بازدید 2682

برنامه دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجو از کشورهای همسایه

کد خبر: ۸۰۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 14 June 2018

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه این دانشگاه آماده تعامل و همکاری بیشتر با دانشجویان غیرایرانی است، گفت: یکی از وظایف دانشگاه پذیرش دانشجو از کشورهای دوست و همسایه است.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد رهبر در مراسم ضیافت افطاری دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از سیاست های جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط علمی و فرهنگی با کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای همسایه است، گفت: به این منظور برنامه هایی برای تمامی دانشگاه های کشور تعریف شده است.

وی افزود: یکی از وظایف دانشگاه آزاد پذیرش دانشجو از کشورهای دوست و همسایه است.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: همگی به خوبی می دانیم که وسواس خاصی در کشورهای شمال نسبت به کشورهای جنوب وجود دارد که همواره کشورهای پیشرفته نسبت به کشورهای در حال توسعه حساسیت داشته‌اند و تلاش می کردند علم و دانش را که یکی از ابزارهای پیشرفت و توسعه اقتصادی است به کشورهای در حال توسعه منتقل نشود.

رهبر با بیان اینکه کشورهای پیشرفته همواره در انتقال دانش و تکنولوژی به سایر کشورها سختگیری های خاصی داشته‌اند، گفت: دلیل این سختگیری ها آن است که کشورهای مستکبر به رهبری آمریکا تلاش دارند علم و دانش به عنوان ابزار قدرت در اختیار کشورهای محدودی قرار گیرد و مانع دستیابی کشورهای در حال توسعه به این ابزار شوند.

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با استقرار جمهوری اسلامی ایران، گام های بزرگی در عرصه های علمی با جدیت فراوان برداشته شد، به گونه‌ای که امروز ایران در تولید علم رتبه شانزدهم دنیا را در اختیار دارد که به زودی به جایگاه چهاردهم خواهد رسید. این موضوع موفقیت بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و خار چشمی برای دشمنان است.

جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می داند که انحصار علمی دنیا را بشکند

رئیس دانشگاه آزاد خطاب به دانشجویان غیرایرانی گفت: یکی از وظایفی که شما برعهده دارید، این است که خودتان را به قدرت علم و دانش مجهز کنید، چرا که شما سفیران علمی و فرهنگی کشورتان هستید که روی شما سرمایه‌گذاری شده است.

رهبر خاطرنشان کرد: اگر خودتان را به سلاح علم و دانش مجهز کنید، دشمنان قادر نخواهند بود با این ابزار مانع پیشرفت کشور شما شوند.

وی با بیان اینکه همه شما مدیران آینده کشورتان هستید، تاکید کرد: امروز باید برای ساختن آینده کشورتان مجهز شوید، بنابراین جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می داند که انحصار علمی که در دنیا به وجود آمده را بشکند و خود را به مرز علم برساند و دستاوردهای علمی خود را در اختیار کشورهای مسلمان قرار دهد.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: معتقدیم شما دانشجویان با پیشرفت علمی خود می توانید مانع حضور دشمن در منطقه شوید و ما با تمام توان در خدمت شما هستیم تا کسانی که متقاضی تحصیل علم و آموزش هستند، بتوانند از ظرفیت ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌مند شوند.

رهبر با بیان اینکه این دانشگاه آماده تعامل و همکاری بیشتر با دانشجویان غیرایرانی است، گفت: مهم نیست که شما امروز دانشجو هستید. موضوعی که برای ما اهمیت دارد این است که شما مدیران آینده کشورتان هستید و ما می خواهیم که ارتباطمان با شما ادامه‌دار باشد.

آمادگی دانشگاه آزاد به انجام پروژه های مشترک با کشورهای دوست و همسایه

وی خطاب به سفیران کشورهای مسلمان در ایران گفت: ما آمادگی انجام پروژه های مشترک علمی در سطح مرز دانش را با همه کشورهای دوست و همسایه داریم و دانشمندان ما این آمادگی را دارند که در مقاطع تحصیلات عالی، تحصیلات تکمیلی و پسادکتری، علم و دانش خود را در اختیار علاقمندان از کشورهای دوست و همسایه قرار دهند.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشگاه های ایران به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی آزمایشگاه ها و کارگاه های بسیار مجهزی دارند که می توانند در اختیار پروژه های مشترک قرار دهند که لازمه آن این است که شما دانشجویان ابتدا در کشورهای خود نیازسنجی کرده و نیازها را به مسئولان منتقل کنید تا بتوانید از این ظرفیت ها بهره‌مند شوید.

رهبر با بیان اینکه شکستن انحصار علمی به رهبری آمریکا یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تشکیل کنسرسیوم های علمی در کشورهای دوست و همسایه برای ارتقای سطح علمی و دستیابی به مرز علم و دانش، می تواند منجر به ثروت‌آفرینی و گذار از توسعه‌یافتگی و رسیدن به پیشرفت شود.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما می توانید برگزاری همایش های مشترک علمی و پژوهشی در موضوعات مختلف را برنامه ریزی و پیگیری کنید و این همایش ها را به صورت پایه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کرده و در کشورهای خودتان ادامه دهید که این موضوع نیازمند آن است که ابتدا نیازهای کشورتان را بشناسید و به ما بگویید چگونه می توانیم با برگزاری این همایش ها به شما کمک کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر حفظ حرمت دانشجویان غیرایرانی گفت: شما میهمان ما هستید و تا زمانی که در ایران به سر می برید، حفظ حرمت و کرامت شما برای ما واجب است، بنابراین هر مشکلی که برای تان پیش آمد، بدون معطلی موضوع را با معاونان فرهنگی و دانشجویی واحد خود مطرح کنید تا به سازمان مرکزی منتقل شده و مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

رهبر تاکید کرد: این دانشگاه وظیفه خود می داند که حرمت میهمانان که سفیران علمی و فرهنگی کشورشان هستند را حفظ کند و به این موضوع اعتقاد داریم که می توانیم با همکاری متقابل، کسب علم و شکستن انحصار علمی را محقق کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان