بازدید 5368

تعرفه های آمریکا علیه چین اجرایی شد

بر اساس گزارش های منتشر شده، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اعمال تعرفه های تجاری علیه واردات کالا از چین به ارزش ۵۰ میلیارد دلار را نهایی کرده است. انتظار می رود که این تصمیم ترامپ به سرعت توسط پکن با اقدامی مقابله جویانه مواجه شود. ترامپ پیش از این در اوایل هفته ی جاری گفته بود که در هفته های آینده با چین در مورد مسائل تجاری ''به شدت'' برخورد خواهد کرد.  
کد خبر: ۸۰۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 15 June 2018

تعرفه های آمریکا علیه چین اجرایی شدبر اساس گزارش های منتشر شده، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اعمال تعرفه های تجاری علیه واردات کالا از چین به ارزش ۵۰ میلیارد دلار را نهایی کرده است. انتظار می رود که این تصمیم ترامپ به سرعت توسط پکن با اقدامی مقابله جویانه مواجه شود. ترامپ پیش از این در اوایل هفته ی جاری گفته بود که در هفته های آینده با چین در مورد مسائل تجاری ''به شدت'' برخورد خواهد کرد.  

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Bloomberg، پس از تایید نهایی ترامپ قرار است که امروز لیستی جدید از کالاهایی که به آن ها تعرفه تعلق خواهد گرفت را اعلام کند. پیش از این در ماه اپریل دولت آمریکا لیستی ابتدایی متشکل از ۱۳۰۰ کالا منتشر کرده و اعلام کرد قصد دارد بر روی این کالاها ۵۰ میلیارد دلار تعرفه اعمال کند. این کالاها عمدتا به طور تنگاتنگ با تکنولوژی های جدیدی مرتبط هستند که چین می خواهد خود را در خط مقدم توسعه و تولید آن ها معرفی کند. 

در این خصوص، کاخ سفید بدون تعیین تاریخی مشخص اعلام کرد که پس از انتشار لیست جدید کالاهای چینی در روز جاری تعرفه های نامبرده طی زمانی ''کوتاه'' اجرایی خواهد شد. همچنین، وزارت بازرگانی چین فعلا از اظهار نظر سریع در خصوص انتشار خبر اجرایی شدن تعرفه ها خودداری کرده است. 

به گفته ی شین اولیور تحلیلگر اقتصادی از سیدنی استرالیا، اجرایی شدن تعرفه های آمریکا علیه واردات کالا از چین این دو کشور را بیش از پیش به یک جنگ تمام عیار اقتصادی نزدیک کرده است. به گفته ی وی یکی از اهداف انتشار خبر مربوط به اجرایی شدن تعرفه ها افزایش فشار بر دولت چین برای اتخاذ اقداماتی جدید است و این یکی از شیوه های سنتی (روش) مبادله با دیگران می باشد. لازم به ذکر است که ترامپ بر اساس چشم انداز ''آمریکا اول'' علاوه بر چین مواضع سختگیرانه ای را در روابط تجاری خود با اروپا و کانادا اتخاذ کرده است. استدلال ترامپ برای مواضع سخت گیرانه علیه کشورهای نامبرده وجود کسری تجاری در روابط اقتصادی آمریکا و این کشورها و در عین حال نفع بردن آن ها از روابط تجاری با این کشور بوده است.  

از سویی دیگر، چین پیش از این در ماه اپریل اعلام کرده بود که در صورت اجرایی شدن تعرفه ها در اقدامی مشابه ۲۵ درصد بر روی ۱۰۶ نوع کالای وارداتی از آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد. ممکن است چین با همراهی برخی کشورهای دیگر به طور مشترک علیه سیاست های آمریکا دست به اقدامات مقابه جویانه بزند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی