بازدید 10541

آقایان جعفرزاده و کواکبیان؛ در این قسمت شما باید فقط عذرخواهی کنید!

جام جهانی که شروع می‌شود با خود شگفتی‌های زیادی به همراه دارد، به گونه ای که با شروع بازی‌ها، معمولا افراد سرشناس از هر کشوری در مورد بازی‌ها پیش بینی‌های مختلفی دارند و بسیاری از مردم، هواداران و حتی سیاسیون نیز نقطه نظرات خاصی را در مورد تیم‌ها و هواداران می گویند و برخی‌ها هم که تیم کشورشان موفق به صعود در جام جهانی نشده است، به طرفداری از تیم‌های دیگر می‌پردازند.
کد خبر: ۸۰۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 17 June 2018

اظهارنظر‌های احساسی و عجولانه، باعث اختلاف افکنی می‌شود/ انتظار بر این بود که نمایندگان از مردم عذرخواهی کنندجام جهانی که شروع می‌شود با خود شگفتی‌های زیادی به همراه دارد، به گونه ای که با شروع بازی‌ها، معمولا افراد سرشناس از هر کشوری در مورد بازی‌ها پیش بینی‌های مختلفی دارند و بسیاری از مردم، هواداران و حتی سیاسیون نیز نقطه نظرات خاصی را در مورد تیم‌ها و هواداران می گویند و برخی‌ها هم که تیم کشورشان موفق به صعود در جام جهانی نشده است، به طرفداری از تیم‌های دیگر می‌پردازند.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند تلاش بسیاری می شود که سیاست با ورزش تلاقی نداشته باشد، گاه اتفاقاتی رخ می دهد که ورزشکاران ناگزیر به پذیرش سیاست های ملی در قبال حریف های خود می شوند.

بازی های جام جهانی این دوره هم مانند سایر بازی های ورزشی از این دست حاشیه ها مبرا نیست، یا حداقل در مورد ایران این گونه نبود. یکی از حاشیه هایی که با واکنش بسیاری در فضای مجازی رو به رو شد، بازی مربوط به مسابقه ایران و مراکش بود، که حمایت هواداران فلسطینی از تیم های عربی از جمله مراکش، باعث ناراحتی کاربران ایرانی شد.

بنا بر این گزارش، آنچه در فضای مجازی در میان کاربران به اشتراک گذاشته می شود، نشان می دهد، کاربران ایرانی بر این باورند، با اینکه ورزشکاران ایرانی بارها و بارها مدال های خود را به خاطر حمایت از فلسطین از دست دادند و با تیم اسرائیل روبه رو نشدند، بسیاری از مردم فلسطین از تیم مراکش حمایت کرده بودند.

بسیاری از کاربران معتقدند که حمایت ایران از فلسطین دوطرفه نیست و آنها عرب ها را به ایرانی ها ترجیح می دهند. به گفته آنها، بیشتر مردم فلسطین گفته بودند که مراکش می‌تواند با پیروزی بر ایران، انتقام باخت عربستان از روسیه را بگیرد که البته به وقوع نپیوست.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود و مختص کری خوانی های هواداران نیست، به گونه ای که برخی از سیاسیون و نمایندگان مجلس، بدون توجه به اصل ماجرا و عجولانه در خصوص یک توییت واکنش نشان دادند.

ماجرا از آنجا آغاز می شود که محمد قاضى، دونده ماراتن فلسطينى در توییتر خود از تیم مراکش حمایت کرده بود؛ اما گویا حساب توييتری وی به اشتباه به عنوان حساب رسمى فلسطين معرفى شده بود. وی در توییت خود گفته بود: فلسطين از تيم مراكش حمايت كرده، و البه این موضوع را توضیح داده و گفته بود كه حسابش شخصي است و گفته از تيم ايران هم حمایت می‌کند.

اظهار نظر های احساسی و عجولانه باعث اختلاف افکنی می شود/ انتظار بر این بود که نمایندگان از مردم عذر خواهی کنند

با این حال، ‏از روز گذشته ده‌ها خبرنگار و خبرگزاری و سایت، توییت این اکانت به نام فلسطین که متعلق به یک دونده فلسطینی است را به اسم حمایت فلسطین از کشورهای عربی در جام‌جهانی و حمایت نکردن از ایران منتشر و بر مبنای آن تحلیل و نظریه های مختلف صادر کردند.

در میان واکنش ها اما توئیت یک نماینده مجلس و یاداشت نماینده رشت در اینستاگرام، واکنش های بسیاری به دنبال داشت. مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتر خود به اشتباه به حمایت فدراسیون فوتبال فلسطین از مراکش واکنش نشان داد و نوشت: هرچند فدراسیون فوتبال فلسطین به نادرستی از مراکش و عربستان و مصر حمایت کرد، خداوند بزرگ سرنوشت مسابقات را به گونه ای دیگر رقم زد.

پس از کواکبیان، نماینده رشت بود که بی توجه به موضوع اصلی، واکنش تندی نسبت به فلسطین از خود نشان داد و فلسطینی ها را به نامردی و حمایت از مراکشی ها متهم کرد.

ناگفته نماند که اقدام این دو نماینده مجلس، با واکنش های زیادی از سوی جریان های سیاسی راست و چپ و بسیاری از منتقدان مجلس روبه رو شد. بسیاری از سیاستمداران بر این باور بودند، واکنش هایی از این دست ـ که از سوی مقامات صادر می شود ـ می تواند باعث تیرگی روابط بین دو کشور شود.

به نظر می رسد، در موارد اینچنینی، نیازی به اظهارنظرهای احساسی از سوی مسئولان و نمایندگان نیست و اگر هم نماینده ای قصد دارد درباره برخی مسائل که در جامعه با واکنش همراه شده است، نظری بدهد ـ با توجه به اینکه به منابع غنی اطلاعاتی دسترسی دارد ـ باید پیش از هر گونه اقدامی نسبت به درستی و نادرستی موضوع، اطلاعات لازم به دست بیاورد.

در شرایطی که نمایندگان مردم می توانستند، با اطلاعات صحیح به دست آمده در این خصوص روشنگری کنند، خود عاملی بر ایجاد تفرقه شدند؛ البته در اینکه نمایندگان مردم سهوی چنین کاری کرده اند، شکی نیست، ولی سکوت این دو نماینده بعد از روشنگری محمد قاضى، دونده فلسطينى ابهام برانگیز است؛ انتظار بر این بود که نمایندگان گفته های خود را اصلاح کنند.

جالب اینکه فردی مثل مصطفی کواکبیان به جای اینکه به خاطر احساساتی شدن و اشتباه فاحشش عذر خواهی کند، توپ را در زمین رسانه ها می اندازد و تصور می کند که با زیرکی از مهلکه گریخته است!اصولا فضای رسانه ای عصر مدرن،قربانگاه مقاماتی است که بیش از تعقل و تفکر به هیجانات و احساسات زودگذر خود بها می دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۲
از سمت فدراسیون فوتبال فلسطین بوده یا نبوده،
یادمون نمیره چند وقت قبل تیم ملیشون بازی تدارکاتی با ایران رو لغو کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
نماینده مجلس باید به مشکلات حوضه انتخابیه اش برسد. چکار باید داشته باشد به این کارها
اینا خودشون یه پا سلبریتی اند. فقط دنبال جو و مشهور شدن.
درود بر کواکبیان
حالا این رو بزارید در کنار دیگر شاهکارهای نماینده ها:لوور. Fatf. آتش زدن پرچم دیگر کشورها. پهن کردن بساط طومارهای اعتراضی fatf. و خیلی چیزای دیگه.
به این مردم باید دست مریزاد گفت با این انتخاب هاشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
جمله دختر خوشگلا
حتی اگر حمایت فدراسیون فوتبال فلسطین از مراکش در مقابل ایران واقعی بود ، باز هم این جور واکنش ها نادرست بود .
مساله ما در فلسطین اینه که یه عده ای دارن با مظلومیت کشته میشن و کمک میخوان و ما موظفیم بهشون کمک کنیم. اینکه گرایشات قومی و عربیت اونا پررنگه یا ... هیچ ربطی به مساله حمایت ما از اونها در برابر ظلم نداره.
در هر حال حقیقته مثل المپیک که تو شوروی بود ما در حمایت از افغانستان نرفتیم خودشون رفتن خخ
آقا قضیه فلسطین رو تابو نکنید. اونها آزادند از هر کسی حمایت کنند و شما هم باید اجازه بدید ملت خودتون در این انتخاب آزاد باشند. عشق یک سره مایه درد سره.
ماشاالله بعضی از نماینده ها اینقدر دارای اطلاعات علمی ، ورزشی ، سیاسی ، تاریخی ، جغرافی و . . . هستند که بعد از اینکه در مورد هر چیزی نظر میدن ، یک عده دیگه بیان ، خرابکاریشون رو درست بکنن .
افرادی چون کواکبیان جعفر زاده و مطهری و غیره دارای مشکل دیده شدن و مطرح شدن هستند. اکثر واکنشهای آنان نسبت به رویدادهای اینچنینی است. و در کارنامه آنان اثری از ارایه طرحی یا بحثی در رابطه با حل مشکلات مردم نمی بینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
دقیقا چنین است
خبر رسیده 50 نفر، نزدیک به 4میلیون سکه رو بطور هماهنگ خریدن. همون سکه هایی که دولت برای کنترل قیمت سکه پیشفروش کرده.
این ساختار سایه چه کسانی هستند که واسه زمین زدن دولت، مردم رو قربانی میکند؟ امروز اینها خطرناکتر از همه برای امنیت کشور هستند. مردم قربانیان واقعیه این کارشکنی ها هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
چی میگی برای خودت؟ برای زمین زدن دولت!
خب دولت به هر نفر بیشتر از 10 تا نفروشه. اینکه دست خود دولته.
شما ناراحت نشو تابناک جان،هر کس نقطه نظر فردی خود را حق دارد بیان کند.
نکنه شما فکر می کنید قاطبه ملت فلسطین از ایران طرفداری کردند؟
مگه نمایندگان حرف اشتباهی زدند ؟

سالیان ساله که ورزشکاران بیچاره ما از میادین کناره گیری میکنند تا با اسرائیل روبرو نشوند و دردسرهای بعدش رو تحمل نکنند
با همین وضع هم قانون تصویب میکنن و ملت رو بیچاره میکنن.
بعضی ها دوست دارن بین ایران و فلسطین تنش ایجاد کنن
جواب این دو نماینده رو هم خود کاربر فلسطینی داده و هم مردم مسلمان.
سربلند باشید و سالم آقای کواکبیان.جانا سخن از زبان ما میگویی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
سخن شما دروغه؟ چو آقایون دروغ گفتند.
اینا کلا توی همه چیز همینطورن

برا اینکه وضعون اینه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار