بازدید 5607

چه کسانی غیرقانونی خودرو وارد کردند؟

رییس سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته اظهار کرد که "سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شده و حدود ۵۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس به صورت غیرمجاز وارد شده است". در این شرایط این سوال مطرح است که چرا هیچ اقدامی برای شناسایی متخلفان و برخورد با آنان صورت نمی‌گیرد؟
کد خبر: ۸۰۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 18 June 2018

رییس سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته اظهار کرد که "سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شده و حدود ۵۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس به صورت غیرمجاز وارد شده است". در این شرایط این سوال مطرح است که چرا هیچ اقدامی برای شناسایی متخلفان و برخورد با آنان صورت نمی‌گیرد؟

به گزارش ایسنا، داستان تخلفات میلیاردی در واردات خودرو از تیر ماه سال گذشته کلید خورد. از جایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش واردات خودرو را از تیر تا دی ماه ۱۳۹۶ متوقف کرد تا دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو تصویب و اجرایی شود.

اما ظاهرا در این بازه چند ماهه توقف ثبت سفارش اتفاقاتی رخ داده که به مرور در حال نمایان شدن است؛ اتفاقاتی که نشان از فساد و تخلفات میلیاردی در روند واردات خودرو به کشور دارد.

در یکی از مهمترین این اتفاقات در اواخر سال گذشته برخی واردکنندگان خودرو اظهار کردند که در زمان توقف ثبت سفارش، برخی خودروها به صورت غیرقانونی ثبت سفارش و وارد شده‌اند.

این موضوع به صورت غیر رسمی و از سوی برخی واردکنندگان خودرو مطرح می‌شد تا آن‌که سرانجام مجتبی خسروتاج - رییس سازمان توسعه تجارت - حدود دو ماه پیش سکوت را شکست و رسما اعلام کرد که "در زمان بسته بودن ثبت سفارش واردات خودرو در سال گذشته (۱۳۹۶)، ۶۴۰۰ دستگاه خودرو به صورت غیرقانونی ثبت سفارش و وارد شده است".

به دنبال این اظهارات اما رییس انجمن واردکنندگان خودرو پاسخ داد که "مسوولان مربوطه واردات غیرقانونی ۶۴۰۰ دستگاه خودرو را تایید کرده‌اند اما عددی که ما داریم بیش از این مقدار است و طبق اطلاعات ما در زمان بسته بودن ثبت سفارش بیش از ۱۵ هزار دستگاه خودرو به صورت غیرقانونی وارد شده است".

اظهارات رییس سازمان توسعه تجارت اگرچه وجود فسادی بزرگ در فرایند واردات خودرو را تایید کرد اما توضیح داده نشد که چگونه ممکن است کالایی مثل خودرو با ثبت سفارش غیرقانونی وارد شود اما مسوولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت متوجه ماجرا نشوند.

ضمن آنکه رییس سازمان توسعه تجارت توضیح نداد که چرا آش آنقدر شور شده که واردکنندگان خودرو که همواره از نظر بخشی از کارشناسان متهم به تخلفاتی در فرایند واردات و فروش خودرو بوده‌اند خودشان به مدعی فساد تبدیل شده‌اند.

اما این پایان ماجرای فساد در روند واردات خودرو نبود و در تازه‌ترین رویداد در این زمینه روز گذشته رییس سازمان بازرسی کل کشور زوایای جدیدی از فساد در این حوزه را باز کرد.

ناصر سراج در این رابطه اظهار کرد: "متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هک شد و حدود ۵۰۰۰ خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعداد حدود ۴۰۰۰ خودرو ترخیص و وارد بازار شده است و هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این خصوص نیز تصمیم‌گیری شود".

این اظهارات رییس سازمان بازرسی کل کشور ابهام بزرگی ایجاد کرده است مبنی بر آنکه چه کسانی از نظر فنی توان هک کردن یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین سایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت را داشته‌اند و از آن مهم‌تر آن‌که مسوولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت چطور متوجه هک شدن سایت این وزارتخانه نشده‌اند؟ سوال بعدی اینجاست که با وجود چنین اتفاقی آیا هیچ ردپایی از واردکنندگان متخلف بر جا نمانده تا با آنها برخورد قانونی شود و مانع از تکرار این اتفاقات در آینده شد؟

در این رابطه شایسته است که وزارت صنعت، معدن و تجارت سکوت خود را شکسته و با شفاف‌سازی و همچنین معرفی و برخورد با متخلفان احتمالی از ماجرا ابهام‌زدایی کند.

همچنین شایسته است نهادهای امنیتی به موضوع ورود کرده و هکرها و واردکنندگان متخلف را شناسایی و با آنها برخورد کنند. هرچه باشد هک کردن سایت رسمی یک وزارتخانه از جنبه‌ای نیز اقدامی ضد امنیتی و برخلاف منافع ملی محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۲۳
متخصصین ما قادر هستند پیچیده ترین نوع حملات مثلا استاکس نت رو ردیابی کنند.
طبیعتا اگر اراده ای برای ردگیری این داستان! باشد خیلی راحت از صدر تا ذیل اعضای این نمایش قابل شناسایی و معرفی به مردم و دستگاه های مرتبط هستند.

در هر صورت به وزارت فخیمه بابت چنین دسته گلی تبریک عرض نموده و برای منتفعین اعم از سردسته باند، اعضا، همراهان ، همکاران و کلیه ذینفعان این "هک!" آرزوی توفیقات روز افزون در خدمت به کشور داریم.
ولمون کنید تو را خدا
ای خدا! فریاد رسی نیست؟
کارگران شهرداری!فرهنگیان روستاهای دور افتاده!کشاورزان بدبخت!دامداران که در کوهستانها سختی مییکشند!قشر فقیر و متوسط جامعه!افراد تحت پوشش کمیته امدادوافراد تحت پوشش بهزیستی اینها خودروی غیر قانونی وارد میکنند و باید با اینها بر خورد شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پرتقال فروش سر کوچه ما بوده !!!
چرا فکر می کنید مردم نمی فهمند؟
سازمان بازرسی باید همزمانی انتصاب وزیر جدید و این اتفاق را بررسی کند.
آیا ساده لوح ترین انسان باور میکند که فقط با هک سایت وزارت صنعت، ۵۰۰۰ خودروی لوکس یکشبه وارد کشور شده باشد؟؟؟؟
چرا هیچ اقدامی برای شناسایی متخلفان و برخورد با آنان صورت نمی‌گیرد؟؟؟؟؟
عجب سئوالی ، اخوی چو دانی و پرسی سئوالت خطا ست . اینکه خیلی واضح کار اسرائیل جنایت کار و کمک امریکا خون خوار و سعودی ادم کشه شک نکن.
چه خبره؟ اينم كار دشمن خارجى است؟
واقعا عین داستانهای غلمی تخیلی این توجیهاتی که مسئولان محترم می کنند ولی آخر این فیلم هم مثل اصغر خان فرهادی بازه و هیچوقت نه معلوم میشه این متخلفان کی هستند و سرانجام تخلفشان چی شد!!! فقط میمونه جایگاه مردم که بعنوان تماشاچی این سناریوهای وقیح که فقط باید هزینه این فیلنامه های کثیف و حال بهم زن را بدهند.
کشور بی در و پیکر. مگر امسال سال حمایت از کالای ایرانی نبود؟
"همچنین شایسته است نهادهای امنیتی به موضوع ورود کرده و هکرها و واردکنندگان متخلف را شناسایی و با آنها برخورد کنند." جمله ای تکراری بدرقه اتفاقات تکراری در روز مره زندگی ایرانی ها.
این چه حرفیه ؟
5000 خودرو مموری نیست که بریزن تو یه کارتون بدهند به دستفروشها بفروشن .
بهرحال خودرو بنام کسی ثبت شده پلاک شده؛ عوارض دادند ( البته احتمالا ) نهایتا هم سند دریافت کردند .
خوب متولی اینکارا قائدتا یه آدمه و میشه دستگیرش کرد ( البته شایدم نمیشه خوب ! ) .
بعد هم ثبت سفارش یک قلم کالا در سیستم ناموزون وزارت صنعت بعضا چند روز علافی داره بعد چطور میشه 5000 خودرو ثبت کرد و همه خواب باشند ؟
گمرک هم خواب بوده ، حراست گمرک هم خواب بوده ؟ اصلا اینهمه نیروی وزارت اگر کارشون نظارت بر همین کارها نیست پس مشغول چه کاری هستند ؟
هیچ چاقویی دسته اش را نمیبرد
اين بيشتر شبيه به جوكه؟!
ما هم ساده! کاملا باور میکنیم که هکرها کنترل سایت رو به دست گرفتند، ثبت سفارش کردند و اینقدر پول داشتند تا چند هزار ماشین لوکس و میلیاردی رو به کشور وارد کنند و البته البته البته مسئولین هم اون موقع متوجه این امر نشدند!!
انتظار ندارید که باور کنند !!
ایران ویران شده
من میدونم کار کی بوده. کار بقال سرکوچه ما با شاگرد پادوش !!!
قسمت خنده دارش اینه که نمیدونن چه کسی این تعداد ماشین رو وارد کرده!! یعنی الان نمیدونن ماشین ها متعلق به چه فرد یا افرادی هست!!
اینا واقعا مردم رو چی فرض کردن؟؟
نقش آقازاده ها ، رانت خوارها ، اختلاس گران و اهمال کاری و بی مسئولیتی دولتمردان در قضایای گرانی و مسائلی از این قبیل غیر قابل انکار است . متاسفانه دولتمردان ما در موقع انتخابات فقط به مردم احتیاج دارند .
ثبت سفارش در این وب سایت چند روز طول میکشد و اصلا چنین چیزی ممکن نیست که در عرض چند ساعت پانزده هزار خودرو ثبت شود اما خوب قضیه مشخص است خواسته شده ارگانی یا سازمانی این کار را انجام دهد وگرنه چنین چیزی عملا غیر ممکن است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل