بازدید 4417

خبرهای خوب مجلس برای رانندگان

دومین جلسه کمیته رسیدگی به مشکلات و مطالبات رانندگان برگزار شد و موضوع بیمه آنها در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از طرف دولت قول‌های مهمی، علل الخصوص افزایش سقف حقوق بازنشستگی رانندگان تا 1.7 میلیون تومان را به رانندگان داد.
کد خبر: ۸۰۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳ 19 June 2018

فارس نوشت: دومین جلسه کمیته رسیدگی به مشکلات و مطالبات رانندگان برگزار شد و موضوع بیمه آنها در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از طرف دولت قول‌های مهمی، علل الخصوص افزایش سقف حقوق بازنشستگی رانندگان تا 1.7 میلیون تومان را به رانندگان داد.

عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته رسیدگی به مشکلات رانندگان گفت: کمیته در نشست امروز خود مقرر کرد تا رانندگان در زمان بیماری بتوانند تا ظرف مدت یک سال پس از آن از بیمه برخوردار باشند و پرداخت حق بیمه آنها تا سقف سه ماه مشمول جریمه نشود.
وی افزود: تصمیماتی اتخاذ شد که از جمله آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که چکاپ پزشکی رانندگان با سن بالای 45 سال، هر ساله یکبار و کمتر از 45 سال هر دو سال یکبار با دفترچه تأمین اجتماعی آنها و به صورت رایگان انجام شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه مقرر شد تا چنانچه راننده‌ای بر اثر بیماری نتوانست به کارش ادامه دهد، به مدت یکسال پس از آن بتواند از دفترچه بیمه خود استفاده کند.
عضو کمیته رسیدگی به مشکلات رانندگان اظهار داشت: همچنین مقرر شد تا بررسی عملکرد رانندگان توسط سازمان تأمین اجتماعی به جای ماه به ماه به صورت سالانه محاسبه شود.
عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد تا پرداخت حق بیمه کامیون‌ها به صورت شناور باشد و هر کس شرایط مالی بهتری دارد حق بیمه بیشتر و هر کس شرایط ضعیف‌تری به لحاظ مالی دارد حق بیمه کمتری پرداخت کند و درنهایت افرادی که حق بیمه بیشتری پرداخت کرده‌اند، در دوره بازنشستگی حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.
وی افزود: با توجه به عوارضی که این موضوع دارد مبنی بر اینکه رانندگان در هر 24 ساعت 6 ساعت باید رانندگی کنند مورد پذیرش همه رانندگان نیست و باید با بررسی بیشتر کار را به‌گونه‌ای به پیش ببریم که به ضرر رانندگان نباشد.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: با هماهنگی مسئولان سازمان بیمه تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی رانندگان تا ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
داریوش امانی معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام این خبر افزود: یکی از مطالبات رانندگان پرداخت داوطلبانه حق بیمه بیشتر برای افزایش حقوق بازنشستگی بود که با پذیرش بیمه تامین اجتماعی و ارتقا ضریب،حقوق بازنشستگی رانندگان از یک میلیون و سیصد هزار تومان به یک میلیون و هفتصد هزار تومان افزایش یافت و پیگیری برای افزایش بیشتر همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار