بازدید 1477

مراسم وداع با مرحوم قانعی راد برگزار شد

کد خبر: ۸۰۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 17 June 2018

رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران در مراسم وداع با دکتر قانعی‌راد، اعتقاد عمیق ایشان به تعامل سازنده دانشگاه،‌ حوزه عمومی و دولت را یادآور شد و اضافه کرد: ایشان این تعامل سازنده و هم‌افزا را برای افزایش توان جامعه و حل مسائل آن ضروری می‌دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسین سراج‌زاده در مراسم وداع با دکتر قانعی‌راد که امروز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اجتماع بزرگ علوم اجتماعی و اجتماع علمی کشور امروز سوگمند انسانی است که با عشق به عدالت و آزادی و بهبود و پیشرفت این جامعه و مردمان آن زیست و تا آخرین لحظات که جسم نحیفش تاب همراهی نداشت، به راه خود ادامه داد.

وی با بیان اینکه قانعی‌راد کنش‌گری علمی در رشته جامعه‌شناسی را برگزیده بود، ادامه داد: ایشان با تلاش خستگی‌ناپذیر خود آموخت و دانش عمیقش را برای تشخیص درست مسائل اجتماعی و حل آن‌ها به کار گرفت.

سراج‌زاده یادآور شد: سال قبل در آستانه برگزاری یکی از همایش‌های انجمن جامعه‌شناسی ایران، دومین رئیس این نهاد دکتر محمد عبدالهی را از دست دادیم و بهمن‌ماه امسال نیز به سوگ دکتر کاووس سیدامامی نشستیم.

رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران ویژگی هر سه این افراد را متعهددانستن علم به مسئولیت‌های اجتماعی عنوان و تشریح کرد: دکتر قانعی‌راد به دانشگاه و کلاس درس بسنده نکرد و جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی را در پی گرفتن مسئولیت‌های اجتماعی، ثمربخش دانست.

وی با اشاره به اعتقاد عمیق دکتر قانعی‌راد به نهاد علم و دانشگاه، اضافه کرد: ایشان تعامل سازنده دانشگاه، حوزه عمومی و دولت را برای افزایش توان جامعه و برای حل مسائل آن ضروری می‌دانست.

سراج‌زاده همچنین از بیان صریح و انتقادی ایشان یاد کرد و گفت: مشی اصلاح‌طلبانه سیاسی وی اجازه نمی‌داد بیان صریح انتقاداتش به کینه‌پراکنی و سرمایه‌سوزی بینجامد.

رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران در پایان با بیان اینکه امروز گروه‌ها و نهادهای اجتماعی و نیز فعالان حوزه عمومی در عرصه‌ها و شاخه‌های مختلف با خانواده و دوستان دکتر قانعی‌راد در غم از دست دادن او هم‌آوا شدند، ابراز امیدواری کرد تا سرمایه فکری و وجودی ایشان در دانشگاه و حوزه عمومی بازتولید شده و به شکوفایی و خرد جمعی ما بیفزاید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار