بازدید 11621

حسین شریعتمداری: با کفش وارد نشوید!

در حالی که شرکت آمریکایی نایک از تامین کفش‌های ورزشی تیم ملی ایران خود‌داری و این تصمیم را به صراحت اعلام کرد، متاسفانه برخی اعضای تیم ملی کشورمان با پوشیدن کفش‌های «نایک» در میدان حاضر شدند! و حال آنکه کمترین انتظار از آنها این بود که برای اعلام همبستگی ملی و احترام به هموطنان خویش از پوشیدن این کفش‌هاخود‌داری کنند و با این اقدام ناپسند خود به مردم کشورشان اهانت نکنند!
کد خبر: ۸۰۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲ 17 June 2018

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی نوشت:

در بخشی از تاریخ قیام سربداران آمده است که وقتی ارغون‌شاه مغول جماعتی از پیروان «شیخ حسن جوری» یکی از رهبران نهضت سر‌بداران را به بند کشیده و در میان آنها شیخ حسن جوری را جستجو می‌کرد، تمامی آن جماعت پاکباخته، خود را حسن جوری معرفی کردند تا شناسایی رهبر و امیرشان برای مغولان نا‌ممکن باشد و در این راه سر‌های خویش را به دار مجازات ارغون‌شاه مغول نیز سپردند.

شرکت آمریکایی تولید‌کننده لوازم ورزشی «نایک»، چند روز قبل از شروع بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه، اعلام کرد که به علت تحریم‌های آمریکا حاضر نیست کفش‌های تیم ملی فوتبال کشورمان را از تولیدات این شرکت تامین کند! تا اینجای ماجرا، از کینه‌توزی آمریکایی‌ها علیه ایران اسلامی و مردم شریف آن حکایت می‌کند که نه عجیب است و نه غیر منتظره، ولی در این میان نکاتی هست که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت و نباید ناگفته بماند. از جمله اینکه؛

۱- در حالی که شرکت آمریکایی نایک از تامین کفش‌های ورزشی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران خود‌داری کرده و این تصمیم خود را نیز به صراحت اعلام کرده بود، متاسفانه چند تن از اعضای تیم ملی کشورمان با پوشیدن کفش‌های «نایک» در میدان حاضر شدند! و حال آنکه کمترین انتظار از آنها این بود که برای اعلام همبستگی ملی و احترام به هموطنان خویش و مردم پاکباخته این مرز و بوم از پوشیدن کفش‌های نایک خود‌داری کنند و با این اقدام ناپسند خود به مردم کشورشان اهانت نکنند! آن هم مردمی که از ژرفای دل، در آرزوی پیروزی آنان بودند و بعد از پیروزی با شور و شوق فراوان این پیروزی را جشن گرفتند.

۲- ممکن است گفته شود- و گفته شده است- که اعضای یاد شده تیم ملی فوتبال کشورمان کفش‌های ورزشی نایک را از قبل خریداری کرده و یا از طریق اسپانسرهای خود دریافت کرده بودند! که این عذر پذیرفتنی نیست، چرا که پای حیثیت یک ملت در میان بوده و هست.

آن عده از اعضای مورد ‌اشاره تیم ملی که بعد از تصمیم سیاسی و خصمانه شرکت نایک علیه مردم کشورمان- و نه فقط علیه تیم ملی فوتبال ایران- با پوشیدن کفش‌های نایک به میدان رفته‌اند، با این اقدام ناپسند خویش به‌گونه‌ای ناخواسته به ملت بی‌احترامی کرده‌اند و شایسته آن است که برای جبران این حرکت ناشایسته، اولا؛ از پوشیدن دوباره کفش‌های ورزشی نایک خود‌داری کنند و ثانیا؛ بعد از حضور در میدان بعدی مسابقه، در مقابل چشم تماشاگران حاضر در استادیوم و کسانی که از طریق دوربین‌های تلویزیونی مسابقات را دنبال می‌کنند، کفش‌های نایک را به اطراف میدان مسابقه پرتاب کرده و دور بیندازند که از فرزندان ایران اسلامی جز این انتظار نمی‌رود.

آمریکایی‌ها باید بدانند که مردم ایران و تیم ملی این کشور که به نمایندگی از سوی همین ملت به میدان آمده است اهانت آنان در تحریم کفش‌های ورزشی فلان شرکت آمریکایی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و از مقابله به مثل که حق قانونی و نشانه شخصیت اسلامی و ایرانی آنان است، دست نمی‌کشند و به قول امیرالمومنین علیه‌السلام، سنگ را به همان سو که آمده است پرتاب می‌کنند.

۳- آمریکایی‌ها در حالی حتی از تحویل کفش ورزشی به اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان خودداری می‌کنند که بارها گلو پاره کرده و ‌گریبان دریده‌اند که بازی‌های ورزشی را نباید سیاسی کرد! و حتی در مواردی فیفا - فدراسیون جهانی فوتبال- جمهوری اسلامی ایران را تنها به علت انجام برخی از مراسم مذهبی در ایام خاص، آنهم بدون دخالت دادن آن به بازی‌ها، جریمه نیز کرده است!

به عنوان مثال روز بیست و پنجم مهرماه سال ۱۳۹۵ که با شب تاسوعای حسینی علیه‌ا‌لسلام همزمان بود، فیفا در اعتراض به مراسم نوحه‌خوانی که قبل از شروع بازی ایران و کره در استادیوم آزادی صورت گرفته بود، کشورمان را به پرداخت ۴۵ هزار فرانک جریمه محکوم کرد! و یا آقای احسان حدادی قهرمان دوو‌میدانی کشورمان در مسابقات ۲۰۱۲ لندن، تنها به این علت که روی پیراهنش کلمه مقدس «یا حسین (ع)» نقش بسته بود، با توبیخ! روبرو شد و یا اعلام کرده‌اند که در صورت خودداری کشتی‌گیران میهن اسلامیمان از مواجهه با ورزشکاران رژیم کودک‌کش و جعلی اسرائیل، کشتی ایران را از صحنه همه مسابقات حذف می‌کنند و سخن درباره آن است که بعید نیست در صورت تکرار، کل ورزش ایران را حذف کنند! و... در همان حال یقه می‌درند که ورزش را نباید سیاسی کرد!

۴- گفتنی است تحریم تامین کفش تیم ملی ایران از سوی شرکت نایک در حالی است که لوازم ورزشی این شرکت آمریکایی بازارهای ایران را پر کرده و در تسخیر خود دارد، همان‌گونه که لوازم صوتی و تصویری شرکت سامسونگ -که به بهانه تحریم آمریکا از دادن هدیه به ورزشکاران کشورمان خودداری کرده بود- بازارهای ایران را در تیول خود گرفته و باز هم، همان‌طور که خودرو‌های ژاپنی تویوتا که به خاطر فروش یک دستگاه خودرو به سفارت ایران در هند از آمریکا پوزش خواسته بود، جاده‌ها و خیابان‌های کشورمان را در اختیار دارد و به روی نامبارک خود هم نمی‌آورد که تقریبا تمامی خودروهای مورد استفاده تروریست‌های وحشی داعش از نوع تویوتا بوده است! و...

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۵
ایجاد کمپین تحریم محصولات نایک در ایران حداقل جواب ممکن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
مگه ملت زورشون میرسه که مارک نایک بخرن که تحریمش کنیم؟؟دلت خوشه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
جام جهانی با دمپایی ابری کفش ملی :)
وطن فروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
مگر ایرانیها غیرت کانادایی ها را دارند؟!
آنان اجناس آمریکایی را تحریم کرده اند
اما ما ...
فقط لطفا کامت های توجیهی بعدی را بخوانید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
با اون کتونی چینی های سفید قدیمی بازی کنیم خوبه آقای شریعت مداری؟
جنس آشغال چینی استفاده کنیم که جواب تحریم بدیم مگه محصولی داریم که کیفیتش در حد محصولات آمریکایی باشه و پراید سوار شیم که مثلا تویوتا سوار نشیم؟
این توجیه منطقی هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
روزنامه امروز کیهان را بخوانید،کلا با. خوشحالی مردم گویا مخالف است.اینها دوست دارند فقط از مشکلات بگویند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
ایرانی های وطن پرست هر چیزی که تحریمشون کنه بیشتر میرن دنبالش!!!
چرا راه دور می روید اگر امریکا اعلام کند که به ایرانیان اجازه ورود به امریکا می دهد بیش از ۹۹ در صد حتی مسئولان در صف رفتن به امریک می ایستند. درد را جای دیگری جستجو کنید
پس با اين حساب و توصيه بايد تمام هواپيماهاي جنگي و غير جنگي و بسياري از امكانات امريكايي كه مشمول تحريم هستند همگي همين امروز نابود شوند
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
نمیشه مثلا هواپیما از یک کشور دیگه خرید؟
میگه اون برند رو نخر نمیگه پابرهنه بازی کنید.
تو غرور ملی میفهمی چیه؟
جنابآقای شریعتمداری کفشها را دور بیندازند با کفش های سالنی بازی کنند؟تو رو خدا بیخیال فوتبال ملی شوید
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
یعنی در دنیای فوتبال هیچ کفش دیگری بجز نایک نداریم؟
ایرانی هم نبود ایرادی نداره فقط اون لعنتی نباشه.
چرا مسئله رو عوضی مطرح میکنی؟
دقیقا درست است
ما که هر روز تو هر مراسمی شعار مرگ بر آمریکامون به راهه برا چی انتظار داریم شرکت های آمریکایی قربون صدقمون برن وهیچی کاری انجام ندن؟
کسی که یه عمر با یه کفش نایک بازی کرده و بهش عادت کرده قاعدتا یهو سر یه مسابقه به این مهمی کفشش رو عوض نمیکنه .
وای خدای من! این نویسنده چقدر حس منفی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مرد حسابی شما خودتون که خودی هستید!! یک سوزن و یک جوالدوز!!!!
و گفتنی های بسیاری هست که بعدها خواهم گقت !!!!!!!!!!!!!!!!
ضعیف همیشه بازنده هست باید کارکنیم کار کنیم کارکنیم تا قوی بشیم
اگر یک مدت این حسین آقا و دوستان همفکرش دست از منفی بافی بردارند ، انشاءالله کمی از مشکلات کشور حل خواهد شد.
حسین شریعتمداری از کره شمالی چه خبر؟
اتفاقا حاج حسین شما با کفش سیاست وارد ورزش نشو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
چطور یه عده با کفش ورزشی وارد سیاست میشن؟ مثل سلبریتی ها
آقایون توجه داشته باشید: کفش های نایک می توانند در ساخت بمب هسته ای استفاده شوند! لذا آمریکا فوتبالیست های ما را که همگیشون در ساخت بمب اتمی نقش دارند، از خرید این کفش تحریم کرد وگرنه آمریکاییها اصلاً مشکلی با ملت ایران (فوتبالیست ها و ...) ندارند
آقای شریعتمداری
کفش و یا تحریم نایک رو فراموش کنید، لطفا!
فقط بفرمایید آیا هنوز مدل مبارزه کره شمال را پیشنهاد می کنید؟
لطفا صراحتا اعلام کنید!
بيخيال جناب شريعتمداري!

الان وسط اين همه مشكل و گرفتاري،دليلي براي خشوحالي مردم پيدا شده و شما به كفشاي اين بچه ها گير دادي؟به كاراي مهم تر برس بزرگوار
آقای شریعتمداری، خیلی تو این سن و سال حرص نخورید. برای سلامتیتون خوب نیست. به خاطر خودتون میگم. اینا نایک های کپی چینی هس که بچه هامون پوشیدن.
قاعدتا ایرباس هم به ما هواپیما نداده باید کل خطوط هوایی کشور و تعطیل کرد!
پژو هم از ایران رفت، باید کل پژو 206 405 پارس و تو شهر راه نداد
هیوندای رفت، کلیه محصولاتش و از عبور ومرور شهری حذف کرد
فقط با این استدلال دعا کن برادر که کیا نره که کمپلت قلب تپنده سایپا هم از کار میفته !!! : ))))
کفش یکی از مهمترین بخش های خرید برای هر فرده چون پا قلب دوم انسانه
کفش نامتعارف میتونه علاوه بر آسیب به پا ناراحتی هایی رو برای فرد به وجود بیاره
بعد شما انتظار داری فردی که تا الان کلیه تمریناتشو با یکی از بهترین مارک های حال حاضر کفش های ورزشی
اونم برای رشته ای که ارتباط مستقیم با پا داره، انجام داده
یک شبه بیاد کفششو عوض کنه و بخاطر تو دهنی به یک برند، با ناراحتی بازی کنه !!!
باخت در اون بازی به مراتب تو دهنی بدتری برای یک کشوره ...
من به عنوان یک ایرانی مقیم استرالیا که طرفدار اصلاحات اساسی در ایران به منظور ایجاد آزادی های مدنی است و با آقای شریعتمداری و افرادی مثل ایشان اختلاف نظر اساسی داره.
باید بگم شاید برای اولین بار مقاله و نوشته ای از کیهان میخونم که باهاش موافقم.
بی عدالتی و ظلم و جور و اینکه آدم میبینه چطور قدرت های غربی دارن بعضاً با پنبه و بعضاً با فولاد منافع ملی ایران و منافع فردی ایرانیان رو سر میبرند، آدم رو واقعاً دچار تاسف وصف ناپذیری میکنه.
منافع ملی ایران در درجه اول اهمیته و جمهوری اسلامی ، غربی ها از زمان قاجار تا به امروز هر بار ایران قدرت میگیره مستقیم و غیر مستقیم بهش حمله میکنند تا ایران رو وادار به عقب نشینی کنند.
فرقی هم نمیکنه این قدر اقتصادی باشه یا نظامی یا هر چیزی ... سیاست غرب وجود یک ایران ضعیف و محتاجه و کاش ایرانی های داخل ایران از این موضوع آگاه باشن.
من آدم مذهبی هم نیستم، فقیر هم نیستم و در استرالیا زندگی بدی ندارم و درامد و هیچ چیزم هم به هیچ عنوان به خوبی یا بدی وضع سیاسی و اقتصادی ایران بستگی نداره. این ها رو گفتم که بدونید دارین نظر یک انسان مستقل و میهن دوست رو میخونید.
واقعا شریعتمداری به فکر عزت یک ملته!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
بابا فوتبال رو ببین لذت ببر.بزار مردم هم لذت ببرن.منم نمیدونم چرا همش کیهان از هر چیزی میخواد یه نکته ای کشف کنه و یه ایرادی بگیره.همش هم از قول مردم بیان میکنه. کیهان فکر کرده نظرش نظر 90 درصد مردمه.
یه شماره میخوای اضافه کن بگو وسط زمین کفشه رو اتیش بزنن نههههههه؟؟ !!!!!
پیشنهادات اینجانب به استاد حسین حان شریعتمداری، شما خودتان دیگر سوار هواپیمای بویینگ یا ایرباس نشوید. 2- در بساری از بیمارستانها که دارای دستگاه ها و تجهیزات آمریکایی، اروپایی هستند بستری نشوید. به دکترهایی که تحصیل کرده امریکا و یا اروپا هستند مراجعه نفرمایید. از اینترنت که مبدع و سرچشمه اصلی آن امریکا و اروپا هست استفاده نفرمایید. از دستگاه های چاپ امریکایی و یا اروپایی استفاده نفرمایید و ... بعدش به چشم ما هم با کفش وارد نمی شویم.
حسین شریعتمداری
تابناک جان.. لطفا در این شرایطی که تیم ملی به روحیه و پشتیبانی ملی نیاز داره ، بلندگو نشوید .. این مسایل را بعد از جام جهانی هم می توان مطرح کرد

ضمنا فراموش نکنیم یکی از پیشتازان وارد کردن سیاست به ورزش ،خود ما هستیم
افتخار بسیاری از مسوولین این بوده که همیشه راهی برای دور زدن تحریم ها پیدا کرده و میکنن .. خب بازیکن های ما هم تحریم هارو دور زدن .. به همین سادگی .. این دیگه جار و جنجال نداره اونم در حالیکه تیم ملی دوتا بازی حساس در پیش داره که باید آبرومندانه ازشون بیرون بیاد ..
اقای شریعتمداری بازیکنان تیم ملی کفشها رو از قبل تهیه کرده بودند و بهترین کار اینه که باهمین کفشها توی زمین رفته و منتظر تنبیه نایک توسط دولت شون آمریکا باشیم تا ضربه مالی ولو اندک بخورد.
حاج حسین از مرگ بن سلمان خبر جدید چیزی برامون نداری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
خخخخخخخخخخخخخخخ
علش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
خخخخخ
دمت گرم
از گیوه های وطنی هم میشود استفاده کرد!
عجب حرف؟!امریکا سال ها است ایران را تحریم کرده است ،پس چرا از وسایل،تجهیزات،خودرو،البسه امریکایی همچنان استفاده میشود؟؟!!! بعضی از اقایان فرزندان دلبند خودرا ازسرزمین کفر فرابخوانند،بس کنید ،چرا شیرینی برد فوتبالیست های خوبمان را با حرف ها میخواهید بکام مردم تلخ کنید؟!
این همه کفش خوب داریم، من که عمرا دیگر نایکی بخرم. دیگر هیچ وقت نایکی نخواهم خرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
بدبختی کفش ملی هم تعطیل شده
علش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
اره منم این اقدام امریکا رو پیش بینی میکردم که تا حالا تو عمرم نایک نخریدم البته ادیداسم نخریدم پوما و اسکیچرز هم همینطور کلا تو زندگیم کتونی نخریدم همیشه با دمپایی فوتبال بازی میکردم
با اصل موضوع فارغ از جناحی نگاه کردن به قضیه موافقم. شرکت نایک توهین کرد آنهم به یک ملت (اگر بپذیریم ورزشکاران ملی هستند و وارد بحثهای سیاسی نشویم) لذا حداقل کار نه به توصیه من یا شریعتمداری یا هر کس دیگر دفاع و عکس العمل خودجوش ورزشکاران است و بود. ولی . ولی با این دوستان فوتبالی که رفتارشان در مقابل تیمهای داخلی خود را دیده ایم و شاهد بوده ایم چگونه در مقابل پول تا کمر که چه عرض کنیم تا برخورد دماغشان به زمین خم میشوند! یک ذره هم انتظار نمیرود هیچ عکس العملی مشاهده کنیم. پس بیخیال فعلا بگذارید یک کمی قر های حبس شده تو کمرها تخلیه بشوند تا بعد ببینیم نسلی را خواهیم دید که به منافع و هویت ملی ما توجه داشته باشد!
اشکال اساسی بسیاری از آقایان سیاسی و منتقدین دلواپس در این است که این آقایان با توجه به ضعف بینشی و معلومات کم سیاسی هیچگاه قادر به درک حرکات آینده حریف نیستند ! همیشه منتظرند تا حریف کاری بکند و یا ترفندی را اجراء کند و آنگاه اینان داد وا اسفا سر دهند که اگر اینطور می شد باید اینگونه میکردید و آنطور چه ! قماربازها همیشه آنکسی را برنده میدانند که دست حریف را از قبل بخواند و کشتی گیرهای موفق آنهایی هستند که با هر حرکت حریف بدل فن را در مشت دارند و سیاستمداران موفق کسانی هستند که با کوچکترین تغییر اوضاع شم سیاسی اشان خبردارشان کند ! حالا حکایت آقای شریعتمداری ما هم همین است ، خوب مومن شما که از تحریم خبر داشتی و اجنبی ها را هم که الحمدلله خیلی خوب می شناختی دست به نوشتنت هم که خوب است دو خط نامه می نوشتی به مسئولین فوتبال و این راهکار را پیشنهاد میدادی چهار تا جوان کم سن و سال در آوردگاهی که حضور در آن تا چند ساعت گیجی بهمراه دارد نه از سیاست اطلاعی دارند نه چم و خم زد و بندهای سیاسی را میدانند ! حالا که کار از کار گذشته قلم فرسایی میکنید و صفحات روزنامه را پر ؟ اگر قرار بر اینگونه بخوردها باشد که ما الی ماشاءالله شخصیت من آنم که رستم بود پهلوان داریم بنده خدا !
خود باختگی آن است که فکر شود وقت می شود با کفش نایک بازی کرد ! حکایت ضربالمثل قدیمی است که می گفت ، عروس نمی تواند برقصد ، می گفت اتاق کج است !!!
جناب آقای شریعتمداری عزیز تا اینجای مطلب را درست فرموده اید. خواسته شما کاملا منطقی و درست است ولی نفرموده اید چرا چنین حرکاتی در جامعه ایرانی اتفاق نمیافتد. آیا شخص جنابعالی و بقیه همفکرانتان در این عدم وفاق ملی مقصر نیستید؟
اين موبايلها و کامپيوترها و ... که هر روز استفاده مي کني، حاج حسين . اينا هرکدومشون يه ربطي به همون کودک کشها و ... داره. پس چرا استفاده مي کني؟ نکن. روزنامه ات را با دست بنويس و منتشر کن. چرا نمي کني؟ چرا سوار ماشيني ميشي که از همين ها توليد کرده اند؟
حیثیت یک ملت بزرگ به پوشیدن یا نپوشیدن یک جفت کفش نیست.
به عقیده بنده باید تحریم ها را تا جای امکان دور زد. پوشیدن کفش نایک توسط ورزشکاران خودش یک دهن کجی به تحریم هاست. باید نشان داد که دیگر کسی در دنیا از آمریکا حرف شنوی ندارد و مردم کشورها خلاف آن رفتار می کنند. باید به درون پرداخت و نیروی خود را صرف این حاشیه ها نکرد. جناب شریعتمداری به اندازه کافی نیروی ایرانیان با این موضع گیری ها هدر رفته. الان وقت کار است. به مردم، با مشغول کردنشان به حاشیه ها، ترمز ندهیم. خوشبختانه بورس هم 100000 واحد را پشت سر گذاشت.
بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم
هر وقت کامنت میذارم اقایون بدون دلیل نمیذارن توضیح میدی و علت رو شفاف میکنی پخش نمیشه به نظر من این کامنتها هم کار خود تابناکه اگر به مذاقشون خوب و خوش بیاد چاپ میشه وگرنه بیخیال میشن به نظر من همون عصر ایران از تابناک بهتره من رفتم عصر ایران
حرف درستی زده.
این همه گفتند نایک نخرید یه عده اصلا انگار نه انگار. حالا غیر از نایک کفش ورزشی دیگه ای پیدا نمیشد؟
حاج حسین از کره شمالی چه خبرا؟
آقای شریعتمداری !امثال شما ورزش را سیاسی کردید شما از حضور ورزشکاران مقابل اسراییل ممانعت کردید .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان