بازدید 3205

هشدار نیروی دریایی یمن به کشتی‌های متجاوز

نیروی دریایی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور به کشتی‌های غیرنظامی درباره نزدیک شدن به ساحل الحدیده به منظور در امان ماندن از موشک‌های شلیکی به سمت کشتی‌های متجاوز ائتلاف سعودی هشدار داد.
کد خبر: ۸۰۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹ 14 June 2018

نیروی دریایی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور به کشتی‌های غیرنظامی درباره نزدیک شدن به ساحل الحدیده به منظور در امان ماندن از موشک‌های شلیکی به سمت کشتی‌های متجاوز ائتلاف سعودی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی نیروی دریایی و دفاع ساحلی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکید کرد که برای اعمال ضربه‌های دردناک و ویرانگر به هر کشتی که تهدیدی برای سواحل یمن باشد، از آمادگی بالایی برخوردار است.

فرماندهی نیروی دریایی یمن در بیانیه‌ خود آورده است که یک کشتی متجاوز ائتلاف سعودی را دیروز (چهارشنبه) در ساحل «غلیفقه» در جنوب الحدیده هدف قرار داد که با آتش گرفتن آن سایر کشتی‌ها عقب‌نشینی کردند.

در این بیانیه آمده است: «در پی اقدام دشمن در گسیل نیروهای بیشتر به منظور حمله به ساحل غربی یمن و اشغال الحدیده، نیروی دریایی یمن آماده مقابله با هر چالشی است».

بیانیه مذکور افزود: «دیروز یک کشتی اماراتی را با ۲ فروند موشک هدف گرفتیم که به انهدام کامل کشتی منجر شد اما این اولین یا آخرین ناو نابود شده دشمن نبوده و نخواهد بود».

نیروی دریایی یمن بار دیگر تاکید کرد: «برای کشتی‌های غیرنظامی اگر متعهد به حقوق بین المللی دریا باشند جای نگرانی نیست اما دستکم بیست مایل دریایی از ناوهای دشمن فاصله بگیرند تا از هر گونه خطری در امان بمانند».

در همین راستا یگان تک تیرانداران انصار الله خبر داد، بیش از ۴۵۰ نظامی سعودی را در جبهه های مرزی و داخلی یمن طی ماه مه شکار کرده است.

نظامیان وابسته به دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی«، رئیس جمهوری مستعفی یمن با پشتیبانی نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی عملیات گسترده خود را برای اشغال الحدیده با نام «پیروزی طلایی» را آغاز کرد.

این در حالی است که سازمان ملل و جامعه بین المللی نسبت به این عملیات ابراز نگرانی کرده و گفته ممکن است از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری الحدیده جان نیمی از آنها در این عملیات در معرض خطر باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان