بازدید 10469
۹
گزارش بازار سکه، طلا و ارز؛

سکه طرح جدید ۵۵ هزار تومان گران شد/ طرح بانک مرکزی برای فروش اوراق گواهی سکه

جدیدترین خبرهای رسیده از بازار آزاد سکه تهران، حکایت از کاهش قیمت سکه تمام طرح قدیم و نیم سکه بهار آزادی دارد. روندی که در ادامه روز پنج شنبه می باشد. ولی در این میان سکه تمام طرح جدید در مسیر افزایشی حرکت کرده است.
کد خبر: ۸۰۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ 17 June 2018

سکه طرح جدید ۶۳ هزار تومان گران شد/ طرح بانک مرکزی برای فروش اوراق گواهی سکهجدیدترین خبرهای رسیده از بازار آزاد سکه تهران، حکایت از کاهش قیمت سکه تمام طرح قدیم و نیم سکه بهار آزادی دارد. روندی که در ادامه روز پنج شنبه می باشد. ولی در این میان سکه تمام طرح جدید در مسیر افزایشی حرکت کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در اولین روز کاری بازار سکه در هفته جاری، شاهد کاهش قیمت انواع سکه به غیر از سکه تمام طرح جدید هستیم. به طوریکه تا لحظه تنظیم این خبر، گزارش‌های رسیده از بازار حکایت از رشد نرخ سکه تمام طرح جدید در کانال دو میلیون و چهارصد هزار تومان دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت سکه تمام طرح قدیم تا ساعت ۱۶:۳۰ امروز، با افت ۲۰ هزار تومانی نسبت به پایان هفته قبل، به رقم فروش ۲,۳۱۰,۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر سکه تمام طرح جدید بر خلاف روز پنج شنبه، در حال حاضر، ۲,۴۳۸,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به نرخ پایانی روز پنج شنبه، ۵۵ هزار تومان (۲.۳۱ درصد) افزایش داشته است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز همانند آخرین روز کاری هفته قبل، با افت ۱۰ هزار تومانی به رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز در بازار امروز بدون تغییر ارزشگذاری شده است و در جایگاه ۶۹۰ هزار تومان معامله می‌شود.

طرح بانک مرکزی برای فروش اوراق گواهی سکه

معاون بانک مرکزی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: هفته گذشته اطلاعیه بازارپذیرنمودن اوراق سکه را داشتیم که بر روی قیمت سکه در بازار اثرگذار بود؛ بر این اساس، علیرغم اینکه افراد احساس می کنند از بازار آشفته سکه منتفع شده اند ولی در درازمدت به نفع نیست. این در حالی است که التهابات روانی و سفته بازی مواردی است که به نفع نیست. در این راستا بانک مرکزی اجرای طرح پیش فروش را در سه مرحله اجرایی شد.

قربانی گفت: در قالب طرح پیش فروش سکه در سررسید یک ماهه، سه ماهه، نه ماهه، دوازده ماه، هجده ماه و دو ساله، وارد عمل شدیم که برای پیش فروش های یکماهه ٨٠٠هزار سکه به بازار تزریق شد و ماه متعهد به ارایه همه سکه ها هستیم.

وی افزود: سکه های تحویلی در سررسید یک ماهه،  باز هم در بازار التهاب ایجاد کرد در حالی که مطالعه بانک مرکزی نشان می دهد برای سررسید یک ماهه ١٠.٨ هزار میلیارد تومان معادل ٥.١ درصد پایه پولی سال ٩٦ است، بنابراین اکنون بانک مرکزی امکان این را فراهم کرده است که اوراق همه سررسیدها قابلیت معامله داشته باشد و عملا هفت میلیون و ٦٤٤هزار سکه پیش فروش شده وارد بازار شود.

وی اظهارکرد: این گواهی ها و اوراق ها در بازار سرمایه عرضه خواهد شد و این بابت همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است و در این حوزه اثر مثبت در تعمیق بازار سرمایه خواهد داشت. افرادی که در طرح پیش فروش سکه وارد شدند، بابت حفظ دارایی این کار را کردند و بنابراین اکنون بانک مرکزی این امکان را فراهم کرده است که اوراقی به فرد داده شود که البته حسب اختیار او خواهد بود، تا بتواند سررسید اوراق را تبدیل به گواهی اوراق کند و در بورس معامله کرده و این اوراق صد در صد ارزش سکه دارد.

وی افزود: این یک مزیت برای دارندگان سکه است که واحدهای ذیربط در بانک مرکزی و بورس، مکانیزم اجرا را اعلام خواهند کرد و امیدوار هستیم این طرح ضمن مزیت به تعمیق بازار سرمایه نیز منجر شود.

وی افزود: این یک مزیت برای دارندگان سکه است که واحدهای ذیربط در بانک مرکزی و بورس، مکانیزم اجرا را اعلام خواهند کرد و امیدوار هستیم این طرح ضمن مزیت به تعمیق بازار سرمایه نیز منجر شود. به نقل از خبرنگار مهر، وی اظهار کرد: این گواهی ها و اوراق ها در بازار سرمایه عرضه خواهد شد و این بابت همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است و در این حوزه اثر مثبت در تعمیق بازار سرمایه خواهد داشت. افرادی که در طرح پیش فروش سکه وارد شدند، بابت حفظ دارایی این کار را کردند و بنابراین اکنون بانک مرکزی این امکان را فراهم کرده است که اوراقی به فرد داده شود که البته حسب اختیار او خواهد بود، تا بتواند سررسید اوراق را تبدیل به گواهی اوراق کند و در بورس معامله کرده و این اوراق صد در صد ارزش سکه دارد.

نرخ ۲۱ ارز در بانک مرکزی کاهش یافت

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز «یکشنبه بیست و هفتم خرداد ماه» با ۷۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۳۹۰ ریال قیمت خورد.

سکه طرح جدید ۶۳ هزار تومان گران شد/ طرح بانک مرکزی برای فروش اوراق گواهی سکه

همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۳۸۲ ریال کاهش نسبت به روز پنج شنبه ۵۶ هزار و ۲۶۴ ریال و هر یورو نیز با ۷۵۹ ریال افت نسبت به روز پنج شنبه ۴۹ هزار و ۱۷۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

بر این اساس، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۴۸۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۱۴ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۲۰۱ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۰۵ ریال، روپیه هند ۶۲۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۵۴۳ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۷۶۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۵۷۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۲۸۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۹۹ ریال، ریال عمان ۱۱۰ هزار و ۲۴۸ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۱۰۸ ریال قیمت خورد.

افزون بر این، نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۴۵ ریال، لیر ترکیه ۸ هزار و ۹۶۷ ریال، روبل روسیه ۶۷۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۶۴۶ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۷۸ ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۵۳۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۳۰۴ ریال، دینار بحرین ۱۱۲ هزار و ۷۳۹ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۳۶۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۵۶ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۷۳۴ ریال تعیین شد.

این گزارش می افزاید: نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۸۳ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۱۸۳ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۵۸۹ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۹ هزار و ۴۴۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۶۳۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۴۵۲ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۵۹۳ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۱۹۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۹۳۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۶۳ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۴۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
کمپین سنگین تو راه ببیند چه به سر دلالان و فرصت طلب ها میاریم صبر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
موافقم
شادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
کسی که پول نقد داره توی بانک منتظر کمپین شما نمیمونه که ارزش پولش بیاد پایین !
کسی هم که پولی نداره شرکت کردنش یا نکردنش زیاد مهم نیست !
شما اگر تونستی یک نفر که مثلا میخواسته ماشین صفر بخره رو از خرید برای چند ماه منصرف کنی اونوقت کمپین خیلی تاثیر داره ... البته باید به اینم فکر کنی که شاید طرف در نهایت مجبور بشه چند ماه بعد چند میلیون گرونتر همون ماشین رو بخره
سکه یک فلز ارزشمند مثل طلا با وزن مشخص و دارای ارزش در هر جای جهان است . حالا اوراق سکه چیه؟ یک کاغذه که بانک مرکزی چاپ میکنه میده دست مردم میگه مثلا این سکه است؟
متاسقانه کمپین تاثیر نداره باید فکر اساسی کرد
۵۰ نفر ۴ میلیون عدد سکه خریدن اینا چه کسانی هستند کمپین یعنی چی مالیات بگیرید.
سلام
این خبرا قدیمی شده خبر جدید چی دارین؟
برای یک بار هم که شده بگوئید ارزان شد که واقعاً ارزان شده باشد. فقط حرف می زنید. 55 هزار امروز ارزان می شود و فردا ده برابر گران خواهد شد. مردن هم دیگر ارزان نیست.
افرادی که سکه را با حباب 400 هزاری، 2 میلیون و پانصد هزار تومان می خرند ، چرا صدقه دولتی(یارانه نقدی)می گیرند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر