بازدید 2424

فوران کوه آتشفشان در یکی از جزایر اکوادور

کد خبر: ۸۰۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 18 June 2018

یک آتشفشان در نزدیکی جزایر گالاپاگوس در جزاير گالاپاگوس در اکوادور فوران کرد.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی آ اف پ، این آتشفشان که لاکامبر نام دارد در جزیره فرناندینا و در مجمع الجزایر گالاپاگوس قرار دارد.دود و گاز ناشی از فعالیت این آتش فشان تا سه کیلومتر به هوا برخاسته است.

فوران آتشفشان در جزیره فرناندینا توسط پارک ملی گالاپاگوس تأیید شده است و گفته می شود که این فعالیت آتشفشانی حیات وحش در این منطقه را به خطر می اندازد.

دوربین ها تصاویر ابرهای از گاز و دود، و مواد مذاب خروجی از آتشفشان ثبت کرده اند.به گزارش مؤسسه زمین شناسی ملی اکوادور، فوران، در بخش شمال شرقی آتشفشان وبه دنبال وقوع نه مورد زلزله که بین 2.5 تا 4.9 درجه ریشتر قدرت داشتند،اتفاق افتاد.

با این وجود جورج کارریون مدیر پارک ملی منطقه در یک بیانیه تأیید کرد که هیچ سکنه ای در آن منطقه از مجمع الجزایر که در آن فوران اتفاق افتاده وجود ندارد، وی افزوده است که تاکنون شواهدی از انتشار خاکستر یا برنامه هایی برای تخلیه حیوانات وجود نداشته است.

برخی از گونه ها می توانند تحت تاثیر قرار بگیرند، اما جریان (گدازه) تنها در یک جهت تنها در یک طرف جزیره وجود دارد، اثرات احتمالی ممکن است که تاثیر قابل توجهی بر تنوع زیستی نداشته باشد.این یک فرایند طبیعی است که گونه هایی که در این جزیره ساکن هستند در سراسر زندگی خود با آن مواجه هستند و با آن زندگی می کنند و این که ما در این فرایندها دخالت کنیم اشتباه است.

این آتشفشان آخرین بار در 4 سپتامبر سال 2017 فوران کرد و پس از هشت سال آرامش و زمانی که گازهای بالقوه مضر را تا چهار کیلومتری به آسمان پرتاب کرد دوباره شروع به فوران کرد.

لاکامبر که ارتفاع آن هزار و چهار و هشتادو هفت متر است، در آوریل سال 2009 شروع به فوران کرد و فعال ترین آتشفشان در جزایر گالاپاگوس است.این یک آتشفشان از نوع سپرشکل است که نوعی از اشکال آتشفشانی است که معمولا نسبتا مسطح و تقریبا به طور کامل از جریان گدازه سیال تشکیل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل