بازدید 1298

آمریکا جنگنده های اف ـ ۳۵ را به ترکیه تحویل می دهد

یک روزنامه چاپ ترکیه از تحویل جنگنده های اف ـ ۳۵ به آنکارا از سوی آمریکا ظرف روزهای آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۰۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 18 June 2018

یک روزنامه چاپ ترکیه از تحویل جنگنده های اف ـ ۳۵ به آنکارا از سوی آمریکا ظرف روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، اولین جنگنده اف ـ ۳۵ آمریکا، در تاریخ ۲۱ ماه جاری میلادی (۳۱ خردادماه ۱۳۹۷) در تگزاس آمریکا تحویل مقامات نظامی ترکیه خواهد شد.

مرکز فرماندهی پایگاه جت هوایی مالاتیا میزبان جنگنده های هوایی اف ـ ۳۵ خواهد بود و آموزش هدایت این جنگنده ها و تعمیر و نگهداری آنها در این پایگاه نظامی صورت خواهد گرفت.

وزیر دفاع ترکیه نیز چند روز پیش در ارتباط با موضوع تحویل جنگنده های اف ـ ۳۵ از سوی آمریکا به ترکیه اعلام کرد: آنکارا به تمامی تعهدات خود در قبال دریافت این هواپیماها عمل کرده است.

«نورالدین جانیکلی» در ارتباط با تحویل جنگنده های اف ـ ۳۵ از سوی آمریکا به ترکیه گفت: برای تحویل این جنگنده ها در کل ۱۱ میلیارد دلار پرداخت خواهیم کرد و تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیون دلار پرداخت شده و در این زمینه به تمامی تعهدات خود عمل کرده ایم.

فرماندهی نیروی هوایی ترکیه به منظور تامین نیاز به نسل جدید جنگنده های هوایی در سال ۱۹۹۹ به پروژه مشترک اف ـ ۳۵ به عنوان یک کشور شریک وارد شد و برای تقویت ناوگان هوایی خود، خرید یکصد جنگنده اف ـ ۳۵ را آغاز کرد که تاکنون سفارش خرید ۳۰ فروند از آنها قطعی شده است و طبق برنامه ریزی انجام شده، اولین جنگنده اف ـ ۳۵ در تاریخ ۲۱ ماه جاری میلادی (۳۱ خردادماه ۱۳۹۷) در تگزاس آمریکا تحویل مقامات نظامی ترکیه خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان