بازدید 2345
۱

ساماندهی اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده تهران

طرح ساماندهی اتوبوس ها و کامیون های فرسوده پایتخت در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای با حضور استاندار تهران در دستورکار قرارگرفت.
کد خبر: ۸۰۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ 18 June 2018

طرح ساماندهی اتوبوس ها و کامیون های فرسوده پایتخت در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای با حضور استاندار تهران در دستورکار قرارگرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که عصر امروز (یکشنبه) در استانداری تهران برگزار شد مقرر شد نشست مشترکی با اتحادیه های حمل و نقل شهری که مسئولیت اقدامات کامیون ها و اتوبوس ها را به عهده دارند با همکاری محیط زیست و شهرداری تهران برگزار شود تا با جمع آوری بانک اطلاعات کامیون ها و اتوبوس ها برای تجهیز به کارت هوشمند در سامانه شهرداری تهران و ترغیب نوسازی ناوگان اتوبوس ها و کامیون ها انجام شود.
در این جلسه 2 دستور کار در خصوص اجرای طرح ساماندهی کامیون ها و اتوبوس های فرسوده و آلاینده در کلانشهر تهران و اقدامات انجام شده در خصوص شناسایی کانون های اصلی تولید بوی نامطبوع در جنوب تهران و مسیر فرودگاه امام (ره) مطرح شد.
در ابتدای جلسه کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به تصمیم اتخاذ شده کارگروه کاهش آلودگی هوای استان در سال 96 در خصوص ممانعت دستگاه های اجرایی از عقد قرارداد با سرویس های جابجایی کارکنان که فاقد کارت هوشمند و معاینه فنی هستند ، گفت: حدود 600 دستگاه اتوبوس فرسوده کار جابجایی کارکنان 2 شرکت خودروساز را در استان تهران به عهده دارند.
همچنین در ادامه این جلسه استاندار تهران با اشاره به گزارش مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: همه خودروهای باری و مسافری از جمله اتوبوس ها و کامیون ها که در سطح شهر تهران تردد می کنند مکلف به اخذ کارت هوشمند هستند.
محمد حسین مقیمی با اشاره به طرح دولت در مورد جایگزینی خودروهای فرسوده تصریح کرد:سهم استان تهران در ورود اتوبوس ها و کامیون های جدید باید حفظ شود و کامیون داران نیز به نوسازی وسایل خود ترغیب شوند.
وی به گزارش سازمان محیط زیست در خصوص سهم 70 درصدی اتوبوس ها و کامیون های فرسوده در آلایندگی تهران اشاره کرد و افزود: باید از افزوده شدن کامیون ها و اتوبوس های فرسوده به ناوگان حمل و نقل شهری جلوگیری کرد که در این بخش شهرداری تهران در کنترل و نظارت بر حمل بار از جمله نخاله های ساختمانی نقش مهمی دارد.

**ورود آب منطقه ای برای رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه
در ادامه این جلسه موضوع بررسی اقدامات انجام شده در زمینه شناسایی و رفع کانون های تولید کننده بوی نامطبوع در جنوب تهران و مسیر فرودگاه مطرح شد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: اقداماتی در جهت توسعه فضای سبز و ساماندهی سایت آرادکوه در مناطق 21، 22 و 13 شهرداری تهران انجام شده است.
مجتبی یزدانی اظهار کرد: بخشی از بوی متصاعد شده در این منطقه ناشی از فعالیت تعدادی از دامداری ها و کشتارگاه ها است که در این راستا توسط آب منطقه ای اقداماتی انجام شده است.
به گفته وی در حال حاضر اجرای بیش از 2 هزار هکتار درختکاری در غرب تهران در دستور کار قرار دارد.
جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران عصر امروز (یکشنبه) به ریاست محمد حسین مقیمی استاندار تهران با حضور مدیران دستگاههای وابسته از جمله شهرداری تهران و اداره کل محیط زیست استان تهران در محل استانداری برگزار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یکی از عوامل اصلی و اساسی آلودگی شهر تهران همین خودرهای فرسوده به خصوص از نوع دیزلی است. یک کامیون یا اتوبوس فرسوده اندازه ده ها ماشین بنزینی سبک آلودگی دارد و این از اگزوزها هم کاملا هویداست و متاسفانه هیچ ارگانی با این معضل برخورد نمی کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر