بازدید 3901

کاهش تولید نفت لیبی با حمله به تاسیسات این کشور

بر اساس گزارش های منتشر شده، با درگیری های ایجاد شده بین نیروهای شبه نظامی بنغازی و نظامیان ارتش ملی لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر که این گروه مسلح را با حملات هوایی مورد هدف قرار داده بود تولید نفت از بنادر Es Sider و Ras Lanuf به حالت تعلیق در آمد و به گفته ی منابع مطلع میزان تولید این محصول توسط لیبی تا کنون ۲۴۰،۰۰۰ بشکه کاهش یافته است. 
کد خبر: ۸۰۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 16 June 2018

کاهش تولید نفت لیبی با حمله به تاسیسات این کشوربر اساس گزارش های منتشر شده، با درگیری های ایجاد شده بین نیروهای شبه نظامی بنغازی و نظامیان ارتش ملی لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر که این گروه مسلح را با حملات هوایی مورد هدف قرار داده بود تولید نفت از بنادر Es Sider و Ras Lanuf به حالت تعلیق در آمد و به گفته ی منابع مطلع میزان تولید این محصول توسط لیبی تا کنون ۲۴۰،۰۰۰ بشکه کاهش یافته است. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Hurriyet، یکی از مهندسانی که شاهد ماجرا بوده بیان کرده که پس از حمله ی گروه های مسلح بنغازی به رهبری ابراهیم جاثران به بنادر نامبرده حد اقل یک تانکر نفتی آتش گرفته و بیش از نصف تانکرهای موجود در این بنادر صدمه دیده اند.

کاهش تولید نفت لیبی با حمله به تاسیسات این کشور

به همین دلیل است که شرکت ملی نفت لیبی (NOC) در خصوص بارگیری نفت در این بنادر حالت اضطراری اعلام کرده و تمامی کارکنان این بندر را از محل خارج کرده است. همچنین، ارتش ملی لیبی فعلا از این دو بندر که به مدت حدود ۲ سال (از سال ۲۰۱۶) آن ها را در اختیار داشت خارج شده است. کنترل این دو بندر توسط ارتش ملی لیبی باعث شده بود که میزان تولید نفت لیبی به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. 

علاوه بر این، پس از حملات انجام شده به این بنادر میزان تولید نفت لیبی ۲۴۰،۰۰۰ بشکه در روز کاهش یافته و ورود برخی تانکرهای نفتی به آن ها تا اطلاع ثانوی و بازگشتن شرایط به حالت عادی به تعویق افتاده است. 

در پایان باید خاطر نشان گردد که رییس شرکت ملی نفت لیبی با ''فاجعه ی ملی خواندن'' اتفاقات مزبور اذعان کرده است که در صورت ادامه یافتن تنش ها در اطراف این بنادر این انتظار وجود دارد که عرضه ی نفت توسط لیبی حتی تا ۴۰۰،۰۰۰ بشکه در روز هم کاهش داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار