بازدید 9609

قاتل بنیتا قصاص شد

کد خبر: ۸۰۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 18 June 2018

حکم قصاص قاتل کودک هشت ماهه به نام بنیتا قلعه نویی، سحرگاه دوشنبه اجرا شد.

به گزارش فارس، محکوم‌علیه محمد وفایی در تاریخ 29 تیر سال گذشته خودروی پراید سفید رنگ متعلق به پدر بنیتا قلعه‌نویی را در حالی که کودک هشت ماهه نیز در صندلی عقب خودرو حضور داشته، به سرقت برد.

این فرد متعاقباً خودروی حامل کودک را در خیابانی واقع در شهرک مشیریه رها می‌کند که در نهایت منجر به فوت طفل هشت ماهه در اثر نرسیدن اکسیژن و گرمای زیاد می‌گردد.

با دستگیری متهم در تاریخ 3 مرداد همان سال و انجام تحقیقات، وی ضمن اقرار به سرقت خودرو، اتهام خود در خصوص طفل هشت ماهه را نیز پذیرفت.

این پرونده با صدور کیفرخواست از ناحیه‌ دادسرای جنایی تهران، در شعبه‌ 9 دادگاه کیفری یک تهران مورد رسیدگی قرار گرفته و منتهی به صدور حکم قصاص نفس محمد وفایی با پرداخت تفاضل دیه زن و مرد شد.

دادگاه هم‌چنین از بابت اتهام سرقت و رها نمودن طفل، مجازات حبس و شلاق تعزیری مقرر نمود.

حکم صادره با رد فرجام‌خواهی محکوم‌علیه در شعبه‌ 15 دیوان عالی کشور ابرام و پس از طی مراحل استیذان و پرداخت مابه التفاوت دیه، حکم قصاص سحرگاه روز جاری در زندان رجایی‌شهر اجرا شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۵
مابه تفاوت دیه!!!
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
در مواردی که جنایت، نظم و امنیت عمومی را بر هم زند یا احساسات عمومی را جریحهدار کند و مصلحت در اجرای قصاص باشد لکن خواهان قصاص تمکن از پرداخت فاضل دیه یا سهم دیگر صاحبان حق قصاص را نداشته باشد، با درخواست دادستان و تأیید رئیس قوه قضائیه، مقدار مذکور از بیت‌المال پرداخت می‌شود.
طبق ماده 428 قانون مجازات اسلامی
اعدام حقش بود
مسئولین فکر میکنن با حذف صورت مسئله مشکل حل میشه
این جور خلافکار هارو باید تا اخر عمر ازشون کار کشید تا درس برای بقیه بشه با اعدام تنها چند ثانیه شاید زجر بکشه ایا حذفش سودی به حال مملکت داشت جز اینکه یک نفر کمتر شد؟
با سلام
با تشکر از زحمات مدیران دادگستری و گلایه ای کوچک از آنها ای کاش با توجه به جریحه دار شدن افکار عمومی تمامی اشرار مرتبط با این پرونده هولناک را سریعتر و بدون گذشت ولو اینکه 10 نفر بودند را فورا تیرباران میکردید.
خوشحالم از اینکه این اتفاق بالاخره افتاد..ولی چرا اینقدر دیر ...چرا دادگاه های ما اینقدر کند هستند بنظرمن هفته اول باید حکم اجرا می شد.
مشکل فقر و اعتیاد به صورت ریشه ای باید حل شه تا شاهد این چنین جنایتهایی نباشیم. ادم گرسنه بیکار و بدون هویت و معتاد ممکنه دست به هر جناایتی بزنه. اعدام برای مردم ما یک امر عادی شده و باعث ترس جنایتکارها و عدم وقوع جنایت نمیشه. مجازات شدن صد در صد درسته ولی راه جلوگیری از وقوع این اتفاقات نیست.
بخاطر یه بچه هشت ماهه؟!

هرچند خود متهم بخاطر مشکلات بسیار زیاد روحی و اقتصادی که داشت، گفته بود که اعدامم کنید چون اگه اعدام هم نمیشد... لعنت به بیکاری...لعنت به فقر...لعنت به...
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
مگر جان انسان 8 ماهه با فرد بالغ و بزرگ فرق داره؟ آیا خدای ناکرده این اتفاق شوم که طفل معصوم تو گرمای شدید افتاب، داخل ماشین از تشنگی و بی پناهی خشک می شد، برای بچه خودت هم اتفاق می افتاد اینطور حرف می زدی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
مگه بچه هشت ماهه با چند ساله فرق میکنه بچه خودتم بود راحت قضاوت میکردی
دزد ماشین با قاتل فرق داره
متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
حداقل اون بچه را ميذاشت سر راه نه اينكه بذاره تو ماشين. فكر كن بچه خودت بوده بازم اين حرف را ميزدي. اين قسمت ماجرا قتل عمده نه سرقت. ميدوني يعني چي؟! مجازاتش هم قصاصه
چارک میرزا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
هیچکس قاتل بالفطره نیست ، باید عوامل اصلی قتل و جنایت را ریشه کن نمود
یک جانی کمتر
هر وقت بساط مواد مخدر را بر چیدند ، بساط قتل و جنایت هم بر چیده میشوذ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
الان یعنی از هر صد نفر قاتل عین 100 نفر اعتیاد دارند؟؟؟
واقعا استدلال های جالبی آدم می بینه!!!
حمید کلباسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
اگر یک سر به کوچه پس کوچه های میدان شوش و خیابان صاحب جمع بروی شاید متوجه مطلب بشی داداچ
مابه تفاوت دیه!!!
با اعدامش فقط یک انگل معتادکم شد اما داغی که به دل پدر و مادر بنیتا گذاشت هرگز سرد نمی شه
نمی دانیم به حال مظلومیت بنیتای نوگل مویه کنیم یا به جوانی فنا شده قاتلی که قربانی اعتیاد شد دل بسوزانیم؟
قاتل کسیه که قصد جنایت داشته باشه.
این چرخه معیوب خشونت و اعدام هیچوقت تمامی ندارد باید دنبال راه حل بود. اعدام مجرم آخرین راهکار باید باشد. سالهاست اعدام خاصیت بازدارنگی اش را از دست داده است. باید فکر اساسی به حال معصلات جامعه کرد. جوان معتاد خلافکار اگر اعدام نشود یا از اوردوز میمیرد یا در درگیری چاقو میخورد میمیرد ‌ ته هیچ کدام به خیر نیست. باید کسانی که مسوول هستند به فکر باشند فروپاشی اجتماعی از فروپاشی اقتصادی بسیار فاجعه آمیز تر خواهد بود . در مورد اشخاصی مثل این معدوم هم باید کار کارشناسی بشود چه بسا خودش از قربانیان اجتماع و آسیب دیده باشد و اگر کسی به موقع دادش میرسید هیچ وقت کارش به قتل طفل خردسال نمیکشید. نه اینکه برای سرد کردن احساسات به جوش آمده جامعه خود تصمیم احساسی بگیرند.
ای کاش در ملاعام اعدام میشد و از تلویزبون هم پخش میشد تا درس عبرتی برای همه کسانی باشد که در فکر خلاف هستند. نتیجه و عاقبت کار را به چشم خودشان ببینند‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
اعدام‌ از تلویزیون پخش شود ؟ مگه مسابقه فوتبال است . شما برو روانشناس خودتو نشون بده
بنده کلا" با حکم اعدام مخالفم مخصوصا" اعدام قاچاقچیان ولی در این مورد وقتی شنیدم خیلی خوشحال شدم و از قوه محترم قضاییه کماتل تشکر و امتنان را دارم و یک ایراد هم بگیرم واون هم اینکه ایکاش زودتر از این اعدام می شد تا از این اب و هوای مملکت استفاده نمی کرد و کائنات را الوده نمی کرد !
این یک اعدام بحق بود .
من وقتی خبر قتل بنیتا را شنیدم یک هفته افسرده بودم و غمگین و از همان لحظه به مهاجرت از کشور فکر می کردم!
امروز یکم دلم خنک شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر