بازدید 2691

تفاهمنامه بورس ایران و چین تأیید شد

جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل گفت: امضای تفاهمنامه همکاری رسمی با بازار سرمایه چین، گامی ارزنده در شکوفایی و رونق بیش از پیش بورس ایران است.
کد خبر: ۸۰۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 15 June 2018

جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل گفت: امضای تفاهمنامه همکاری رسمی با بازار سرمایه چین، گامی ارزنده در شکوفایی و رونق بیش از پیش بورس ایران است.

به گزارش مهر به نقل از رادیو اقتصاد، بهادر بیژنی گفت: چین برای اینکه بتواند تفاهمنامه مورد نظر را امضاء کند، دو تائیدیه از وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه خود دریافت کرده است.

وی اظهار داشت: تأییدیه وزارت امور خارجه چین بعد از رخدادهای بین المللی اخیر صادر شده که این مهم، نشان از عزم این کشور در همکاری با بازار سرمایه ایران دارد.

مشاور و جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل با بیان اینکه امضای این تفاهمنامه، نقطه قوتی برای پیش بردن پروژه های ایران به شمار می آید، ادامه داد: همکاری در بخش های علمی، تخصصی و فنی از جمله مفاد تفاهمنامه مزبور است.

وی با اشاره به اینکه پروژه محور بودن از مهمترین ویژگی های تفاهمنامه مورد نظراست، گفت: بورس های شانگهای و هنگ کنگ به ترتیب چهارمین و ششمین بازار بورس جهان هستند.

بیژنی با تاکید بر اینکه کشور می‌تواند از مزیت قرار گیری در مسیر جاده ابریشم بهره گیری کند، افزود: بورس ایران می تواند به عنوان مقصد سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری باشد.

وی با بیان اینکه تحقق این مهم می تواند تبادل های ایران در حوزه اوراق و کالا در بازار سرمایه چین را گسترش دهد، اظهار داشت: انتشار اوراق ارزی از دیگر مباحثی بوده که با چینی ها در مورد آن رایرنی خواهد شد.

مشاور و جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل ادامه داد: مسلمانان بسیاری در چین هستند که قصد دارند در حوزه محصولات بازار سرمایه اسلامی سرمایه گذاری کنند و ایران می تواند از این مسئله بهره گیری کند.

وی با اشاره به اینکه ایران در عرصه بازار سرمایه با چند کشور هدف همکاری عمیق و دراز مدت خواهد داشت، گفت: همکاری با چین نیازمند تبادل های سیاسی، فنی و تخصصی است.

بیژنی با تاکید بر اینکه لیستی از پروژها مد نظر ایران بوده که از یک ماه آینده با طرف چینی به بحث گذاشته می شود، افزود: برخی از پروژه ها طی طی چند ماه و برخی نیز در طول چند سال به نتیجه می رسند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر