بازدید 1537

اعتراض اسرائیل به برنامه سفر شاهزاده ویلیام به اراضی اشغالی و فلسطین

وزیر رژیم صهیونیستی در امور قدس از برنامه سفر شاهزاده انگلیس به اراضی اشغالی و فلسطین انتقاد کرد، زیرا در این برنامه سفر به قدس شرقی بخشی از اراضی اشغالی فلسطین عنوان شده است.
کد خبر: ۸۰۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 18 June 2018

وزیر رژیم صهیونیستی در امور قدس از برنامه سفر شاهزاده انگلیس به اراضی اشغالی و فلسطین انتقاد کرد، زیرا در این برنامه سفر به قدس شرقی بخشی از اراضی اشغالی فلسطین عنوان شده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارونوت" امروز (دوشنبه) نوشت: پیش بینی می‌شود شاهزاده ویلیام، نوه ملکه انگلیس ۲۵ ژوئن سفر دوره‌ای سه روزه خود را از اردن آغاز و سپس به فلسطین و در نهایت اراضی اشغالی سفر کند.

در برنامه سفر ویلیام که کاخ سلطنتی "کنزینگتون" انگلیس اعلام کرد، آمده است: برنامه سفر به اراضی اشغالی فلسطین برای اطلاع از تاریخ و جغرافیای شهر قدیمی قدس آغاز خواهد شد.

زئیو الکین، وزیر امور قدس در کابینه رژیم صهیونیستی در این باره واکنش نشان داده و مدعی شد:" متاسفانه انگلیس به دنبال سیاسی کردن سفر شاهزاده ویلیام است."

وی مدعی شد: "قدس از بیش از ۳۰۰۰ سال پیش پایتخت اسرائیل بوده و هرگونه تحریف حقایق در برنامه سفرها منجر به تغییر «واقعیت» نمی‌شود و من انتظار دارم معاونان ویلیام این «اشتباه» را اصلاح کند!"

هنوز پیرامون اظهارات این وزیر اسرائیلی طرف فلسطینی اظهارنظری منتشر نشده است.

هفته گذشته برنامه سفر ویلیام به اماکن مقدس ادیان قدس، جزو برنامه سفر وی به اراضی فلسطین و نه اراضی اشغالی اعلام شد.

کاخ سلطنتی انگلیس درباره این اماکن توضیحی نداده، اما روزنامه "یدیعوت آحارونوت" اعلام کرد: این اماکن شامل مسجدالاقصی، کلیسای القیامه، کلیسای یوحنا المعمدان و دیوار البراق خواهد بود.

این روزنامه به نقل از منبع اسرائیلی آگاه از جزئیات سفر ویلیام نوشت: کاخ سلطنتی انگلیس برای اجتناب از بروز جنجال سیاسی پیرامون حاکمیت اماکن مقدس قدس از ذکر اسامی اماکن دوری کرده است.

اسرائیل در جنگ ۱۹۶۷ قدس شرقی را به اشغال خود درآورد و آن را با بخش غربی این شهر که در سال ۱۹۴۸ بر آن کنترل یافت یکپارچه اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۰ "قانون یکپارچه قدس" را صادر کرد، قانونی که این شهر را "پایتخت اسرائیل" می‌داند. این قانون موجب شد کشورهایی که سفارت‌شان در قدس غربی قرار دارد در اعتراض به این اقدام رژیم صهیونیستی و مخالفت با این قانون خواهان انتقال آن به تل‌آویو شوند.

اکثر کشورهای عضو سازمان ملل قدس شرقی را به عنوان پایتخت کشور فلسطین به رسمیت می‌شناسند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان