بازدید 8158
۵

مسیر پرداخت برای نفت ایران از پاییز مسدود می‌شود

کد خبر: ۸۰۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵ 16 June 2018

مقامات ارشد آگاه خبر دادند که از ماه نوامبر، هند قادر نخواهد بود پول نفتی که از ایران خریداری می‌کند را با استفاده از بانک‌های اروپایی پرداخت کند.

به گزارش مهر به نقل از اکانومیک تایمز، مقامات ارشد آگاه خبر دادند که از ماه نوامبر، هند قادر نخواهد بود پول نفتی که از ایران خریداری می‌کند را با استفاده از بانک‌های اروپایی پرداخت کند.

رییس مالی شرکت نفت هند (آی‌اوسی)، اِی کِی شارما، می‌گوید که بانک دولتی هند (اس‌بی‌آی)، بزرگترین بانک این کشور، به پالایشگاه نفت این کشور خبر داده است که مسیر پرداخت با یورو از ۳ نوامبر به بعد، دیگر در دسترس نخواهد بود.

هرچند برای پالایشگاه‌های نفت هند، آخرالزمان نشده است و آنها درصورتی عرضه نفت ایران به کشورشان به علت مشکلات پرداخت، کاهش یابد، منابع دیگری برای نفت خام در خاورمیانه، آمریکا وروسیه پیدا خواهند کرد.

شارما می‌گوید: وقتی که مسیر پرداخت یورویی برای نفت ایران بسته شود، این صادرکننده باید تصمیم بگیرد که آیا مایل است نفت خود را به روپیه هند بفروشد و یا این که در انتظار دوباره باز شدن مسیر یورویی فعلا به صورت اعتباری صادرات خود به هند را انجام دهد تا در آینده این اعتبارات را نقد کند.

هند با استفاده از کانال‌های بانکی اروپایی، به سومین تامین‌کننده نفت خام این کشور، به‌وسیله یورو پرداخت می‌کند و در صورت پشتیبانی از این واردات، می‌توان این کار را به صورت‌های دیگری انجام داد.

در حال حاضر شرکت‌های نفتی پول خود را به بانک اس‌بی‌آی هند می‌فرستند و این بانک از از هندلزبانک آلمان برای پرداخت یورویی به ایران در ازای نفت، استفاده می‌کند.

از سوی دیگر نیودهلی در تلاش است تا به وسیله صادر کردن کالاهایی مانند آرد گندم، دانه سویا و کالاهای مصرفی، در عوض نفت ایران، تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

پس از عراق و عربستان سعودی، ایران سومین تامین‌کننده بزرگ نفت هند است. واردات نفت از ایران با افزایش قابل توجه، در ۲۰۱۶-۲۰۱۵ به ۱۲.۷ میلیون تن رسید، که ششمین رتبه را در عرضه‌کنندگان نفت هند به ایران اختصاص داد، اما در سال بعد از آن واردات از ایران با جهشی بلند به ۲۷.۲ میلیون تن رسید و جایگاه سوم را به نصیب این کشور کرد.

خرید نفت ایران یک فرصت مغتنم برای پالایشگاه‌ها است چرا که این اعتبارات ۶۰ روزه‌ای برای خرید نفت ارائه می‌کند که این ۲ برابر زمانی‌است که سایر صادرکنندگان ارائه می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
بجاش. مهر نماز ازشون بگیریم
معنای این گفتار اینه که نفت را در برابر غذا از شما می خریم پولی در کار نیست اگر هم این طور باشد ایران بایدطلا بخرد نه فلفل زردچوبه ویا موادغذایی ومن جای دولت بودم بلافاصله این صادرات تحقیر امیز هرچند درداخل با مشکلاتی روبرو است قطع می کردم وبا مردم می گفتن کمر بندهایشان ببنند وقناعت راپیشه کنند تا این زورگیری را پایان دهیم .اما ایران هم نبایداین تهدیدات را براحتی بپذیرد بهتره به مشتریان نفت وسایر سرکتهای غیر نفتی بگه اگر از ایران رفتید هیچ وقت برنگردید ان وقت این کشورها که دارند ایران ترک می کنند به این راحتی زورگیری نمی کردند.
اخوی خرید طلا قبل ار نفت ممنوع شده است این عاقبت کشوری است که به جای ابتکار و اکتشاف و خلق ثروت می خواهد منابع معدنی بفروشد و بخورد و بخوابد
دلواپسان خیالشون راحت شه دیگه همینو می خواستن
نگران نباشید دلار هایی که برای زمین زدن روحانی احتکار شده به دادمون می رسه !!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر