بازدید 21773
گزارش زنده از روسیه/ جام جهانی2018 با نتیجه ای تاریخی برای یوزهای ایران شروع شد؛

گل دقیقه90 عیدی تیم ملی برای جشن 80میلیونی/ سه امتیاز بعد از بیست سال

مراکش پس از آنکه ابراهیمی سینه اش را گرفت و بیرون رفت، به سمت بازی هجومی بلند روی آورد که در برگشت ها ضدحملات ایران به شدت این تیم را آزار می داد. بالاخره روی یکی از همین فرارها که در وقت های تلف شده صورت گرفت، قدوس یک خطا در جناح چپ گرفت و ارسال حاج صفی به دهانه دروازه باعث اشتباه مدافع مراکشی شد تا هر سه امتیاز از این دیدار دشوار نصیب ما شود.
کد خبر: ۸۰۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹ 15 June 2018

تیم ملی ایران در نخستین دیدارش در جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 19:30 به مصاف مراکش رفت و در دیداری که اصلا خوب آغازش نکرده بود، به هر سه امتیاز نخستین بازی رسید.

دیدار نخست ایران در جام جهانی 2018 روسیه، جمعه 25 خرداد 97، ساعت 19:30، ورزشگاه سن پترزبورگ
داور: جونیت چاکر ترکیه - کمک ها: باهات دوران، تاریک اونگون

کارت زرد: مسعود شجاعی(10) از ایران و جهانبخش (70) - کریم الحمدی(34) از مراکش

ترکیب مراکش: منیر المحمدی، مهدی بن‌عطیه، غانم سایس، اشرف حکیمی، امین حاریت (82-داکاستا)، یونس بلهنده، مبارک بوصوفه، کریم الاحمدی، حکیم زیاش، سفیان امرابط (76- نورالدین) و ایوب الکعبی (80-بوهدوض).

سرمربی:هروه رنار

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی (78- مجید حسینی)، وحید امیری، روزبه چشمی، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی (68- مهدی طارمی)، علیرضا جهانبخش(81 - سامان قدوس)، کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون.

سرمربی: کارلوس کی‌روش

شرح گل

ایران 1 مراکش 0(دقیقه 5+90): ارسال احسان حاج صفی به بهترین شکل ممکن در دهانه دروازه فرود می آمد و موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد می کرد . همین موضوع مدافع نگون بخت مراکش را به واکنش واداشت اما شیرجه دیرهنگام او برای اشتباه و گل بخودی با ضربه سر کافی بود.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ کی روش سرمربی تیم ملی در بازی با مراکش نفراتی هجومی را در ترکیب اصلی قرار داده است اما در همان ابتدای مسابقه مراکشی ها با هجوم همه جانبه و پرروحیه به سوی دروازه ایران و ارسال های پیاپی از جناحین نبض بازی را در دست گرفتند و اگر درخشش بیرانوند در کنار شانس های مکرر در بی دقتی حریف نبود، شاید تا دقیقه 10 سه گل پذیرفته بودیم.

با گذشت دقیقه 15 و کم شدن فشار مراکش بازی به سمت تعادل پیش رفت اما بازیکنان تهاجمی ایران به شدت کند و بی برنامه نشان می دادند. سردار آزمون و انصاری فرد با توجه به سرعت بالایشان می توانستند دفاع کند حریف را جا بگذارند اما این اتفاق که چندین بار رخ داد با دقت کم و یا خطای بن عطیه و زوج دفاعی اش ناکام ماند. سمت چپ خط دفاعی ایران نیز آماج حملات مراکش بود و چندین نفوذ از این سمت صورت گرفت تا نشان دهد هروه رنار روی این برنامه نقشه ویژه ای دارد.

تیم ایران نیز همه حملات خود را متوجه مرکز خط دفاعی مراکش کرده بود و هر بار که از سرعت بهره برد این خط دفاع سرشناس را جا گذاشت اما عنصر دقت گمشده ضربات و تصمیمات آخر تیم ملی بود.

در نیمه دوم مصاف دو تیم بزرگ آسیا و آفریقا کاملا تغییر روش و تاکتیک را تجربه کرد و رقابت به یک جدال «بازی مستقیم» دو مربی تبدیل شد و اغلب توپ ها به صورت ارسال بلند از خط دفاع تبدیل شد که زیبایی و جذابیت بازی را گرفت. هر چه به دقایق پایانی دیدار نردیک شدیم کار دشوارتر شد و درگیری های فیزیکی دو تیم مصدومان زیادی روی دست دو مربی گذاشت.

با اینحال تیم مراکش پس از آنکه امید ابراهیمی سینه اش را گرفت و بیرون رفت، به سمت بازی هجومی اما ارسال های بلند روی آورد که در برگشت ها ضدحملات ایران به شدت این تیم را آزار می داد. بالاخره روی یکی از همین فرارها که در وقت های تلف شده صورت گرفت، قدوس یک خطا در جناح چپ گرفت و ارسال به دهانه دروازه باعث اشتباه مدافع مراکشی شد تا هر سه امتیاز از این دیدار دشوار نصیب ما شود.

ایران مراکش

دقیقه ۹۴: بازی تمام شده بود که چاکر اوغلو خطای مدافع مراکش روی سامان قدوس را اعلام کرد و روی ارسال تیز حاج‌صفی، مدافع خسته مراکش به اشتباه دروازه خودشان را باز کرد تا نتیجه یک بر صفر شود. گل به خودی مراکش را بوداهوز به ثمر رساند. 

دقیقه ۸۵: علیرضا جهانبخش ناگهان دچار مصدومیت شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا کی‌روش به اجبار او را هم تعویض کند و سامان قدوس را به میدان بفرستد.

دقیقه ۷۸: حکیم زیاش از پشت محوطه جریمه ضربه دقیق و محکمی را به گوشه دروازه ایران زد که بیرانوند با شیرجه ای عالی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 75: نورالدین آمرابات و امید ابراهیمی دو بازیکن کلیدی هر دو تیم بعد از برخوردی که در جریان بازی داشتند به اجبار تعویض شدند. آمرابات از ناحیه سر دچار مصدومیت شد تا رنار، سرمربی مراکش مجبور به انجام یک تعویض اجباری شود. چند دقیقه بعد امید ابراهیمی ستاره میانه میدان ایران هم که از ناحیه دنده و قفسه سینه آسیب جدی دیده بود، جای خود را به حسینی داد. با این تغییر چشمی به هافبک تدافعی تبدیل شد.

دقیقه ۴۱: امید ابراهیمی در جنگ میانه میدان توپ را ربود و آزمون را در موقعیت عالی فرار قرار داد. سردار نیز با گلز مراکش تک به تک یشد اماضربه آخر او را دروازه‌بان حریف با پا دفع کرد، توپ بازگشتی هم به علیرضا جهانبخش رسید که ضربه او راهی به دروازه نداشت. این توپ می توانست ایران را به گل برتری برساند.

دقیقه ۳۲: یک پرتاب اوت بلند توسط حاج صفی به داخل محوطه جریمه مراکش با تاثیر پورعلی گنجی به روزبه چشمی رسید اما مدافع پیش تاخته ایران نتوانست خوب بچرخد و ضربه او از بالای دروازه به خارج رفت. مدافعان مراکش معترض به خطای هند بودند 

دقیقه ۲۱: نخستین حمله ایران پس از ۲۰ دقیقه فشار بسیار سنگین روی دروازه‌ کشورمان، و روی ضد حمله اتفاق افتاد ولی کریم انصاری فرد روی این حمله تند و تیز نتوانست ضربه نهایی را راهی دروازه حریف کند و مدافعان قرمزپوش مراکش توپ را پیش از رسیدن به دروازه دفع کردند.

دقیقه ۱۹: رامین رضاییان توپ بلند ارسالی را رها کرد تا ضربه سر مهاجم مراکش به یک فرصت خطرناک و دنباله دار روی دروازه ایران تبدیل شود. بعد از دفع ناقص و عجیب آزمون مقابل خط شش قدم، بازیکنان مراکش در شلوغی با چند ضربه پیاپی و دستپاچه در آستانه باز کردن دروازه ایران بودند اما سیو عالی بیرانوند و دفع حاج‌صفی توپ را دور کرد.

دقیقه ۸: باز هم توپ بلند ارسالی به داخل محوطه جریمه ایران با دفع اشتباه روزبه چشمی همراه شد تا توپ در اختیار الکعبی قرار گیرد. با این حال او نتوانست از این فرصت ایده آل استفاده کند و ضربه‌اش با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴: آمرابات از سمت راست مراکش روی دروازه ایران ارسال بلندی را انجام داد که توپ روی سر بلهندا فرود آمد اما ضربه او از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۳: مراکش از روی نقطه کرنر روی زمین توپ را به درون محوطه جریمه ایران فرستاد که توپ به حکیم زیاش رسید اما ملی‌پوشان خوش‌شانس بودند که توپ از زیر پای او رد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۶
اگر شد فایل تصویری نیمه اول را در فاصله بین دو نیمه بگذارید
ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
الان شادی ملت ایران از زن و مرد در شهرهای ایران و قیافه اقایون که پخش بازی را در مراکز عمومی ممنوع کرده بودند ودارند دعا می کنند که به خیر بگذره هم دیدن داره. همونهایی که حضور زنان ایرانی را در ورزشگاههاممنوع کردند.ع
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
بالاخره یوزهای ایرانی با کدام کفش ورزشی مروز به میدان مبارزه با مراکش رفتند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
با کفش تن تاک بازی کردن
سبوس برنج شمال
| United States |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
درود بر تابناک مردمی
































مسئولان فقط خجالت بابت کمبود فضای ورزشی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
ایران چند موقعیت صد درصد گل داشت
تیم ملی ایران تیم با نشاطی است!!!
پاسخ ها
آرین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
تبریک به همگی
یک سیاسی گفت ایرانیا نامیدن
امروز عزیزی گفت نخیر شما ناامیدید
امشب دیدیم بله مردم و جوانان ما امیدوارند و سیاسیون روسیاه شدند
مسئولان مثل این جوانان باشند جلوی مشکلات نه واداده و‌ بی انگیزه
طارمی جاش خالیه .....
اصلا سبک و روش فوتبال ما پیشرفت نمیکنه که نمیکنه اصلا در سطح حرفه ای ظاهر نمیشویم از بازی بازیکنان که انگار در لیگ برتر بازی میکنند و در پرتاب اوت که 2-3 نفر میرن برای پرتاب توپ در حالی که مراکش یک تیم افریقایی نه چندان مطرح در سطح فوتبال اروپایی بازی کرد
پاسخ ها
ققنوس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
خواهشا رو هوا چیزی نگو
اینا چرا اینجوری بازی میکنن
یه پاس ساده هم نمیتونن بدن
همدیگه رو پیدا نمیکنن
توپ رو زود لو میدن
انگار نه انگار حداقلش چند تا بازی و کللی تمرین داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
افاضات مربی 150 میلیارد تومنی کیروش جونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
پس انگلیس بیراه نگفته وقتی گفته این ها بیشتر مد لباس هستند تا بازیکن
میترسم بازی با اسپانیا و‌پرتغال افتضاح عربستان رو در بیارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
بیشتر از اون گل میخورن
حیف از جام جهانی که تیمهایی با کیفیت ایران و عربستان وارد ان می شوند. نه تنها خووشان بازی بلد نیستند بلکه بازی تیم مقابل را هم با خطا و زیر توپ زدن تخریب می کنند
منبع
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
تو تو فرارو هم همین کامنت را گذاشتی.
پول گرفتی همه جا گند بزنی به روحیه مردم؟ این عقده از کجا تو وجودت اومده؟
همون خوب که تفسیر و نظر گزارشگران و کارشناسان بین المللی در مورد کیفیت بازی ایران نشنوید..متاسفانه مایه خجالت است. به خصوص نیمه دوم
کسی خوش شاتس نر از کیروش می شناسه
پاسخ ها
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
تو از رو نمیری ؟؟؟الا خوی
ناشناس
| Canada |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
مگه یه انسان ازاده از گفتن حقیقت باید از رو بره؟ ما که نگران فیش حقوقی نجومی نمیگیریم که بخواهیم مطابق میل نظر بدیم
من که به جاش یه سریال تکراری را تماشا کردم برای ۸۰ میلیون ابرانی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
حالا مثلا می خوای بگی خیلی باحالی؟
مبارک باشه اما واقعا این ترکیب و تاکتیک چی بود
درود بچه ها
درود کیروش
روزی که احمدی نژاد تو را آورد و توی زمین لباس ورزشی پوشید او و تو را تمسخر کردیم
نمیدانستیم روزی میرسد که به یکی از ویرانه های محمود افتخار میکنیم
درود بر تو
درود بر همگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
و درود بر بازیکن مراکشی
حق ایران باخت بود نه برد. پس نیازی به آواز و شادی نیست.بیچاره مراکشی ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
شما چرا ناراحتی ، شما نه شاد باش نه آواز بخون ، برو یک گوشه ای بشین و از خوشحالی هموطنانت غصه بخور
ملت ایران به این شادی نیاز مبرم داشت تبریک
شانس اوردیم ولی خدا رو شکر
شانس اوردیم ولی خدا رو شکر
بخدا با طلسم و جادو بردیم معرفی کنید مام بریم پیشش خخ ماشالله ولی دم همه گرم مخصوصا دعانویسه خخ
مچکریم محمود مچکریم کیروش مچکریم بچه ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
بازیکن مراکش مچکریم
مچکریم محمود مچکریم کیروش مچکریم بچه ها
از هموطنان تقاضا دارم در شبکه های اجتماعی ابروی ایران را حفظ کنند چه در این بازی چه در هر بازی که خدای ناکرده ببازیم حتی اگر تقصیر داور باشد
همه بچه های ایران ستاره بودند ؛ تولد کهکشان ایران مبارک باد
این پیروزی اصلا دلنشین نبود. نتیجه منصفانه بازی (اگر نگوییم برد مراکش) مساوی بود.
افرین بر گربه پیشگو
در کل ما خوش شانسیم:))))))
البته عیدی مراکشیها به ملت ایران.
چه خوشحالی های احمقانه ای. تمام فوتبال ساخته ی انگلیس برای ان است که ملت دنیا سرگرم پوچ باشند و خیال کنند با یک گل مشکلات همه حل شده. ویدیوی مهران مدیری را دیدم. منفعت طلبی همه جا حرف اول است. افرین که گل زدید. شاید ۲ ۳ روزی سرگرم شویم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
توهم بد دردیست
در مجموع ابراهیمی عالی و روزبه و پورعلی گنجی و بیرانوند خوب و امیری دونده ترین و ضعیف ترین و بی خاصیت ترین حتی تو پرشهای رفع تکلیفی آزمون ، کی روش به بازیکنان داخلی بیشتر اعتماد کنه ضرر نمیکنه
کاملا تابلوست که عمدا به خودشون گل زده! حالا چقدر بهش پول دادند الله واعلم. خخخخخخخ
همت اگر سلسله جنبان شود ؛ مور تواند که سلیمان شود
بچه ها متشکریم ؛ پاینده و سربلند باشید
بچه‌ها متشکریم
میلونها دلار پول بیت المال برای یه گل !جهان سومی ها خصوصیتشون همینه .کاپیتانها هم که هر دو اسرا ئیلی بودند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
حرف مفت نزن،اسرائیلی خودتی که از پیروزی ایران ناراحتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
ساکت
چارک میرزا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
آبروی هر چی ایرانی را بردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
من بسیجی و تشنه نابودی اسرائیل ولی به والله تو با این نظرت قطعا هدفت تفرقست و احتمالا خودت اسرائیلی هستی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
عجیبه بعضیهابهش نثبت دادن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
من فکر می کنم تو اصلا ایرانی نیستی.
تبریک به ایرانیان، با وجود تحریم ظالمانه کمپانی ها استعماری ورزشی بر روی این ملی، دست خدا به یاری ایران شتافت...
مبارك باشه ، البته به طور صحيح بايد بگوىىم مراكش باخت، بالاخره افتخار گل زدن با مراكشي هاست،
پیروزی تیم ملی ایران ، پیروزی یک ملت مقاوم بود
دلم میسوزه برای اون مدافعه.
خدا کنه مراکشیا مثل ما فرهنگ ۲۵۰۰ ساله نداشته باشن و کاریش نداشته باشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
چه ربطی به فرهنگ 2500 ساله داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
لطف کن به فرهنگ ایرانی توهین نکن
اصلا نتونستم احساس شادی کنم با اینکه ۳ امتیاز حساس!.. جدا از بازی بسیار ضعیف تیم ، فکر کنم بازیکنان ما از بازی جوانمردانه خیلی‌ فاصله دارند. فرهنگ و تاریخ ما پر از پهلوان هایی است که هیچ وقت جوانمردی رو فدای قهرمانی نمیکردن در واقع میدان ورزشی جایگاهی برای نمایش جوانمردی و اخلاق و انسانییت بوده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
چه ربطی به جوانمردی داره یعنی میگی بچه ها باید به خودمون گل میزدن ؟ داداش تو دیگه خیلی جوگیری
زنده باد ایران و ایرانی
دم شما گرم گل کاشتین
مگه اینکه تیم کیروش فقط بامرده خوری برنده بشه بدون تعصب حق مراکش حداقل زدن سه گل بود ولی بیرانوندودفاع نذاشتن!سردارآزمون هیچ بود۰تاکتیک ایران صفر-تکنیک فردی ایران زیرصفر
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
ببخشید خوب دفاع کردن جزئی از بازی نیست؟
ناشناس
| United States |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
تاکتیک تیمی هست فردی میشه تکنیک .
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
حق ایران بود و تحت فشار ما گل خوردند با انهمه کوتاهی در تدارک تیم ملی!!!!!!
معجزه نبود تیم ملی واقعا جنگنده ظاهر شد.اگر نمی جنگیدیم گل میخوریم بازیکنان مراکش مثل موشک بسمت دروازه ایران می امدند.
واقعا به حال بعضیها باید افسوس خورد که می خواهند تیم ببازه. بازی دلچسپی نبود ولی بضاعت ایران در همین حد است واقها چه انتظاری دارید. دوستی که گفتن «میلونها دلار پول بیت المال برای یه گل» همه این پولها و بیشتر از اون از طریق فیفا گیر ایران میاد.
هدیه بازیکن مراکشی به ایران. . حق آنها برد بود. اما خوش شانسی کیروش. بی برنامه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
یا فوتبال نشناسی یا قدر نشناس
دیوانه وار از پیروزی تیم فوتبال کشورم مسرور و خوشحالم
دلایل برد ایران مقابل مراکش :
خوش شانسی
بیرانوند یک دروازبان قابل اطمینان و اماده است
امادگی و اتحاد بازیکنان در دفاع
مطیعی که صبح عیدمان را تلخ کرد باز دم تیم ملی گرم که مردم را شاد کرد
دروود برتمامی کاروان ایران مخصوصا"کیروش.
گل کاشتند باوجود تمام تحریمهای ظالمانه.
درآخرتاکور شود هرآن چشمی که نتواند دید.
آفرین.
ما تلویزیون نداریم :(
چیزیکه خیلی غیرمنتظرست برد ایران وجفت ۳شدن پرتقال واسپانیا و سرگروه شدن ایران.شانسعلی کیروش
ازحق نگذریم بازیکنان ما حتی درسطح یک باشگاه دسته سومی اروپا ظاهرنشدند
شایدبردمادرمقابل مراکش بدترین بردتاریخ جام جهانی نامگذاری شود
حالا نوبت بردن اسپانیا است.
تبانی صورت گرفته . احتمال محروم شدن ایران از جام جهانی هست.
به امید گل به خود زنی اسپانیا و پرتقال در بازی با ایران!
س
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی