بازدید 10194
قاسم میرزایی نکو در گفت وگو با «تابناک»؛

ماه رمضان تمام شد و خبری از رفع حصر نیست!

چیزی که من شنیده ام این است که رهبری این موضوع را به شورای عالی امنیت ملی و رئیس جمهور ارجاع داده است؛ بنابراین، اینها باید تصمیم بگیرند. این زندگی نیست که برای این افراد درست کرده اند.من گفتم امیدوارم و گفتم که ماه رمضان، ماه رحمت و بخشش است، ولی خوب ممکن است بعضی ها نخواهند رحمت داشته داشند.
کد خبر: ۸۰۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 18 June 2018

ماه رمضان تمام شد و خبری از رفع حصر نیست/ امیدوار بودیم که ماه رحمت، مرحمتی در کله مسئولان ایجاد کند میرزایی نکو در پاسخ به این که شما گفته بودید در ماه رمضان امیدواریم گشایشی در موضوع حصر رخ دهد، گفت: من گفتم امیدوارم و گفتم که ماه رمضان، ماه رحمت و بخشش است، ولی خوب ممکن است بعضی ها نخواهند رحمت داشته داشند.

به گزارش «تابناک»؛ میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از معترضان نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بودند و از بهمن‌ ـ اسفند سال ۱۳۸۹ تاکنون در پی دعوت به برگزاری تظاهرات در حصر خانگی به سر می‌برند.

روز شنبه ۲۸ بهمن سال گذشته، علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز درباره حصر آقایان موسی و کروبی و خانم رهنورد گفته بود: «به ما قول‌هایی دادند و گفته‌اند زیاد در رسانه‌ها اظهارنظر نکنیم. در مقابل آن‌ها نیز به دنبال این هستند، تا پایان سال به این موضوع پایان دهند. ما هم منتظریم ببینیم آن‌ها به قولشان عمل می‌کنند یا نه!»

اما مهدی کروبی پیشتر با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، از وی تقاضا کرده بود، «از حاکمیت بخواهد تا برایش دادگاه علنی تشکیل دهد.» کروبی در مردادماه سال گذشته هم در اعتراض به شرایط حصر، حدود ۲۴ ساعت اعتصاب غذا کرد. که به عقیده برخی از کسانی که پیگیر مسأله حصر بودند، باعث شد تا رفع حصر به تأخیر افتد.

هرچند قرار بود موضوع حصر تا پایان سال 96 خاتمه پیدا کند، به دلال مختلف این موضوع حل نشد. با شروع ماه رمضان اما بار دیگر زمزمه رفع حصر در میان فعالان اصلاح طلب آغاز شد و حتی برخی خبرها حکایت از رفع حصر کامل زهرا رهنورد داشت؛ با این حال، این خبر هرگز نه تأیید شد و نه تکذیب.

با شروع ماه رمضان، برخی رسانه ها خبرهایی از ارجاع موضوع حصر به شورای عالی امنیت ملی و احتمال گشایش تا پایان ماه رحمت داشتند، به گونه ای که پس از افطاری معروف رهبری با حضور مسئولان کشور، این موضوع مطرح شد و کورسوی امید پدیدار گشت، طوری که قاسم میرزایی نکو در مصاحبه ای اعلام کرد به رفع حصر تا پایان ماه رمضان امیدوار است.

هم اکنون ماه رمضان تمام شده و خبری از رفع حصر نیست و شورای عالی امنیت ملی و رئیس جهور که گفته می شود، این موضوع به آنها ارجاع شده، موضع گیری در این باره نداشته اند؛ بنابراین، بار دیگر به سراغ میرزایی نکو رفتیم تا از وی در این باره بپرسیم.

قاسم میرزایی نکو در این باره اظهار داشت: آن زمان که ما این حرف را گفتیم، با توجه به این بود که نوع تیپ هایی که به افطاری رهبری دعوت شده بودند، با تیپ هایی که قبلا دعوت می شدند، متفاوت بود؛ این نشان دهنده یک نوع باز شدن فضا بود و ما هم این را به فال نیک گرفتیم.

این نماینده در پاسخ به این که شما گفته بودید در ماه رمضان امیدواریم گشایشی در موضوع حصر رخ دهد، گفت: من گفتم امیدوارم و گفتم که ماه رمضان، ماه رحمت و بخشش است، ولی خوب ممکن است بعضی ها نخواهند رحمت داشته داشند. شما یک بار دعای کمیل را به فارسی بخوانید. در این دعا، حضرت علی حرف هایی زده که بسیار راهگشاست. ایشان سخن دروغی نمی گوید. به نظر من، کسانی که متصدی این کارند، مانند شورای عالی امنیت ملی و روحانی، باید در این باره تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: چیزی که من شنیده ام این است که رهبری این موضوع را به شورای عالی امنیت ملی و رئیس جمهور ارجاع داده است؛ بنابراین، اینها باید تصمیم بگیرند. این زندگی نیست که برای این افراد درست کرده اند.

نماینده مردم همچنین یادآور شد: امیدوار بودیم این ماه رحمت، مرحمتی در سر اینها ایجاد کند و مانند حضرت علی که شیر خود را با دشمن و ضارب خود تقسیم کرد، آنها نیز این کار را بکنند و گشایشی در کار ایجاد شود، که متأسفانه این ماه هم تمام شد و خبری از آزادی محصورین نشد.

وی در پاسخ به این که اتفاق جدیدی در این مسیر رخ نداده و یا شما خبر جدیدی از تصمیم گیری در این خصوص ندارید، گفت: نه؛ متأسفانه هیچ خبری در این خصوص وجود ندارد و هیچ چیز مشخص نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸۰
انتشار یافته: ۴۶
به جای اینکه به فکر این چیزا باشید به فکر ملت باشید ...کی خیلی ها دارن به خاطر فشار های اقتصادی و بیکاری انگیزشون رو برای رای دادن از دست میدن
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
متاسفم که یک ایرانیم.
همون جا جاش خوبه
حصر خانگی از سرشونم زیاده
بگذارند در حصر بمانند مردم راحترند!
اینا شعار انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است این مشکلی با احمدی نژاد نداشتند با اصل نظام مشکل داشتند. چنین افرادی باید اول اظهار پشیمانی کنند از کرده خود بعدا مدعی بخشش شوند.
رفع حصرو بیخیال در مورد خط فقر و قیمت دلارو و گرونی ارزاق و این چیزا نظری ندارید ؟ واسه من حصر یا رفع حصر اصلا ارجحیت نداره .
بازی زرگری رو کنار بزارید.
مردم در گرداب مشکلات گرفتار شدن.
فساد اداری و ریا همه جا رو گرفته ادارات، دانشگاه ها، سازمان های دولتی
دیر نمیشه هنوز تا انتخابات و بیرون اوردن محصورین از اب نمک کلی راهه فعلا با رفع ممنوع التصویری خاتمی شروع کردند
پیامبر اسلام مظهر رافت و رحمت و مدارا و عفو و گذشت بودند حتی در مقابل سرسخت ترین دشمنان زیرا هدفشان نجات انسانها و اصلاح جامعه بود و نه اثبات حقانیت و برتری خود بر دیگران.
مسئولان آنقدر از مردم فاصله گرفته اند که حتی وقتی می خواهند ادای مردم داری را در بیاورند، از چین و ماچین سر در می آورند!!! آیا قرار است این رفع حصر قیمت دلار را پایین یباورد یا ارزش ریال را بالا ببرد؟ اگر اندکی از اینهمه غوغا درباره حصر و برکات بیشمار رفع آن را به مشکلات مردم اختصاص می دادید، بسیار بهتر بود.
جناب آقای قاسم میرزایی شما هم به عنوان نماینده مردم لطف کنیدورحمت داشته باشید از دولت محترم بخواهید .جلو تورم افسار گسیخته را بگیرد . وبه فکر جوانان بیکار باشند.
این قضیه رفع حصر هم افتاده توی لوس بازی
آقای روحانی دست مریزاد!!
الان مشکل مردم رفع حصره؟!
کسی منتظرشون نیست ، چرا اصرار میکنید مشکل الان بیکاری جوان ها ومسکنشونه
بالاخره همه به رحمت خدا مي پيوندند رفع خصر تموم ميشه
طرفداران موسوی به روحانی رای دادند چون قول ازادی را داد اما حالا فهمیدیم وثابت شد که بجز موسوی بقیه اهل دروغند
مثلا اگر اقایون تشریف ببارن دلار میشه صد تومان
بگذارید خلاصه بگم، رفع حصر رو میذارن چند ماه مانده به انتخابات که برای خودشون رای بخرن.
یعنی الان مشکل مملکت ما اینه که دو نفر از ویلاشون بیان بیرون؟؟؟؟
خراب بشی سیاست که مردم توش هیچن
باید هرچه زودتر دادگاه فتنه گران تشکیل شده و به سزای کارهاشون برسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
دادگاه وطنفروشان باید اول تشکیل بشه اخوی
سلام . بخدا مشکل کشور ما رفع حصر نیست که شما نگرانید . بیکاری . فساد اقتصادی و .... رو حل کنید .
الان حدود۶ ساله با یه توافق که بدترین توافق تاریخ ایران هست مردم رو مسخره کردید.
این اقایون فقط اسم حصر رو شون هست خیلی امکانات دارن بازم دارن شاهانه زندگی میکنن باز نمیدونم چرا یه عده انقد نگرانشون هستن چرا این عده نگران اون بدبخت بیچاره هایی نیستن که فلاکت دارن زندگی میکنن ککارگرانی که چندین ماهه حقوق نمیگیرن وسرشرمنده زن وبچه هاشونن یا مردانی که روز و شب برای ی لقمه نون سرشون توی سطلهای زباله دنباله ،،،،،،،،
برای خیانت کار به کشور رفع حصر معنی نداره هروقت از مردم عذر خواهی کردند بعد
اين کشورو ترامپ زمين نميزنه ، بي عدالتي و بي مديريتي و فساد زمين ميزنه، دودش هم اول از همه ميره تو چشم مردم
رفع حصر بشه یا نه مگه دیگه مهمه ؟ نون میشه واسه مردم ؟ اگرم آلان آزاد کنن مشخصه نیت خاصی دارن
الان مشکل کشور موسوی و کروبی نیست برا خیلی ها این موضوع اصلا مهم نیست...
شما نماینده جامعه هستید نه نماینده دو نفر خاص...
نماینده محترم، اقتصاد و وضع معیشتی مردم باید در الویت قرار بگیره نه موسوی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
برای مردم زلزله زده سرپل فقط رفع حصر مهم است نه خانه و زندگی.
خیلی پرتوقع تشریف دارید که با وجود جرم نابخشودنی فتنه گران می خواهید بی هیچ محاکمه ای آقایان از حصر آزاد شوند.
علی مطهری خودش آقا زاده است وهرچه بگوید درجهت منافع شحصی میگوید مثل قضیه برجام که با افخار میگفت طی چند دقیقه همه چیز را تصویب کردیم وحالا می فهمد که دنیا چه خبراست ودولت حسن روحانی ودولت هاشمی است آن وضع ارز وآن اوضاع ماشین وآن هم اوضاع مسکن دیگه چیزی برای گفتن نیست
مطهری تا امروز هر حرفی زده راست نبوده شما هم انگار ساده هستی
این ... نماینده کجاست؟! کی انتخابش کرده؟!
خب زمانی که در حصر نبود برای ملت و مملکت چکار کردند؟
بود و نبودشون فرقی نمی کنه.
از زمان انقلاب تا 88 که در حصر نبودند شما بفرمایید که چه فایده ای داشتند؟
اونا هم از همین طوراند که الان مملکت را به روز سیاه نشاندند.
همون حصر از سرشون هم زیاده. اگه مثلا الان بیان بیرون قراره چه گلی به سرشون بزنند.
منم ببرید حصر با محافظ بچرخم و دکتر دم گوشم باشه 4 تا دندون خراب دارم پول ندارم برم دندون پزشکی هر لقمه غذا رو با درد می خورم.
مرد حسابی به جای اینکه ناتوانی اقتصادتون رو با رفع حصر لاپوشونی کنیین تلاش کنید مردم از این گرفتاری نشون بدید هر وقت دولت ناتوان میشه حرف رفع حصر میزنن رفع حصر برا ما شد نون
آقا یون را آزاد کنید زندگی کنند مثل مردم عادی.
خیلیها محاکمه شدند و زندگیشون بهم خورد و شاید با وثیقه های سنگین که خونه شون رو از دست دادن اومدن بیرون اون وقت اقایون میخوان عاملان این موضوع بدون پرداخت هزینه رفع حصر بشن؟
علت اصلی اینکه رفع حصر و ورود زنان به ورزشگاه و مسائل اینچنینی در این دولت هرگز حل نمی شود این است که اگر در کشور هر مشکلی رخ دهد با این مسائل حواس مردم را پرت می کنند.
بعید میدونم که این نظرات به گوش نمایندگان برسه! ولی لازمه که بگم این نماینده ها یی که چشمشونو رو معیشت و وضع بد اقتصادی مردم بستن و دنبال رفع حصر هستن از بیت المال و جیب مردم حقوق می گیرن و دنبال منافع مردم نیستن. تابناک لطفا چاپ کن
ماه رمضان تمام شد و خبری از کاهش قیمت ها نیست..
دلشون برا حصریون نمی سوزه میخوان سوژه جدید برا اغتشاش درست کنند واین بد بخت هارا بیشتر گرفتار عذاب الهی کنند
بحث حصر بهانه است برای فراموش کردن مطالبات اصلی مردم مطمئن باشید حتی ده نفر در کل کشور نگران حصر اقای کروبی یا دیگران نیستند امثال قاسم میرزایی اگر راست گوهستند به مشکلات اساسی کشور بپردازند و بدانند دیگر مردم طالب این دست از کارها نیستند
مطالبه اصلی مردم این است که چرا بانیان وضعیت کنونی کشور در حصر نیستند؟!
این زندگی را اشتباههای خودشان برای آنها درست کرده است
حتی حاضر نیستند از ملت ایران معذرت خواهی کنند
شما با چه جسارتی دم از رفع حصر میزنید؟!
شما نماینده کدام مردم مظلوم هستید؟
شما نماینده نیستید. چرا که به وظایف نمایندگی اصلا اشنایی ندارید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی