بازدید 3874

رنار: مهار آزمون سخت خواهد بود

اروه رنار می‌گوید حضور در جام جهانی برای مراکش افتخار بزرگی است و می‌خواهند فردا این مهمانی بزرگ را تا جایی که می‌توانند جشن بگیرند.
کد خبر: ۸۰۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹ 14 June 2018

اروه رنار می‌گوید حضور در جام جهانی برای مراکش افتخار بزرگی است و می‌خواهند فردا این مهمانی بزرگ را تا جایی که می‌توانند جشن بگیرند.

به گزارش ایسنا، اروه رنار سرمربی تیم ملی مراکش در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ایران حاضر شد و اظهار کرد: برای ما افتخاری است که در این جام حضور داریم. خوشحالم که در این نشست همراه با کاپیتان تیمم حضور یافتم.

او ادامه داد: بسیاری از طرفداران مراکش فردا در استادیوم حاضر خواهند بود تا از تیم ما حمایت کنند. این افتخاری برای فوتبال مراکش و آن‌ها خواهد بود. امیدواریم بتوانیم تا جایی که امکان دارد این مهمانی بزرگ را جشن بگیریم.

سرمربی مراکش درباره باخت یکی از دو تیم ایران و مراکش در دیدار فردا گفت:‌ این پاسخ خیلی ساده خواهد بود. در رتبه‌بندی فیفا هر سه تیم اسپانیا، پرتغال و ایران بالاتر از ما قرار دارند. ما خودمان را برای مسابقه با ایران آماده کرده‌ایم. همچنین آماده تقابل با اسپانیا و پرتغال نیز هستیم. دیدار با ایران فرقی با مصاف با پرتغال و اسپانیا ندارد و ما باید با قدرت در هر سه دیدار به میدان برویم. امتیاز هر کدام از این دیدارها سه امتیاز خواهد بود و فرقی با هم نخواهد داشت.

رنار اضافه کرد: مهم این است که بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم و تا جایی که می‌توانیم تلاش کنیم. زمانی که شما رقیبی همانند اسپانیا داشته باشید، کار را برای شما سخت می‌کند اما ما نیز بازیکنان خوبی داریم. برای ما لازم است که تمام تلاش خود را در مرحله گروهی به کار بگیریم.

وی درباره مدیریت کردن تیمش در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: من کارم را ۲۰ سال پیش آغاز کردم. زمانی که آخرین بار مراکش توانسته بود به جام جهانی صعود کند در گروه چهارم و همراه با فرانسه حضور داشت. من سال‌ها کار کردم و می‌دانم که گاهی اوقات تلاش ما با پیروزی همراه است و گاهی اوقات نیز شکست خواهیم خورد. این واقعیت فوتبال است. زمانی که ما توانستیم مجوز حضور در جام جهانی روسیه را بگیریم خوشحال بودیم و حالا باید از لحظاتی که در اینجا حضور داریم لذت ببریم. نباید فشار زیادی را احساس کنیم و مدیریت کردن آن بر عهده همه خواهد بود.

رنار درباره عملکرد ضعیف تیمش در آخرین بازی دوستانه و تغییر استراتژی اظهار کرد: در نیمه دوم به آن‌هایی بازی دادیم که زیاد برای تیم ما بازی نکرده بودند. آن بازیکنان نتوانستند از فرصتی که به آن‌ها داده شده استفاده مطلوبی را ببرند. بازیکنانم حداکثر تلاش خود را نکردند و به آن‌ها یادآوری کردم که برای حضوری قدرتمند در جام جهانی تمام بازیکنان نقشی برابر دارند. ۵ دقیقه بازی در جام جهانی ممکن است کم باشد اما مهم‌ترین ۵ دقیقه عمر هر بازیکنی خواهد بود. من این نکات را به آن‌ها یادآوری کردم. همچنین به آن‌ها گفتم باید انگیزه کافی داشته باشند و با تمرکز زیاد پا به میدان مسابقه بگذارند. ما سه هفته با هم هستیم و گاهی ناامیدی پیش می‌آید که این شرایط برای همه تیم‌ها هست. ما باید روی این مساله کار کنیم و منتظر فرصتی برای استفاده مناسب باشیم. شاید بسیاری از بازیکنان از نیمکت‌نشینی خوشحال نباشند اما باید روحیه خود را حفظ کنند و برای هر لحظه‌ای آماده باشند.

سرمربی حریف ایران درباره حمایت از تیمش و همچنین مهار سردار آزمون گفت: بله من پیام‌های مختلفی پیرامون حمایت از تیمم دیده‌ام و به آن‌ها افتخار می‌کنم. افتخار می‌کنم که بازیکنان خوبی در تیمم دارم. ما نخستین بار نیست که قرار است مقابل تیمی بازی کنیم. به هر حال آزمون مهاجم تیم حریف است و ما باید او را مهار کنیم. متوقف کردن او سخت خواهد بود. علی‌رغم تجربه نه چندان زیاد ما در جام جهانی، بازی‌های بزرگ زیادی را برگزار کردیم و می‌دانیم که چگونه باید در این بازی‌ها موفق بود و چگونه با مهاجمان بزرگی چون سردار آزمون مواجه شویم.

رنار ادامه داد:‌ ما خوشحالیم که در این مرحله قرار داریم زیرا بسیاری از تیم‌ها نتوانستند به جام جهانی صعود کنند. این جام جهانی جام بزرگی خواهد بود و با تیم‌های عمده‌ای روبه‌رو خواهیم شد و در مقابل تیمی بازی می‌کنیم که سرمربی‌اش چهارمین جام جهانی خود را سپری می‌کند من تازه‌کار هستم و آمده‌ام از این جام لذت ببرم. ما به روسیه نیامده‌ایم تا عکس بگیریم و بخندیم، نیت ما عکس گرفتن با ساختمان‌های سن پترزبورگ نخواهد بود.

وی درباره لغو دیدارهای تدارکاتی ایران اذعان کرد: کی‌روش همیشه سورپرایز خواهد کرد. او همیشه مردم را سورپرایز می‌کند. زمانی که گروه‌ها مشخص شدند، ما آنالیز زیادی را از ایران انجام دادیم و بازی‌های این تیم را در ۶ ماه گذشته دیدیم و رصد کردیم. از استراتژی تیم ایران مطلعیم و در حدی که توانستیم اطلاعات کافی از ایران به دست آوردیم. فردا مشخص می‌شود چه تیمی آماده خواهد بود و می‌تواند بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد.

سرمربی تیم ملی مراکش درباره نقاط قوت تیم ملی ایران گفت: فکر می‌کنم بازیکنان و خط هافبک ایران قوی هستند و کیفیت فنی بالایی دارند. همچنین در خط حمله بازیکنان خوبی دارند و می‌توانند به سرعت توسط هافبک‌های این تیم تغذیه شوند. در خط حمله مهاجم هدف سرعتی و سرزن خوبی دارند بنابراین باید تمرکز خود را حفظ کنیم تا به خوبی برابر ایران قرار بگیریم. ما تیم فرعی نیستیم و نقاط قوت خود را داریم و با اتکا به آنان برابر ایران قرار می‌گیریم.

او درباره حکیم زیخ گفت: او بازیکن خوبی برای ماست و برای مربی‌ای مثل من بسیار مهم است که بازیکنی با چنین مهارتی داشته باشم. در مسابقه‌هایی که برای مقدماتی جام جهانی داشتیم عملکرد خوبی داشت و در نقشی که داشت فوق‌العاده عمل کرد.

رنار درباره مشخص بودن مهاجم مرکزی که قرار است در بازی فردا برابر ایران به میدان برود تصریح کرد: ما یک بازیکن مهاجم داریم که از کیفیت خوبی برخوردار است. مهاجمان ما دارای ویژگی‌های خاص خود هستند که به نوعی نقطه قوت ما محسوب می‌شوند. با توجه به نقطه ضعف تیم حریف، مهاجمی را انتخاب خواهیم کرد که بازدهی بیش‌تری داشته باشد و کارآمدتر باشد. داشتن سه مهاجم سطح بالا خیلی مهم است و طبیعتا این موضوع بهتر از نداشتن مهاجم باکیفیت است. این که بخواهیم از بین این سه مهاجم یکی را انتخاب کنیم تابع نقاط ضعف و قوت حریف است.

سرمربی مراکش درباره بازی‌های دوستانه تیمش و آمادگی کامل برای حضور در جام جهانی گفت: به سطحی که می‌خواستیم رسیده‌ایم و این امر ساده نبوده است. باید آمادگی خود را نسبت به بازی‌های دوستانه تغییر دهیم زیرا سطح این مسابقه‌ها نسبت به مسابقات دوستانه بالاتر است. بازی‌های جام جهانی تفاوت خاصی دارد اما بازی‌های دوستانه به روند آماده‌سازی ما کمک خواهد کرد. ما مشکل خاصی در تیم نداریم و تمام بازیکنان ما آماده هستند. من به عنوان مربی خوشحال هستم که با آمادگی کامل به مصاف ایران می‌روم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار