بازدید 3853
۱

کاهش قیمت نفت با ثبت رکورد تولید توسط آمریکا

روز پنجشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه کاهش یافت و به ۶۶.۵۸ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری افزایش میزان تولید این محصول توسط آمریکا عنوان شده است. این در حالی است که کاهش موجودی نفت در آمریکا و افزایش تقاضای جهانی برای این محصول از تند شدن شیب کاهشی قیمت نفت جلوگیری کرده است. 
کد خبر: ۸۰۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 14 June 2018

کاهش قیمت نفت با ثبت رکورد تولید توسط آمریکاروز پنجشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه کاهش یافت و به ۶۶.۵۸ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری افزایش میزان تولید این محصول توسط آمریکا عنوان شده است. این در حالی است که کاهش موجودی نفت در آمریکا و افزایش تقاضای جهانی برای این محصول از تند شدن شیب کاهشی قیمت نفت جلوگیری کرده است. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه ۲۸ سنت (۰.۴ درصد) کاهش یافت و ۷۶.۴۶ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۶ سنتی بشکه ای ۶۶.۵۸ دلار صورت گرفت. 

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این کشور در هفته ی گذشته با تولید ۱۰.۹ میلیون بشکه نفت در روز رکوردی جدید را به نام خود ثبت کرده و این موضوع باعث شده که قیمت نفت در روز جاری کاهش یابد. لازم به ذکر است که میزان تولید نفت آمریکا از ۲ سال پیش تا کنون حدود ۳۰ درصد افزایش داشته و این کشور را پس از روسیه که در دو هفته ی نخست ماه ژوئن روزانه ۱۱.۱ میلیون بشکه نفت تولید کرده در رتبه ی دوم بزرگترین تولید کنندگان نفت دنیا قرار داده است. عربستان سعودی با تولید ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز در جایگاه سوم قرار دارد. 

از سویی دیگر، به دلیل تقاضای بالا برای نفت خام، موجودی این محصول در آمریکا در هفته ی منتهی به ۸ ژوئن ۴.۱ درصد کاهش یافته و به مجموع ۴۳۲.۴ بشکه رسیده است. گزارش ها حاکی از آن است که در هفته گذشته میزان تقاضا برای بنزین در این کشور با ثبت رکوردی تاریخی به ۹.۸۸ میلیون در روز رسیده است. 

افزون بر این، با توجه به افزایش تولید نفت توسط عربستان و روسیه بازار نفت انتظار دارد که اوپک و همپیمانان آن در نشست روز ۲۲ ژوئن در وین  در قرارداد کاهش تولید نفت اوپک تغییراتی را ایجاد کرده و تولید نفت خود را افزایش دهند. آمارها حاکی از آن است که اوپک و کشورهایی که عضو این نهاد نیستند در اجرای قرارداد کاهش تولید نفت که با هدف کاهش میزان عرضه بر تقاضا در بازارهای جهانی منعقد شده بود موفق بوده و از سال ۲۰۱۷ تا کنون به میزان ۱۸۰ درصد بر قیمت نفت افزوده اند. 

در پایان باید خاطر نشان گردد که قرار است وزرای نفت روسیه و عربستان در جریان برگزاری مسابقه افتتاحیه جام جهانی فوتبال که امروز عصر بین این دو کشور برگزار می شود در خصوص افزایش احتمالی تولید نفت به بحث و تبادل نظر بپردازند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
جنگ انرژی در راه است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان