بازدید 5452

احداث پروژه گازی مشترک بین کره شمالی و کره جنوبی

بر اساس گزارش های منتشر شده، با نزدیک تر شدن به رفع تحریم های بین المللی شرکت های خارجی مذاکرات خود را برای احداث ‍پروژه های اقتصادی مشترک بین کره شمالی و کره جنوبی آغاز کرده اند. در این رابطه، شرکت گازپروم روسیه مذاکرات خود را مجددا برای احداث خط لوله ی گازی که روسیه را به کره ی جنوبی و کره ی شمالی متصل می کند شروع کرده است. 
کد خبر: ۸۰۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 16 June 2018

احداث پروژه گازی مشترک بین کره شمالی و کره جنوبیبر اساس گزارش های منتشر شده، با نزدیک تر شدن به رفع تحریم های بین المللی شرکت های خارجی مذاکرات خود را برای احداث ‍پروژه های اقتصادی مشترک بین کره شمالی و کره جنوبی آغاز کرده اند. در این رابطه، شرکت گازپروم روسیه مذاکرات خود را مجددا برای احداث خط لوله ی گازی که روسیه را به کره ی جنوبی و کره ی شمالی متصل می کند شروع کرده است. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، ویتالی مارکلوف یکی از مسوولان ارشد گازپروم در این رابطه اذعان کرده که ''شرایط سیاسی تغییر کرده است و کره ی جنوبی از گازپروم خواسته که پروژه ی احداث خط لوله ی گازی مشترک مجددا آغاز شود. تا کنون یک سری صحبت ها در این خصوص انجام شده و مذاکرات همچنان ادامه دارد''. 

احداث پروژه گازی مشترک بین کره شمالی و کره جنوبی

در صورت اجرایی شدن این ‍پروژه، طول خط لوله ی گازی نامبرده ۱۱۰۰ کیلومتر خواهد بود که ۷۰۰ کیلومتر آن باید از کره ی شمالی عبور کند. پیش از این تخمین ها نشان می داد که هزینه ی احداث این ‍پروژه مشترک حدود ۲.۵ میلیارد دلار خواهد بود. 

لازم به ذکر است که مذاکرات رسمی مربوط به پروژه ی مشترک نامبرده از سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده بود اما به دلیل شرایط نامعلوم شبه جزیره ی کره و افزایش اختلافات بین کره ی شمالی و جنوبی به حالت تعلیق در آمده بود. به طور مشخص کره جنوبی در آن زمان نگران این بود که با احداث خط لوله ی گازی مشترک، کره ی شمالی صادرات گاز از آن را بلوکه کرده و یا از آن به عنوان نوعی تاکتیک برای باج خواهی استفاده کند. 

همچنین، وزیر امور خارجه ی کره ی جنوبی در ماه مارچ اعلام کرده بود ''اگر کره ی شمالی در مذاکرات مربوط به 'همکاری های حوزه انرژی شمال شرق آسیا'‌ شرکت کند این می تواند تنش های ژئو‍پلیتیک در منطقه را کاهش دهد''. 

باید خاطر نشان گردد که کره جنوبی در حال حاضر گاز مایع طبیعی را با قیمت بسیار بالاتری از فروشندگان گاز خریداری می کند و تخمین ها نشان می دهد که در صورت احداث پروژه ی نامبرده هزینه های مربوط به واردات گاز به این کشور به نصف تقلیل پیدا خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار