نیازی به عملیات نظامی در درعا ندارد و مذاکرات صلح برای دور ماندن این شهر از جنگ از طریق راه حل سیاسی که هنوز ادامه دارد، در زمان مناسب نتیجه دهد.

سفر ناگهانی نتانیاهو به اردن و دیدار با عبدالله دوم

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در دیداری سرزده وارد امان شد و با «عبدالله دوم» پادشاه اردن دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس بیانیه ای که دیوان پادشاهی اردن منتشر کرد، آمده است: دو طرف در این دیدار، بر ضرورت تلاش برای حل بحران فلسطین برپایه تشکیل دو دولت مستقل تأکید کردند.

سفر ناگهانی نتانیاهو به اردن و دیدار با عبدالله دوم/تاثیر جام جهانی بر جنگ در سوریه/مقام آمریکایی: حمله به ابوکمال سوریه کار اسرائیل بوده است/آتش گرفتن هواپیمای تیم ملی عربستان در آسمان

در ادامه بیانیه دیوان پادشاهی اردن آمده است: ملک عبدالله بر تشکیل دو کشور مستقل بر اساس قطعنامه های بین المللی تأکید کرد و خواستار تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به مرکزیت قدس شریف شد و آن را تنها راه برقراری صلح و ثبات در منطقه دانست.

دیوان پادشاهی به نقل از عبدالله افزود: امان همچنان به نقش تاریخی اش در دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر قدس ادامه می دهد.

با وجود آن که جزئیاتی از هدف اصلی سفر سرزده نتانیاهو به اردن منتشر نشده است، تحلیلگران آن را بی ارتباط با موضوع «معامله قرن» نمی دانند.

براساس این قرارداد، مسأله امنیت و مرزهای سرزمین های اشغالی همچنان در کنترل رژیم صهیونیستی خواهد بود و شهرک سازی ها نیز تحت تاثیر مذاکرات دستیابی به راه حل نهایی می ماند.

این طرح درباره ایجاد گذرگاهی برای حضور فلسطینیان در شهر قدیم قدس که مسجد الاقصی و کنیسه القیامه نیز در آن قرار دارد، برای اقامه فریضه نماز در نظر گرفته خواهد شد.

آتش گرفتن هواپیمای تیم ملی عربستان در آسمان

به گزارش اسپوتنیک، هواپیمای حامل بازیکنان تیم ملی عربستان در فرودگاه رستوف از ناحیه موتور سمت راست خود دچار حریق شد اما با مهارت خلبان، بازیکنان تیم ملی عربستان از حادثه نجات یافتند.

سفر ناگهانی نتانیاهو به اردن و دیدار با عبدالله دوم/تاثیر جام جهانی بر جنگ در سوریه/مقام آمریکایی: حمله به ابوکمال سوریه کار اسرائیل بوده است/آتش گرفتن هواپیمای تیم ملی عربستان در آسمان

تیم ملی عربستان برای انجام دومین بازی خود در مرحله گروهی عازم روستوف شده بود تا در مقابل اروگوئه به میدان برود.

این هواپیما در نزدیکی فرودگاه روستوف، در میانه راه دچار حریق شد. موتور سمت راست آن آتش گرفت و از کار افتاد. حریق به بال سمت راست هواپیما منتقل شد تا ترس و وحشت در آسمان روسیه اردوی عربستان را فرا بگیرد. با مهارت خلبان، این هواپیما با یک موتور و با بالی آتش گرفته به سلامت روی زمین نشست تا به سعودی ها در آستانه بازی با اروگوئه شوک بزرگی وارد شود.

مقام آمریکایی: حمله به ابوکمال سوریه کار اسرائیل بوده است

یک مقام آمریکایی به شبکه خبری سی ان ان گفت، حمله هوایی اخیر به منطقه البوکمال در مرز سوریه و عراق توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

این مقام آمریکایی افزود: این حمله توسط نیروهای آمریکایی یا نیروهای ائتلاف انجام نشده است.

روز دوشنبه رسانه رسمی سوریه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد، جنگنده ائتلافِ تحت رهبری آمریکا «یکی از مواضع ارتش سوریه» را در شرق این کشور بمباران کرد که در پی این حمله، شماری کشته و زخمی شدند.

سفر ناگهانی نتانیاهو به اردن و دیدار با عبدالله دوم/تاثیر جام جهانی بر جنگ در سوریه/مقام آمریکایی: حمله به ابوکمال سوریه کار اسرائیل بوده است/آتش گرفتن هواپیمای تیم ملی عربستان در آسمان

بنا بر گزارش ها، این حمله در «الحاره»، در جنوب شرقی «البوکمال» اتفاق افتاد.

گفتنی است، ائتلاف تحت رهبری آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، از ائتلاف اعراب سوری و شبه نظامیان کُرد در شمال شرق البوکمال حمایت می کند.

اجرای عملیات گشت‌زنی مشترک ترکیه و آمریکا در منبج

عملیات گشت زنی مشترک ترکیه و آمریکا در شهر منبج استان حلب واقع در شمال سوریه طبق توافق قبلی دو طرف خارجی، آغاز شده است.

ساعتی پس از انتشار این خبر، نخست وزیر ترکیه هم اعلام کرد، نیروهای ترکیه‌ای مأموریت خود را در منبج آغاز کرده‌اند.

رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «لواء المعتصم» درباره توافق ادعایی آمریکا و ترکیه بر سر منبج اعلام کرد، همه نیروهایی که وی آنان را جدایی طلب می‌خواند، باید از این شهر خارج شوند.

«مصطفی سیجری» رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «لواء المعتصم» -وابسته به ارتش آزاد- اطلاعاتی درباره توافق ترکیه و آمریکا بر سر شهر منبج سوریه منتشر کرد.

سیجری در گفت‌وگو با وبگاه خبری معارض «الدرر الشامیه» اعلام کرد، بنا بر این توافق، باید همه «شبه نظامیان جدایی طلب به صورت کامل [از منبج] خارج شوند و شورای نظامی و شورای محلی این شهر بار دیگر تشکیل شده و افراد آواره نیز [به این شهر] بازگردند».

وی در ادامه مدعی شد که گروه لواء المعتصم «در تأمین امنیت و برقراری مجدد ثبات» در شهر منبج ایفای نقش خواهد کرد.

این تروریست اعلام کرد، نیروهایی که این وظایف را بر عهده خواهند گرفت، از سوی ترکیه و آمریکا تعیین خواهند شد.

سیجری ادامه داد: «برای مشخص شدن سایر بخش‌های توافق به وقت نیازمندیم و بر این باوریم که این توافق به سود سوریه است و از این تلاش ها حمایت خواهیم کرد».

رئیس دفتر سیاسی لواء المعتصم همچنین ادعا کرد، نمونه منبج آغاز راه است و بعدا می توان این تجربه را در مناطق شرقی اجرا کرد.

مولود چاووش ‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه دوشنبه هفته جاری اعلام کرد، با طرف آمریکایی به پیشرفت قابل توجهی درباره موضوع شبه‌نظامیان کُرد در منبج با آمریکا رسیده‌اند.

ناظران می‌گویند، «توافق منبج» در واقع خیانت جدید آمریکایی‌ها به کُردهاست، چون واشنگتن از کُردها در شرق رود فرات حمایت می‌کند و در این توافق، به آنان خیانت کرده و با ترکیه هم پیمان شده است.

اسد نیز هفته گذشته اعلام کرد، نیروهای دموکراتیک سوریه باید با دمشق مذاکره کنند و در صورت شکست مذاکرات، استفاده از زور گزینه جایگزین دولت سوریه خواهد بود تا مناطق تحت تسلط این گروه را پس بگیرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۱
اصلا چی شده که عربها با کسانیکه برادران شان را کشته اند و می کشند دست می دهند، یعنی از نظر روانشناسی امریکا و اسراییل چه کاری با آنها کردند که تمام خصومت شان با ایران است نه امریکا و اسراییل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
هرجا زمین زدن ایران درمیان باشه عربها پیش قراولند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
اونا به فکر منافع ملی کشورشون هستن
در سوریه فیسبوک و توییتر فیلتر نیست؟ خب برای همینه که این همه مشکل دارند دیگه!!
خوش به حالشون توی رستوراناشون حق پخش دارن!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
آره واقعا خوش به حالشون....
حسین جون من چند روز دیگه میخام برم سوریه و تو رستوراناش فوتبال ببینم و خوشبختی رو احساس کنم شمام اگه میای بیا تا با هم بریم.ایشالا که سالم میرسیم
کجایی خوشبختی من دارم میام
آیا از نیروهای ایران یا سایر نیروهای ارتش جهانی اسلام شهید شده اند؟
تابی جون از تظاهرات گسترده دیروز بازاریان باغ سپه سالار هم بنویس
هواپیما در نزدیکی فرودگاه روستوف، در میانه راه...خخخخخ
چرا دولت ایران حملات غربی ها به سوریه و یمن را محکوم نمی کنند؟در سایه جام جهانی آمریکا و اسراییل مشغول پیشروی هستند و کسی هم کاری ندارد
انواع تهدیدات وتحریمهای جدید باشدت در حال برنامه ریزی واجراهستند درمقابل بورس تهران هرروز چندهزارواحد رشد میکند !!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان