بازدید 26594
برخی تخلفات «کرمان خودرو» به روایت اسناد؛

۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان پیش‌فروش النترا صرف چه شد؟ / دو وزارتخانه مسئول وضعیت آشفته بازار خودرو

اکنون باید وزارتخانه های مسئول و نهادهای تصمیم گیر پیرامون شرایط این شرکت و بسیاری دیگر از شرکت های تولیدکننده و وارد کننده خودرو اظهارنظر کنند که اینها چه سهمی در به هم ریختن وضعیت بازار و افزایش قیمت های خودرو با اقدام به مسائل و موضوعات سودجویانه داشته اند و آیا مردم باید هزینه های زیاده خواهی برخی شرکت ها و نظارت ناکافی بر عملکرد آنان را پرداخت کنند؟
کد خبر: ۸۰۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 18 June 2018

پس از ماجرای عدم تحویل خودروهای النترای مونتاژی توسط کرمان خودرو، حالا پای این شرکت به دایره تخلفات بزرگ تری باز شده و دست کم در دو مورد از اقداماتی که توسط آنها انجام شده، دو وزارتخانه (وزارت صنعت، معدن تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی) باید پاسخگو باشند. مسأله اول در ارتباط با تخلفاتی پیرامون عدم پرداخت عوارض گمرکی است که پای کرباسیان را به مجلس باز کرده و موضوع دوم در بحث چگونگی مونتاژ برخی خودروها در داخل نظیر آی 20 و آی 10 است.

به گزارش «تابناک»، شرکت کرمان خودرو پس از نام نویسی و پیش فروش حدود 5 هزار النترای مونتاژی که قرار بوده خط تولید آن را دایر کرده و این محصول را در اختیار خریداران قرار بدهد، اخیرا و غیررسمی اعلام کرده که مونتاژ این خودرو به دلیل عدم انجام تعهدات توسط شرکت کره ای یعنی هیوندایی منتفی است و خریداران النترای مونتاژی بعد از گذشت حدود شش ماه باید برخی دیگر از محصولات این شرکت را ـ آن هم به قیمت امروز ـ خریداری کرده و یا سود انصراف دریافت کنند.

این مسأله باعث شده که رقمی حدود 350 میلیارد تومان از اموال مردم طی این ماه ها در اختیار کرمان موتور قرار بگیرد و اکنون پیش خرید کنندگان از بین انصراف و دریافت سودی معادل 15 درصد و یا انتخاب یک خودروی این شرکت از بین محصولات چینی و تنها یک محصول کره ای یکی را انتخاب کنند؛ موضوعی که نشان می دهد، باید بساط پیش فروش توسط شرکت های تولید کننده و وارد کننده برچیده شود تا شاهد چنین مشکلاتی در سطح کشور و جامعه نباشیم.

علاوه بر این موضوع، پای این شرکت به واسطه برخی تخلفات احتمالی به مجلس نیز باز شد. نمایندگان مجلس به همین دلیل از «مسعود کرباسیان» پرسیده اند که چطور امکان خروج غیرقانونی خودروها از برخی گمرکات کشور فراهم شده است؟

در متن سؤال نمایندگان آمده بود: «به دلیل خروج غیرقانونی خودروها در سنوات گذشته از گمرک منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و گزارش هایی که به وزارت اطلاعات و دادستانی استان کرمان رسیده است، به تازگی شرکت‌های خودروسازی همچون کرمان موتور، مدیران خودرو، کارمانیا، خودروسازان بم و راین خودرو، بابت عوارض گمرکی پرداخت نشده در سنوات قبلی، مبلغ حدود چند صد میلیارد تومان در فواصل ماه های مرداد تا دی سال 96 به گمرک منطقه پرداخت کرده اند» که سؤالات زیر پیرامون این موضوع طرح شده است؛

آیا فرآیند مدون و قابل کنترلی برای دریافت عوارض خودروهای خروجی از منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم وجود دارد؟

گمرک چگونه بر انجام صحیح تشریفات گمرکی در خروج کالا و قطعات منفصله و خودرو نظارت و کنترل دارد؟

آمار خروج غیرقانونی و خروج بدون تشریفات خودرو از سوی شرکتها و خودروسازان منطقه از ابتدای تأسیس منطقه چگونه بوده است؟

مبالغ دریافت شده در بین ماههای مرداد تا دی 96 بابت عوارض گمرکی خروج خودرو توسط شرکت های منطقه بابت خودروهای جدیدالترخیص بوده یا مربوط به سنوات گذشته است؟

این سؤالات که در ششم خردادماه سال جاری از سوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، البته ابعاد دیگری را هم مطرح می‌کند؛ از جمله آن که اگر مبالغ یادشده یا بخشی از آن مربوط به سنوات گذشته است، چرا تاکنون پرداخت نشده یا اصولا، نحوه محاسبه یا تعیین مبالغ برای سنوات گذشته چه بوده است؟

نمایندگان البته این سوال ها را هم از وزیر اقتصاد طرح کرده بودند که آیا موارد فوق نیازمند اخذ مصوبه و رعایت تشریفات از مراجع بالاتر بوده است که در این صورت وزارت اقتصاد باید مستندات لازم را ارایه دهد. البته مجلس این تضمین را از وزارت اقتصاد خواست که اگر خطاهای مشابه در آینده اتفاق بیفتد، چه سرنوشتی را می توان انتظار کشید.

ماجرای تخلف در ثبت سفارش و خروج غیرقانونی خودرو از برخی گمرکات کشور موضوع جدیدی نیست و مدت هاست، در مورد آن بحث می شود، اما باز هم شاهدیم که هر از گاهی اخباری در این خصوص منتشر می شود. در همین ارتباط، رئیس سازمان توسعه تجارت تخلف ثبت سفارش واردات خودرو در زمان توقف ثبت سفارش را تأیید کرده است و رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو قبلا از بازارسیاه ثبت سفارش خودرو توسط افرادی که خود را در ارتباط با سازمان توسعه تجارت معرفی می‌کردند، خبر داده بود.

موضوع دگیری که باید در خصوص عملکرد شرکت کرمان خودرو به آن اشاره کرد این است که این شرکت علیرغم اینکه هیوندایی یک بار با وجود دایر شدن کارخانه مونتاژ خودروهای این شرکت در داخل و تحت نظر شرکت «راین» بدون هیچ توجهی به سرمایه گذاری صورت گرفته و فقط به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، این خودروساز را به حال خود رها کرده و رفته بود، در فرصت بوجود آمده پس از برجام، نسبت به عقد قرارداد با شرکت هیوندایی کره جنوبی اقدام کرد.

اینکه این شرکت اکنون با اعمال تحریم های دوباره از سوی آمریکایی ها ساز رفتن کوک کرده و به همین دلیل هم کرمان خودرو اعلام نموده از واگذاری خودروی النترای مونتاژ به خریدران آن معذور است، یک بخش موضوع است که باید بررسی شود، چرا این شرکت با وجود بدعهدی سابق شرکت کره ای نسبت به عقد قرارداد با آن اقدام کرده و حتی قول مونتاژ برخی خودروها را داده و چرا تضامین لازم را در این خصوص نگرفته است.

موضوع دیگر در ارتباط با تخلف قدیمی این شرکت پیرامون تولید مونتاژ خودروهای آی 20 و آی 10 است که هنوز مراجع رسمی نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت به آن پاسخی نداده اند. ماجرا از این قرار است که در قراردادهای ساخت مشترک خودرو، نخست باید 20 درصد قطعات و به مرور تا 40 درصد قطعات خودروهای مونتاژی تولید داخل باشد و مابقی پکیج به صورت سی کی دی وارد شود، یعنی قطعات در ایران رنگ و مونتاژ بشود.

اما در ماجرای تولید و مونتاژ خودروهای آی 20 و آی 10 توسط کرمان خودرو نه تنها این اقدام صورت نگرفته، بلکه خودروهای مذکور به صورت پکیج کامل وارد شده و تنها فاقد لاستیک، آینه و رینگ و قالپاق بوده است که نوع جدیدی از تولید و مونتاژ را به معنای بستن چرخ و آیینه به ذهم متبادر می کند، اما قطعا این مسأله را نمی توان تولید و مونتاژ خودرو در کشور دانست.

حالا شاید این پرسش مطرح شود که چه تفاوتی در اصل کار ایجاد می شود، نکته مهم همین جاست؛ چون این کار به ضرر منافع ملی و حقوق کشور است. به این دلیل که ما در واردات مستقیم بین 45 تا 55 درصد برای ورود یک خودرو به کشور باید عوارض پرداخت کنیم، اما در صورتی که قرارداد مونتاژ منعقد شود و قطعات به صورت سی کی دی و سی وی یو وارد شود، آنگاه عوارض پرداختی به 4 تا 5 درصد می رسد که بر همین اساس اقدام فوق را می توان نوعی ضرر زدن به منافع ملی و دور زدن قانون دانست.

این شرکت باید پاسخ بدهد که این اقدام از چه جهت صورت گرفته است؛ چون کرمان خودرو آی 20 مونتاژ را در زمانی که نسبت به پیش فروش آن طی سال گذشته اقدام کرده بود، این خودرو را 86 میلیون و 900 هزار تومان به صورت پیش فروش به مشتریانش عرضه کرد، در حالی که اگر این خودرو را به عنوان مونتاژ وارد کرده باشد، آنگاه به جای تعرفه 55 درصدی، عوارض 4 درصدی پرداخت کرده و قیمت تمام شده خودروی مذکور برای این شرکت زیر 50 میلیون تومان آب خورده است.

حالا باید وزارتخانه های مسئول و نهادهای تصمیم گیر پیرامون شرایط این شرکت و بسیاری دیگر از شرکت های تولیدکننده و وارد کننده خودرو اظهار نظر کنند که اینها چه سهمی در به هم ریختن وضعیت بازار و افزایش قیمت های خودرو با اقدام به مسائل و موضوعات سودجویانه داشته اند و آیا مردم باید هزینه های زیاده خواهی برخی شرکت ها و عدم نظارت کافی بر عملکرد آنان را پرداخت کنند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۹۲
چه خبره توی این مملکت !!!
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
امیدوارم اینو چاپ کنید:
سه سال پیش یک ماشین در... با شرط انصراف و دریافت وجه با سود ثبت نام کردم
زمان سررسید که خواستم انصراف بدم اعلام کردن معلوم نیست چه زمانی پول رو برگردونیم و حرف از سه تا شش ماه و این مدت بدون سود زدن
ناگزیر ماشینو تحویل گرفتم
و توی کاتالوگ زمان پیش فروش مانیتور داشت اما ماشین تحویلی یک ضبط معمولی روش بود و مانیتورش پرید
ماشینو سوار شدیم و در کاتالوگ و در سایت شرکت زده بودن مصرف صدی شش
اما سه ساله صدی ده تا سیزده مصرف کرده
اگر در امریکا زندگی میکردم مرد نبودم اگر از کارخونه معادل پول صد تا از اون ماشینو تو دادگاه محکومشون نمیکردم
.....اما اینجا در کشور خودمون .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
سر گردنه است
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
هیچی . یه سفره ای پهن هستش دور هم دارن می خورن دیگه
درخصوص احتکار خودرو شخص مدیران عامل کارخانه ها وهییت مدیر مقصر هستند اگر با آنها برخورد نشود مسیولین نظادتی درپیشگاه خداوند بابد پاسخگو باشد حق مردم شریف ایران این حقه بازیها نیست
کی به کیه مگه کسی هست ببینه چه خبره هر کی هر کاری دلش بخواهد انجام میده
همچین نوشته آیا مردم باید هزینه های زیاده خواهی برخی شرکت ها و عدم نظارت کافی بر عملکرد آنان را پرداخت کنند ، انگار تا حالا این هزینه ها رو مردم پرداخت نکردن.
خوب برادر من همیشه همین طور بوده دیگه. همیشه مردم مقصر هستن وگرنه که مسئولین همه شون درجه یک هستن و همه هم کار بلد
صرف دزدی از ملت شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
مساله كرمان موتور يك مورد كلاسيك اجحاف و سوء استفاده از وضعيت سياسى كشور هست. مسوولان اگر اندكى جسارت و شهامت مبارزه با فساد دارند اين گوى و اين ميدان!
مملکت رو آب مسئولان تو خواب
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
اشتباه نکن داداش مسولان خوب میدونن دارن چیکار میکنن منو و شما تو خابیم
واقعا دمتون گرم با این خبر که زدین تمام سایت های خودرویی که وظیفشون گفتن حقایق هست دارن موضوع رو برعکس جلوه میدن انگار نه انگار کرمان موتور مقصره و دارن همه چی رو بدون ارایه دلیل و سند میندازن گردن هیوندایی
نونتون حلالتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
كرمان موتور فرصت داشته وداره و كه خودروهاى ثبت نامى رو تحويل بده. اگ رنميده مشكل چيز ديگرى است! اگر هم اهمال كرده بايد خسارت مردم رو از جيب مديران و سهامدارانش بدهند!
من میتوانم اما نمیخرم
یا علی
تنها راه نجات مردم از دست شركت هاي خودور سازي وارد كردن خودرو بدون تعرفه كمرگي است فقط در اين صورت است بساط سوداگران اين صنعت در هم خواهد پيچيد خواهد شد. عوامل اين شركت ها چنان در لايحه هاي تصميم گيري نفوذ كردهاند كه حتي سايت ها را حك و 6500 خودرو را ظرف دو روز وراد مي كنند و بعد از يك هفته قيمت خودور را تا 300 درصد افزايش مي دهند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
دوست من اونوقت دیگه چطور بخور بخور کنند.
وقتي بازار انحصاري باشه ، رقابت نيست ، و مستعد فساد
بله لشگر ترامپ در داخل مملکته، ستون پنجم یعنی همین ها، حالا از گرانی و بی ارزش شدن پول ملی خوشحال باشید و بذارید ستون پنجم همه جا را فتح کند.
خودرو سازی ایران فقط یه شوخی بد بود یه سو تفاهم با سالی سی هزار کشته
میتوانند، اگه جنم دارید جلوشان را‌ بگیرید. حرافی بسه. عمل کنید.
شرکت کرمان موتور در اقدامی کاملا برنامه ریزی شده از طریق سایت های نه چندان مطرح در زمینه خودرو و با خریدن ایشان از طریق اسپانسری جهت اعزام به روسیه و تماشای مسابقات جام جهانی، خبری کاملا کذب و به ضرر مشتریان را پخش نموده مبنی بر اسنکه شرکت هیوندایی بد عهدی نموده و قطعه ارسال نمی نماید. در حالی که مستندات ارائه شده توسط خود مدیرعامل شرکت مبنی بر بازگشایی ال سی در اواخر اردیبهشت ماه می باشد. یعنی 4 ماه پس از اخذ وجوه پیش فروش از مشتریان. مگر در قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان که توسط وزارت صنایع و معادن ابلاغ شده است به صراحت ذکر نشده که شرکت تنها زمانی مجاز به پیش فروش خودرو است که حداثل 50 درصد قطعات در انبار شرکت، گمرک و یا ثبت سفارش قطعی شده باشد؟ پس چطور است که شرکت کرمان موتور در دو مرحله پش فروش النترای تولید داخل را انجام می دهد ولی حال که زمان تحویل رسیده با ادعای دروغ و واهی عدم ارسال قطعه از طرف هیوندایی از زیر بار تعهدات خود شانه خالی می کند؟آیا وزارت صنعت معدن و تجارت که مجوز پیش فروش به شرکت کرمان موتور اعطا نموده خود آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کننده که امضاء نموده است را زیر پا گذاشته؟ اگر چنین نیست پس چطور شرکت کرمان موتور چنین ادعایی می کند؟ یا قطعه وارد شده که شرکت کرمان موتور ملزم به تحویل خودرو ها است یا وارد نشده که وزارت صنعت معدن تجارت که مجوز پیش فروش را صادر کرده تخلف کرده است. در هر صورت چرا باید مشتریان تاوان این سو مدیریت ها را بپردازند.
در این چند وقته تنها خبرگزاری که طرف مشتریان و حق را گرفته سایت تابناک بوده و سایت های مافیایی خودرو همگی سر در زیر برف فرو برده اند
بی کفایتز وزیر ان اقتصاد و دارایی و صنعت و معدن و رییس بانک مرکزی اظهر من الشمس هست و باید جواب تضییع حقوق و اموال ۸۰ میلیون جمعیت را بدهند، از خدا سزای عمل ناثوابشون رو آرزو میکنم
خدا خیرت بده تابناک
لااقل یک رسانه منصف پیدا شد که درد دل ما رو که النترا مونتاژ خریدیم بگه.
حالا معلوم نیست با پول های ما کرمان موتور تا حالا چه کار کرده و چقدر سود به جیب زده
خدا ازشون نگذره
آخه دیگه چقدر بی قانونی....!
با عرض خسته نباشيد خدمت تابناك كه واقعيت ها رو بدون ساسور گزارش ميكنه
شركت كرمان موتور به شكل بك طرفه و فقط بخاطر قيمّت قطعي إز زير قرارداد النترا زده اگه به قيمّت روز بود مطمئن باشيد ميداد الانم داره ولي نميخواد بده
أين شركتها خدشون يزرگترين دلالهاي ايرانند...
این ماشینارو احتمالن تو ساک مسافرا میارن
شایدم کار کولبرا باشه
مسولین زحمتکششش بی تقصیرن
لطفا هیچکس ماشین احتراقی نخرد تا ابد.
فقط خودروهای برقی بخرید آن هم در تعداد محدود
با سلام.اینجانب در کنار تعداد زیادی از هم وطنان با اعتماد به تولید کننده داخلی، اقدام به ثبت نام خودرو هیوندا النترای مونتاژ کرمان موتور نموده و طی قرارداد دو مرحله ای با قیمت قطعی، در تاریخ بهمن ۹۶ مبلغ هفتاد میلیون در مرحله اول پرداخت کرده ایم. در حالیکه قرار بوده اولین سری این خودروها در تیرماه سال جاری تولید و وارد بازار شود، کرمان موتور به بهانه تحریم ها و عدم امکان ورود قطعات از اجرای قرارداد سر باز زده و به طور "غیر رسمی" از ثبت نام کنندگان دعوت به انصراف یا تبدیل به خودروی چینی می کند. لطفا با ورود به موضوع این تخلف از حقوق مصرف کننده حمایت نموده و از تسری این جریان به سایر خودروسازان جلوگیری نمایید. با تشکر
آقا من بخاطرکارم ازماهشهر تا اندیمشک مرتب در ترددم.الان چندهفتست مرتب تریلرهایی رومیلینم که ۵تا و۶تا ماشین خارجی از میتسوبیشی پاجیرو واوتلندر و کیاموهاوی و تویوتا هایلوکس و رافور و لندکروز باردارن و از سمت اهواز بسمت تهران در حرکتند.جهت اطلاع مسولین خواستم بنوبسم که بدونن سال حمایت از کالای ملی هستش امسال و این ماشینها دیگه نمیدونم ملی هستن یا اونور آبی
خب چه فایده، آیا قرار با اینها برخورد بشه؟!! بعید میدونم بنظرم اگه رسیدگی نشد مردم خودشون اقدام کنن و بساط اینها رو به آتیش بکشن
خوب چرا نمیبینید صاحبان کرمان خودرو چه کسانی هستند؟ مطمئن باشید حتما به جاهایی بندند!
طرف مورد مواخذه شما هم از همان مسئولین هستند منتهی یک کمی مسئول تر و دلواپس تر.....
باید اضافه شود که به دلیل مثلا مونتاژخودرو های فوق واردات انها ممنوع و عملا این شرکت تنها وارد کننده این خودرو شده.در ثانی قیمت ارایه شده این شرکت در زمان پیش فروش تقریبا برابر با قیمت نقدی خودرو فوق در بازار بود ولی به جهت و بهانه تولید داخل بودن و ایجاد اشتغال با ممنوعیت واردات باعث افزایش قیمت خودرو فوق در بازار شد تا جا برای افزایش قیمت در زمان تحویل خودرو باز شود. یعنی در زمان پیش فروش خودرو ای 20 قیمت ماشین در حدود 90 تومن بود ولی این شرکت با مبلغ 86 پیش فروش مدت دار کرد و با ممنوعیت و انحصار باعث افزایش قیمت شد.اگر این اخلال در بازار نیست پس چیست؟حالا معلوم شده همه این ها الکی بوده و اصلا تولیدی در کار نبوده.!!!!فقط داستان دور زدن گمرک و پرداخت 5 درصد عوارض بجای 55 درصد بوده؟!!!!
بخور بخوره آقا ! حساب کتاب نداره . حساب کتاب برای بلاد کفر است . لابد همین ها هم بودند ثبت سفارش را هک کردند .
الان مشکل فقط النترا است یا بقیه ثبت نامی ها نظیر توسان اکسنت و سانتافه رو هم شامل میشه
باید مدیران این شرکت پاسخگو باشند.پولی که بابت پیش فروش النترا از مردم دریافت کرده اند همون موقع تبدیل به ارز شده و حالا به بهانه تحریم از زیر بار مسئولیت شانه خالی میکنن.متاسفانه تو این کشور دیگه به سایه خودمون هم باید شک کنیم.چه کسی جواب ضرر و زیان هنگفت خریدارها رو میده؟کسانی رو میشناسم که واسه خرید خودرو طلاهاشون رو فروختن.لطفا بررسی کنید ببینید کرمان موتور وابسته به چه کسانی هست؟
نماینده های مجلس کی هستند یکیشون دانش اموزپدرمن بود میگه ۴x=۲ جواب xرونمیتونست بدست بیاره.حالا شده دکتر و هرروز واسش بنرمیزنن جناب حاج دکتر... .چطور دکترا گرفت الله و اعلم.بابا همین چیزها کشوررو به نابودی کشونده.مشکل از امریکا واسراییل نیست.مگه ژاپن روامریکا نابود نکرد الان تویوتاهایی ژاپن توی آمریکا از ماشینهای فورد و شورلت خودشون بیشتر فروش داره.به عمل کار برآید نه شعار
لطفا تجمع اعتراضی که فردا جلوی کرمان موتور برگزار میشه رو پوشش بدین
سلام . بنده یکدستگاه النترا مونتاژ داخل را به امید داشتن یک خودروی خوب و با کیفیت و مونتاژ شده در کشور خودم با فروش سرمایه در اول بهمن 96 در کرمان موتور با تحویل مرداد 97 با قیمت قطعی ثبت نام کردم . حال با گذشت چند ماه و نزدیک شدن به زمان تحویل به بهانه تحریم از تحویل خودرو امتنا می کنند و به ما اجبار کردند که خودروی جک چینی را با قیمت روز و با منت با تخفیف 4 میلیونی با قیمت 116 میلیون تومان تحویل بگیریم . در صورتی که در زمان ثبت نام در بهمن قیمت این خودرو 90 میلیون و با شرایط اقساطی بود . در ضمن اگر قرار به خرید خودروی چینی بی کیفیت داشتیم در همان زمان بدون فروش سرمایه خود با شرایط اقساط و قیمت مناسب اقدام به خرید خودروی چینی می کردیم . لذا از مسئولین صاحب نظر عاجزانه تقاضا دارم بدون ملاحظه در این قضیه ورود کرده و اجازه به کرمان موتور ندهند از قضیه تحریم کاسبی کند . سپاس از تابناک بابت درج کامن بنده
ارادتمند یکی از مالباختگان اعتماد به شرکت ایرانی که کرمان موتور باعث آن شده
خدایا فساد مارا تباه میکند.به کی میشود اعتماد کرد.
این اقایون مدیران کرمان موتور به دست اورد خودشون در نابود کردن سرمایه و مال مردم افتخار میکنند .
واقعا اگر جلوی اینچنین اعمالی که باعث از بین رفتن سرمایه و مال مردم میشه را نگیرند خیانت بزرگی در حق این مردم کرده اند .
کاسبان تحریم؛ جلوتر از تحریم کنندگان!!!
بنظرم الان وقت ان است دولت ورود جدی کند و قیمت خودروها به قیمت های سابق خود برگردد تا شرکتها و دلالان و سودجویان نقره داغ شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
اینگونه مسائل بخوبی نشان میدهد که پای دولتمردان و مسئولین در گرانی های اخیر در زمینه های مختلف وجود دارد و نقش آنها غیر قابل انکار است .
هیچکس به داد ما نمی رسد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پولمان را خوردند!!!!!!!!!!!!!
خسته نباشی دلاور پیش بسوی ............
یک کلاهبرداری شیک و تمام عیار با پول مردم!!!!!



بر اساس قانون حمایت از مشتری وزارت صنعت، بایستی در هنگام پیش فروش خودرو ، ال سی باز شده و حداقل 50 درصد قطعات خودرو در انبار شرکت موجود باشد
همه میدونن شرکت مذکور برای کجااااست...
باش تا پاشون به مجلسم کشیده بشه...
سلام كلاهبرداري كرمان موتور (اقدام به دريافت ٧٠ ميليون در بهمن و اعلام عدم تحويل النتراي مونتاژي) و جايگزين نمودن خودروي چيني چطور از چشم مسئولين به دور مانده
اين حجم از سرمايه مردم به تاراژ رفته كه اكنون با اين شرايط اعلامي از طرف كرمان موتور غير قابل برگشت مي نمايد
همیشه به ضرر مصرف کننده تموم میشه و ...
یکی نیس جلوی اینا رو بگیره؟!!!!!!!!!11
دستورالعمل و نظامات آیین نامه اجرایی
قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو
موضوع تصویب نامه شماره 7415/51681 مورخ28/1/1395

0 صدور مجوز پیش فروش برای خودرو تولید داخل منوط به ارایه اسناد معتبر مبنی بر وجود قطعات منفصله مورد نیاز در انبار شرکت،گمرک جمهوری اسلامی ایران،اسناد حمل و یا گشایش اعتبار،عدم منع شماره گذاری خودرو مورد نظر می باشد.

(عین عبارت)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام
درود بر شرفت ، درود برغیرتت ، درود بر تو ای هموطن
شیر مادرت حلالت
خداشاهده بیچاره شدیم طلا فروختیم پول پیش النترارو جور کردیم الان بدبخت شدیم،،الهی هرچی از خدا میخوای بهت بده،،الهی حضرت علی نگهدارتون باشه
یا علی... این همه پول مردمو ۶ ماهه گرفته حالا ماشین مردمو نمیده!؟
متاسفانه
صنعت خودرو مافیا دارد -
صنعت دارو مافیا دارد-
صنعت مسکن مافیا دارد -
سکه طلا مافیا دارد -
ارز مافیا دارد
توالت مجلس مافیا دارد -
حفظ محیط زیست مافیا دارد ..
کوفت مافیا دارد -
درد مافیا دارد -
زهر مار مافیا دارد - ...
سلام . در آذر ماه جهت پیش خرید یکدستگاه خودرو کیا سراتو 2000 وارداتی در شرکت عظیم خودرو ثبت نام کرده و مبلغی به عنوان پیش پرداخت از اینجانب دریافت شد تا حداکثر 4ماهه خودرو تحویل شود . حال پس از گذشت حدود 6 ماه اصل پول عودت شده و نه تنها از خودرو خبری نیست بلکه حتی هیچ سودی از این بابت پرداخت نشده است حتی 14% که خودشان مدعی بودند گفته اند که خدا را شکر کنید که پولتان را پس گرفتید!! واقعا چه باید کرد ما که نمی توانیم با چنین شرکت هایی وارد دعوا بشیم . هیچ نظارتی هم که نیست . واقعا بعضی وقت ها فکر می کنم که وزارت صنعت و اقتصاد و ... چجوری مدیریت می شه ؟ اصلا مدیریت می شه ؟ کسی به فکر مردم هست ؟ تکلیف امثال من چیه ؟
بر بساطی که بساط نیست ...
سوگواران میان سوگواران ...
وفق بند پ ماده 113 قانون مبارزه با قاچاق ترخیص کالا بدون رعایت تشریفات گمرکی قاچاق محسوب می شود
فعلا کشور به مسئول شده مشخص نیست آقایون چه می کنند. اصلا برای چی در این مسئولیتها هستند
در بهمن96 مبلغ 70میلیون تومان بابت خرید النترای مونتاژی شرکت کرمان موتور با قراداد قطعی پرداخت کردم. حالا که موعد تحویل شده با وقاحت تمام پیام دادن که یا پولتونو پس میدیم یا بیاین ماشین چینی بگیرین. این پول حلال حاصل تلاش یک عمر اینجانب کارمند بوده که داره نابود میشه. جالبه هنوز شرکت هیوندای رسما از ایران خارج نشده و کرمان موتور میتونست تو این 6ماه قطعات را خریداری و وارد کشور کنه نه اینکه به بهانه تحریم وسوسه بشه سود 100میلیونی مشتری رو بگیره. عاجزانه از نهادهای مسئول و نظارتی تقاضا دارم نگذارند حق من و 5000 نفر دیگر که در سال حمایت از تولید داخل خریدار خودروی مونتاژ داخل هستیم، ضایع شود
ممنون تابناک جان بخاطر رسانه ای کردن مطلب
توی بهمن 70 تومن گرفتن واسه النترای مونتاژ با قیمت قطعی
الان میگن بعد عهدی کرده

با توجه به ابنکه تیر باید تحویل میداد تعلل از سمت کرمان موتور بوده باید خیلی زودتر از اینا قطعات رو وارد میکرد
توی 10 روز که نمیشه خوذرو مونتاژ کرد
اقای کرمان خودرو من هیچکس از دوستان رو نمیزارم از شما خرید کنه
اسم این کلاهبرداری
ارزش پول من الان نصف شده
شما چه جوری میخوای جبران کنی
اینجاست که اژدهای هفت سر فساد از دامن شرکتهای وابسته به سیاسیون سر بیرون می اوزد و حتما بخشی از سود بادآورده این معاملات نصیب مخارج انتخاباتی خواهد شد. فساد سیستماتیک یعنی همین!
فعلا سکه خریده اند
دلت خوشه ها
چه میکنه این کرمان موتور !
باید یک سیل بیاد کل کشور بشور ببره ، فساد / دزدی / دروغ تمام کشور رو گرفته...
الحمد الله همه با هم میخورن چپ و راست هم نداره
تا وقتی تعرفه ها برداشته نشود حسابی هم میخورن
عمرا پیگیری بشه،برخی خودشون هم سهیمند.
بیچاره مردم.
مشت نمونه خروار ، وضعیت همه شرکتهای به اصطلاح خودروسازی داخلی به همین منوال است همگی فقط ملت رو سرکیسه میکنن .
کل این مسائل بحث شده در متن نشان از نابسامانی اقتصاد مملکت دارد هر گوشه ای را بگیری وضعیت همین است زمانی بابک زنجانی تحریمها را دور میزند زمانی شرکتهای مضاربه ای پول مردم را میخورند و زمانی بانکها پول مردم را بالا میکشند موسساتی مالی خراسان زاده هم یک طرف نماینده محترم همدان امروز 98/3/28فرمودند اسم 31نفر مفسد مرتبط با مسولین نظام را به سران قوا دادند ولی اجازه انتشار ندارند خلاصه ازهمه جا بدبختی و فساد هست ولی کسی جوابگو نیست رئیس جمهور هم دائم تکرار میکنند مردم نگران نباشند همه چی ارومه در اینده خوب میشه دلم پره ولی یک کامنت جا نمیگیره نمیدانم تابناک منتشر میکنه یا نه
وقتی به راهکار های خروج کشور از این وضعیت نابهجار فکر میکنم فقط یه راه حل به ذهنم میرسه . اونهم این هستش که خدا کل این مملکتو زیر خاک فرو ببره ، هم خودمون و هم دنیا رو راحت کنه .!!!
وقتی برای واردات 170 درصد مالیات بگیرند نتیجه اش این میشود که تولیدکنندگان داخلی هرچه دلشان میخواهد با مردم بکنند.
به عنوان یک ایرانی از این همه فساد و این همه آشفتگی و بی قانونی و عدم نظارت حالم بد می شود و احساس ننگ می کنم.خدایا تا کی
می گوئیم افزایش قیمت ارز تقسیر مردم است که زیاد مسافرت می روند و رسانه های معاند که فضای روانی ایجاد می کنند؛ این بازار اتوموبیل چرا اینطور به هم پیچید؟! این تعاونی سپاه چه قدرتی دارد که دولت منتخب مردم نمی تواند یک شرکت به اصطلاح دولتی را نظارت کند؟؟ این دو شرکت به کجا وصل هستند که هر بلایی خواستند بر سر این ملت آوردند و هیچ کس جلو دار آنها نشد!!همه عصبی شده ایم به چه کنم چه کنم افتاده ایم.
سهم بالادستیها را میده همه چیز حل میشه
وزیر صنعت اینکاره نیست،بالابی شده وزیر،مجلس این دوره،ناتوان است درعزل وزارا چون با هم تعامل دارند،سایت شما هم ثبت نمی کند این پیامها را،شاید شما هم بله
چرا جو الکی میدین . تورم تکرقمیه همه چی هم ماهه ماه . خوب ملت برای همینا رای دادن دیگه الآنم دارن حالشو میبرن
من تخلف رو کاری ندارم اما انگار منطقیه که پول مردم رو با سود ۱۵ درصد برگردونن.
یعنی همه ی شرکت ها چه خارجی چه داخلی این کار رو میکنن
اگه شیوه نوین کلاهبرداری نیست پس چیه؟پول ملت رو بگیری بعد 6ماه میبنی سود برات نداره میگی تولید کنسله بیاید پولتون رو بگیرین پس توی این 6 ماه چکار کردی؟موعد تحویل النترا از تیرماه بوده ،مگه مایکروفره که تو 10 روز وارد کنی مونتاژ کنی پلاک کنی تحویل بدی که الان بگی تحریم شدیم،همه میدونن هنوز شروع نشده 3ماه مونده تا تحریمها
شما که سانسور میکنی ولی بی عرضه ترین و دست ناپاک ترین افراد در این دو وزارت خانه بخصوص در دولت دوم روحانی مستقر شدند و ملت را نابود کردند
۶ ماه پیش پول ما رو به اسم پیش فروش ماشین مونتاژی گرفتن و باهاش ماشین خارجی وارد کردند. حالا دارن اون ماشین ها رو به چند برابر قیمت می فروشن و دهها و شاید هم صدها میلیارد تومن سود می کنن، اون هم بدون اینکه یک ریال از جیب شون خرج کرده باشن. اونوقت قراره به ما فقط ۵ میلیون تومن سود با منت بدن! اون هم به عنوان پاداش وفاداری!!!! در حالیکه ارزش پول ما از نصف هم‌ کمتر شده و باهاش دیگه حتی یک ساندرو هم نمیشه خرید. کی به داد ما میرسه؟
اولا چرا ثبات نسبی جهت تجارت و کار تولیدی در کشور نیست ؟ نمایندگان نخست به ابن بپردازند. دومآ شرکتهای بزرگ معمولآ با دادن یک تعهد جهت جلو گیری از توقف تولیدشان جنسشان را از گمرک خارج میکنند و مدارک و پرداخت را بعدآ ارائه میدهند.
سلام لطفا از تجمعات مشتریان کرمان موتور جهت عدم تحویل النترا و نظرات انها گزارش تهیه کنید و به گوش مسئولین برسانید
اگر بخواهیم یک دلیل بیاوریم که هیچ مسولی در این کشور حرف راست نمی‌زند باید به موضوع خودرو ،تولید،تعرفه واردات آن ،چگونگی قیمت گذاری و فروش آن اشاره کرد در موضوع خودرو فساد سازمان یافته وقدرتمند با هیچ عذر وبهانه ای قابل لا پوشانی نیست و چنانچه تابناک جرات انتشار داشته باشد باید بگویم بی تعارف مردم دست همه را توی این موضوع می‌بینند نه یک دولت یا سازمان یا وزیر
اینجانب در بهمن سال ۱۳۹۶ اقدام به پیش خرید خودرو هیوندا النترا مونتاژ داخل با قیمت قطعی ۱۴۷/۹۰۰/۰۰۰ تومان نمودم و مبلغ هفتاد میلیون تومان نیز به حساب شرکت کرمان موتور واریز نمودم .هم اکنون در زمان تحویل با توجه گران شدن ۵۰ درصدی قیمت خودروی مذکور شرکت کرمان موتور بجای تحویل خودرو،اقدام به جایگزینی خودرو با انواع خودرو چینی آنهم با قیمت بسیار گزاف به نرخ روز نموده است که باعث تحمیل ضرر بسیار زیاد شده است .
هیچ ارگان و سازمان نظارتی وجود نداره تا جوابگوی من و امثال من (حدود ۵۰۰۰نفر ) باشه ؟!؟!؟!؟!؟
باز هم نمونه ای از بخور بخورها...
این مشکل با شرکت های خودرویی دیگری مثل پرشین پارس وجود دارد ده ها نفر قرار داد از سال ۹۶ به قیمت سال ۹۶ با این شرکت با شرط تحویل ۳۰ روز بسته اند ولی نه از پول خبری است و نه از ماشین سایت های خبری می توانند از این موضوع تحقیقات خوبی انجام و گزارشی به مسولا ن بدهند تا ابعاد اجحاف به خریداران خودرو روشنتر شود
همه کشورها از دم قسط خودرو میدن با التماس دست خریدار ما تو ایران مثه همه چیمون بدبختیم و برعکس پیش پیش پولشو میدیم به روزم بامون حساب میکنن بعضی وقتام پولمونو میخورن اخرم اگه ماشین رسید دستمون هر روز تو تعمیرگاهیم اونم کلی منت رومون میذارن بدبخت تر ایرانی ایرانیه
همیشه از این تخلفات بوده وهست.
فقط مدتی بنا به دلایلی که فقط خدا میدونه سروصدایی بلند میشه و همه ژست طرفداری از مردم میگیرن وبعداز چندروز همه چیز فراموش میشه و هیچکس حتی سراغی از متخلفان نمیگیره و روز از نو روزی از نو

ثابت شده هیچکس نمیتونه جلوی این کله گندهایی که ملت رو نقره داغ میکنن بگیره
ظلم وستم بالاتر از این که کلی پول بدی ماشینی بخری که دست آخر قاتل خودت یا خانوادت هست (بی کیفیت،غیر استاندارد)؟؟؟ وچه کسی مسئول رسیدگی حق مردمه خدامیدونه؟؟؟؟؟؟؟؟
آهای مسئولین، باید اینجا سر مار رو قطع کنین والا افعی می شه،‌یعنی چی که یه شرکتی قول می ده،‌قرارداد می بنده،‌تعهد فروش قطعی داده، بعد پول ملت رو به فنا می ده، جداٌ اگر در این خصوص غیرت نداشته باشین،‌ .... واقعاٌ در مخیله آدم نمی گنجه،‌اگر جلوی این روال رو نگیرین،‌از این وضعیت داغون تر می شه،‌ من گفتم. باید این شرکت رو بچزونین که یه ببار دیگه از این سوئ استفاده ها نکنه،‌خدا وکیلی من ماشین از این شرکت نخریدم اما به این حرف اعتقاد دارم
متاسفانه عدم نظارت و ندانم کاری های مسئولین کشوری، هیولای فساد آنقدر رشد کرده و در تمام سطوح مدیریتی وزارت خانه ها، سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی ریشه دوانیده است که عملا همه اینها به جای خدمت به مردم و جامعه، فقط منافع گروهی را تامین می کنند و هر ظلمی را در حق مردم مظلوم و بی خبر از همه چیز ایران روا می دارند. تنها راه مبارزه بااین هیولای بزرگ فساد انحلال این کارتل های فاسد و تشکیل وزارت خانه ها و سازمان های دیگر بدون حضور باند های فساد و مافیای ایرانی است.
بابا بخدا گرفتار شديم ٦ ماه پيش ٧٠ تومن پول بي زبون رو داديم الان هم هيچ كس پاسخگو نيست فكر ميكرديم تير ماه يه ماشين نسبتا با كيفيت سوار ميشيم الان يا بايد ماشين چيني با قيمت روز برداريم يا پولمون رو كه باز هم معلوم نيست كي ميدن پس بگيريم و بريم ال نود بخريم نميدونم چرا هيچ كس به فكر مصرف كننده نيست واقعا تكليف من و امثال من چيه اين شركت كه ديگه ليزينگ نبوده بگيم اشتباه كرديم و اعتماد كرديم
تو اين مملكت دقيقا به چي و كي بايد اعتماد كرد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی