بازدید 4797

ایجاد باشگاه خریداران نفت توسط چین و هند!

بر اساس گزارش های منتشر شده، دو کشور چین و هند در رابطه با ایجاد باشگاه خریداران نفت با هدف اتخاذ موضعی مشترک در مذاکرات قراردادی و توافق بر روی قیمت ارزان تر در خرید نفت از کشورهای صادرکننده به بحث و تبادل نظر پرداختند.
کد خبر: ۸۰۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰ 17 June 2018

ایجاد باشگاه خریداران نفت توسط چین و هند!بر اساس گزارش های منتشر شده، دو کشور چین و هند در رابطه با ایجاد باشگاه خریداران نفت با هدف اتخاذ موضعی مشترک در مذاکرات قراردادی و توافق بر روی قیمت ارزان تر در خرید نفت از کشورهای صادرکننده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، وزارت نفت هند در این رابطه اذعان کرده است که این باشگاه قصد دارد میزان واردات نفت خام از آمریکا را افزایش دهد. دلیل این اقدام جلوگیری از نوساناتی است که اوپک در بازار جهانی نفت و در قیمت این محصول ایجاد می کند. وزارت نفت هند در شبکه اجتماعی توییتر نوشته است ''با توجه به آسیبی که گروه اوپک به قیمت نفت می زند هند در خصوص ایجاد یک باشگاه متشکل از خریداران نفت که می تواند در خصوص مفاد قرارداد خرید نفت بهتر مذاکره کند و میزان بیشتری از نفت آمریکا را جهت کاهش سلطه ی اوپک بر نفت خریداری کند به بحث و تبادل نظر با چین پرداخته است''.

لازم به ذکر است که دولت هند از چند ماه پیش بر این نکته تاکید داشته که قیمت نفت بیش از حد برای کشورهای واردکننده افزایش یافته و از حالت پایدار خود خارج شده است. به طور مثال ماه گذشته قیمت نفت برنت به طور موقت به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه (بالاترین قیمت از سه سال و نیم گذشته تا کنون) رسید و این موضوع باعث شد که قیمت گازوئیل و بنزین در این کشور به بالاترین حد خود از ۵ سال پیش تا کنون برسد. از دیدگاه وزارت اقتصاد هند، افزایش بی رویه ی قیمت نفت بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت.

همچنین، وزیر نفت هند اخیرا در ملاقات با سفرای کشورهای عضو اوپک با انتقاد نسبت به تعیین قیمت نفت به صورت تبعیض آمیز اظهار داشته بود که این کشور بیش از پیش در خصوص تقاضای نفت در بازارهای جهانی در حال مطرح شدن است و به همین دلیل باید قیمت نفت به طور مسوولانه تعیین شود تا بدین ترتیب منافع کشورهای تولید کننده و مصرف کننده ی نفت به طور یکسان تامین گردد.

در پایان باید خاطر نشان گردد که وزیر نفت هند هفته ی آینده در هفتمین سمینار بین المللی اوپک در وین اتریش شرکت و در خصوص شرایط بازار نفت و قیمت این محصول با همتایان خود در اوپک به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل