بازدید 11533
۲
پیمانه اقتصادی؛

از «صحت و سقم کسر مالیات از کارتخوان‌های فروشگاهی» تا «صدمه شدید رژیم صهیونیستی از جنگ‌ تجاری»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون فتح کانال ۱۰۴ هزار واحدی شاخص کل بورس، افت سهام آسیایی در اولین روز معاملات هفتگی، در دو ماه نخست امسال ۳۰۰۰ خودرو وارد ایران شد، کاهش بهای طلای سیاه با تهدید چین علیه آمریکا، سکه دوباره به کانال ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومانی نزدیک شد، ضعیف‌ترین عملکرد اقتصادی بریتانیا در سال ۲۰۱۸، مدیرعامل یک شرکت خودروسازی بزرگ دستگیر شد و احتیاط «تسه»‌ها در کانال ۷۰ هزار تومان را در بر دارد.
کد خبر: ۸۰۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 19 June 2018

از «صحت و سقم کسر مالیات از کارتخوان‌های فروشگاهی» تا «صدمه شدید رژیم صهیونیستی از جنگ‌ تجاری»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون فتح کانال ۱۰۴ هزار واحدی شاخص کل بورس، افت سهام آسیایی در اولین روز معاملات هفتگی، در دو ماه نخست امسال ۳۰۰۰ خودرو وارد ایران شد، کاهش بهای طلای سیاه با تهدید چین علیه آمریکا، سکه دوباره به کانال ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومانی نزدیک شد، ضعیف‌ترین عملکرد اقتصادی بریتانیا در سال ۲۰۱۸، مدیرعامل یک شرکت خودروسازی بزرگ دستگیر شد و احتیاط «تسه»‌ها در کانال ۷۰ هزار تومان را در بر دارد.

فتح کانال 104 هزار واحدی شاخص کل بورس با رشد 30 درصدی ارزش معاملات

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه 28 خرداد ماه 97، با افزایش 2081 واحدی معادل 2.03 درصد به رقم 104 هزار و 533 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 639 واحدی معادل 2.03 درصد به رقم 32 هزار و 114 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همانند روز قبل با رشد 63 معادل 0.35 درصد، عدد 18 هزار و 350 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 46 واحدی معادل 0.35 درصد به رقم 13 هزار و 446 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 2141 واحد افزایش معادل 1.90 درصد را رقم زد و به سطح 115 هزار و 125 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 1761 واحد افزایش معادل 2.38 درصد به رقم 75 هزار و 868 واحد رسید و شاخص بازار دوم بر همانند روزهای گذشته، با 2934 واحد افزایش معادل 1.39 درصد همراه بود و عدد 213 هزار و 979 واحد را به نمایش گذاشت. معامله‌گران بورس 2 میلیارد و 551 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 137 هزار و 477 نوبت معامله و به ارزش 710 میلیارد و 986 میلیون تومان داد و ستد کردند که نشان از رشد 30 درصدی ارزش معاملات نسبت به روز قبل دارد.

از «» تا «صدمه شدید رژیم صهیونیستی از جنگ‌ تجاری»

افت سهام آسیایی در نخستین روز معاملات هفتگی

روز دوشنبه، پس از این‌که رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، با وضع کردن تعرفه برای واردات چین، تنش‌های تجاری را با این کشور بالا برد و باعث شد چین هم فورا به همین شکل واکنش نشان دهد، سهام آسیایی افت کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه (بدون سهام ژاپن) ام‌اس‌سی‌آی، با از دست دادن ۰.۴ درصد، به پایین‌ترین سطح خود از ۳۱ می تا کنون رسید. بازارهای مالی چین و هنگ‌کنگ، امروز به علت فستیوال دراگون‌بوت تعطیل هستند. شاخص کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵ درصد افت کرد، در حالی‌ که سهام استرالیایی ۰.۱ درصد پایین‌تر بسته شد. نیکی ۲۲۵ ژاپن ۰.۹ درصد سقوط کرد؛ نگرانی‌ها در مورد بالا گرفتنن تنش‌های تجاری و رشد محافظه‌کاری در جهان بر انتشار داده‌های فراتر از حد انتظارِ صادرات این کشور، سایه انداخت. شاخص ای‌مینی اس‌اندپی آمریکا در معاملات صبح دیروز ۰.۵ درصد افت کرد. نیک توایدل، تحلیل‌گر شرکت اوراق راکوتن در سیدنی استرالیا، می‌گوید: به نظر می‌رسد احتمال وقوع جنگ تجاری جهانی دوباره بازگشته است. این اصلی‌ترین زمینه‌ای است که سرمایه‌گذاران روی آن تمرکز می‌کنند و هر گونه افزایش تنش در این رابطه، ریسک سقوط سهام را بیشتر خواهد کرد.

صحت و سقم کسر مالیات از کارتخوان‌های فروشگاهی

مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی در خصوص انتشار مطلبی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در خصوص کسر ۹ درصد مالیات بر ارزش‌ افزوده در هنگام خرید با کارت از کارتخوان‌های فروشگاهی از اول تیرماه و واریز آن به خزانه دولت گفت: این مطلب به‌ هیچ‌ وجه صحت ندارد و شایعه است و از اول تیرماه قرار نیست تغییری در روند خرید با کارت از کارتخوان‌های فروشگاهی صورت بگیرد. به نقل از مهر، چندی است که در شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی خبر مبنی بر کسر ۹ درصد مالیات بر ارزش‌ افزوده در هر خرید با کارت از کارتخوان‌های فروشگاهی منتشر شده و در حال چرخش است و بر اساس آن از مردم خواسته‌ شده که از اول تیرماه برای جلوگیری از این روند مستقیم از عابر بانک‌ها پول دریافت و خرید خود را به‌ صورت نقدی انجام دهند که این موضوع از سوی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تکذیب شد.

در دو ماه نخست امسال، ۳۰۰۰ خودرو وارد ایران شد

بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی دو ماهه نخست سال جاری، در این مدت ۳۰۱۱ خودرو به ایران وارد شده که ارزش آن به بیش از ۷۸ میلیون و ۹۹۴ هزار دلار می‌رسد. خودروهای واردشده به ایران در این مدت از ۱۵ کشور به ایران صادر شده که بیش از ۳۰ میلیون دلار آن از جمهوری کره به ایران وارد شده که در این بین بیشترین سهم صادرات خودرو به ایران را به خود اختصاص داده است.

کاهش بهای طلای سیاه با تهدید چین علیه آمریکا

روز دوشنبه، قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه ۷۶ سنت (۱.۱ درصد) کاهش یافت و ۷۲.۶۷ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۱.۲۳ دلاری بشکه ای ۶۳.۸۳ دلار صورت گرفت. بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده، یکی از دلایل کاهش قیمت نفت در روز گذشته، افزایش تنش ها میان آمریکا و چین در روز جمعه ی هفته ی گذشته به دلیل نهایی شدن تعرفه های تجاری آمریکا علیه این کشور عنوان شده است.

نماینده ایران در اوپک: پیشنهاد عربستان را وتو می‌کنیم

ایران اعلام کرد، به اتفاق ونزوئلا و عراق پیشنهاد افزایش تولید را که مورد حمایت عربستان سعودی و روسیه قرار دارد، در نشست رسمی هفته جاری اوپک و متحدانش در وین وتو خواهد کرد. حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک به بلومبرگ گفت: سه عضو مؤسس اوپک با این پیشنهاد مخالفت خواهند کرد. اگر عربستان سعودی و روسیه بخواهند تولید افزایش پیدا کند، این امر مستلزم توافق جمعی است. اگر این دو کشور بخواهند به تنهایی اقدام کنند، نقض توافق همکاری به شمار می‌رود.

سکه دوباره به کانال ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومانی نزدیک شد

در پایان معاملات روز دوشنبه نرخ نقدی سکه تمام طرح قدیم با رشد ۸۰ هزار تومان معادل ۳.۴۶ درصد نسبت به روز قبل، به قیمت ۲,۳۹۰,۰۰۰ فروخته شد. هر سکه تمام طرح جدید نیز در پایان معاملات، ۲,۴۹۳,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز یکشنبه، ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشت. هرچند نرخ این سکه در ساعاتی از روز در سطح ۲ میلیون و ۵۴۱ هزار تومان نیز قرار گرفت، سرانجام پایین‌تر از کانال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جای گرفت. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی در معاملات امروز، با رشد ۳۵ هزار تومانی به رقم ۱,۲۳۵,۰۰۰ تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی نیز در پایان معاملات، ۶۹۵ هزار تومان ارزشگذاری شد که نسبت به روز قبل، ۵ هزار تومان رشد داشته است. همچنین هر سکه یک گرمی با ۵ هزار تومان افزایش به قیمت ۳۹۵ هزار تومان رسید.

بهای جهانی طلا افزایش یافت

روز دوشنبه در بازار جهانی فلزات گرانبها، هر اونس طلا با ۲.۲۴ دلار افزایش ۱۲۸۱.۱۸ دلار فروخته شد. طلا روز جمعه کمترین قیمت از اواخر ماه دسامبر برابر با ۱۲۷۵.۰۱ دلار را ثبت کرده بود. همچنین شاخص دلار در برابر سبدی از ارز‌های بین المللی ۰.۱ درصد کاهش یافت. 

ضعیف ترین عملکرد اقتصادی بریتانیا در سال ۲۰۱۸

بر اساس پیش بینی های انجام شده، از زمان وقوع بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۹ میلادی نرخ رشد اقتصادی بریتانیا در سال ۲۰۱۸ در پایین ترین حد خود قرار خواهد گرفت. دلیل این مسأله کاهش میزان مصرف توسط مصرف کنندگان و کمتر شدن سرمایه گذاری در بریتانیا عنوان شده است. اتاق بازرگانی بریتانیا پیش بینی کرده که تولید ناخالص داخلی این کشور تنها ۱.۳ درصد در سال ۲۰۱۸ رشد خواهد کرد و این در حالی است که پیش از این پیش بینی می شد، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا ۱.۴ درصد باشد. افزون بر این، پیش بینی شده که نرخ رشد سرمایه گذاری در بریتانیا که سال گذشته ۲.۴ درصد بود در سال جاری به ۰.۹ درصد کاهش یابد. دلیل این امر، وجود فضای بلاتکلیفی برای بنگاه های اقتصادی و افزایش هزینه های تجاری پس از وقوع برگزیت عنوان شده است. /Independent

احتیاط «تسه»ها در کانال 70 هزار تومان

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند95 (تسه9512) با رشد 5/ 1 درصدی به قیمت 69 هزار و 672 تومان معامله شدند. پس از روند کم‌نوسان «تسه»ها از ابتدای فروردین تا 20 خرداد در میانگین 64 هزار و 500 تومانی، از 21 خرداد همگام با سیگنال ورود نقدینگی به بازار سهام، رشد 8 درصدی قیمت «تسه»ها طی 4 روز معاملاتی رقم خورد. به این ترتیب حبس بازه‌ای «تسه»ها (60 تا 66 هزار و 900 تومان از ابتدای فروردین) شکسته شد. روز گذشته با نشانه‌های تقویت احتیاط در بازار سهام، رشد دسته‌جمعی «تسه»ها نیز متوقف شد. به این ترتیب برخی اوراق در کانال 70 هزار تومان، روند کم‌نوسان داشتند. با وجود جهش معاملات مسکن در اردیبهشت، رشد تنها ۳ درصدی قیمت «تسه»ها در این ماه رقم خورد. نزدیک شدن به تابستان، تقاضای سفته‌بازی و شناسایی ارزندگی قیمت اوراق را می‌توان از دلایل جهش قیمت «تسه»ها دانست.

مدیرعامل یک شرکت خودروسازی بزرگ دستگیر شد!

روپرت استدلر مدیرعامل شرکت خودرو سازی آئودی AUDI آلمان به دستور قاضی دادگاه رسیدگی به رسوایی آلایندگی خودروهای این شرکت دستگیر شد. مقامات شرکت فولکس واگن که شرکت مادر AUDI محسوب می‌شود تلاش کردند تا مذاکره با مقامات قضایی آلمان تا از ادامه بازداشت وی جلوگیری کرده و استدلر را آزاد کنند. AUDI و دیگر شرکت‌های زیر مجموعه فولکس واگن  از سال 2015 درگیر رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی خود هستند. شرکت فولکس واگن متهم است که با نصب یک نرم‌افزار در کامپیوتر خودروها میزان آلایندگی آنها را در زمان تست آلایندگی کاهش داده و این نرم‌افزار پس از تست آلایندگی غیرفعال می‌شده است و عملاً آلایندگی این خودروها افزایش پیدا می‌کرد. اوایل ماه جاری میلادی مقامات قضایی مونیخ در آلمان پای AUDI را نیز در این رسوایی‌ها وسط کشیدند و اعلام کردند، به این دلیل استدلر بازداشت شده است که احتمال می رفت، وی در روند تحقیقات درباره این رسوایی اختلال ایجاد کند.

صدمه شدید رژیم صهیونیستی از جنگ‌ تجاری

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی مدعی شده است که جنگ تجاری آمریکا-چین می‌تواند آسیب‌های جدی به اقتصاد اسرائیل وارد سازد. براساس آمارهای «بانک‌جهانی» در حال‌ حاضر ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی اسرائیل را صادرات کالا و خدمات تشکیل می‌دهد؛ رقمی بسیار بالاتر از آنچه اقتصادهای چین و آمریکا دارند. در این باره هر گونه جنگ تجاری با هدف قرار دادن این محصولات صادراتی اسرائیل، صدمات جبران‌ناپذیری به اقتصاد او وارد خواهد ساخت. اگر حجم تجارت جهانی کاهش یابد،‌ اقتصادهای کوچک با حجم صادرات زیاد – نظیر اقتصاد اسرائیل – بسیار صدمه خواهند دید. الکس زابژینسکی، اقتصاددان ارشد در یکی از اتاق‌های فکر اقتصادی رژیم صهیونیستی در این خصوص می‌گوید: اقتصاد باز اسرائیل که تقریبا تمام مواد اولیه کمیاب و کالاهای واسطه‌ای برای صنایع خود را وارد می‌کند، در صورت وضع تعرفه و افزایش قیمت‌های واردات بسیار صدمه خواهد دید. به گزارش این روزنامه، ارزیابی‌های «بلومبرگ»‌ حکایت از آن دارد که یک جنگ‌تجاری تمام‌عیار، هزینه‌ای ۴۷۰ میلیارد دلاری برای اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۰ به همراه خواهد داشت. /دنیای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
برخی کشور را با همه چیزش خواهند فروخت
یکی از مشکلات اصلی در کشور وجود دلالها و واسطه ها می باشد که معمولا با لابی گری اکثر پیش فروشها را صاحب می شوند و خودرو به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد فقط یک راه برای مهار آنها وجود دارد: خودرو باید با شرط تملک حداقل 5 ساله به خریدار واگذار شود و خریدار متعهد شود در طی این دوره حق فروش و یا صلح خودرو را نداشته باشد در این صورت خودرو را مصرف کننده خریداری می کند و نه دلال.
منبع
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی