بازدید 3898
۳

اقدام به کناره‌گیری یک بانک اتریشی از بازار ایران

اوبر بانک اتریش اعلام کرد با توجه به افزایش ریسک فعالیت شرکت‌های اروپایی در ایران به دلیل تحریم های آمریکا، از بازار ایران خارج خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 14 June 2018

اوبر بانک اتریش اعلام کرد با توجه به افزایش ریسک فعالیت شرکت‌های اروپایی در ایران به دلیل تحریم های آمریکا، از بازار ایران خارج خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، سپتامبر سال گذشته این بانک با ایران قراردادی امضا کرد که به موجب آن می‌توانست مبادرت به تامین مالی پروژه های داخل ایران کند. اوبر بانک یکی از اولین بانک های اروپایی بود که از زمان توافق هسته ای ایران با شش کشور دیگر در سال ۲۰۱۵ و رفع بسیاری از تحریم ها علیه ایران دست به چنین کاری زده بود.

اما اکنون چشم انداز همکاری‌ها با روی کار آمدن دونالد ترامپ عوض شده و او ماه گذشته با اعلام خبر خروج آمریکا از برجام اعلام کرد تحریم ها را مجددا برقرار خواهد کرد. با این حال امضا کنندگان اروپایی گفته‌اند خواهان باقی ماندن توافق هستند و بسیاری از شرکت‌ها نگرانی خود را از افزایش ریسک معامله با ایران ابراز کرده‌اند.

اوبر بانک در سایت خود اعلام کرده است: اوبربانک در دو سال اخیر از مشتریان زیادی و همچنین کسب و کار آن ها در ایران حمایت کرده است ولی خطری که به واسطه تحریم‌های ثانویه آمریکا برای شرکت های اروپایی پیش آمده ما را مجبور به عقب نشینی کرده است.

این وام دهنده اروپایی که پیشتر اقداماتی احتیاطی را برای تامین مالی پروژه های ایران اتخاذ کرده بود اعلام کرده است که تراکنش ها و اعتبارنامه های مربوط به ایران منحصرا برای قراردادهایی میسر خواهد بود که تا قبل از تاریخ هشتم می سال جاری (۱۸ اردیبهشت) امضا شده باشند.

این بانک اعلام کرد که مشتریان خود را تشویق می کند تا معاملات مربوط به ایران را سریعا انجام دهند؛ چرا که به احتمال زیاد از تاریخ چهارم نوامبر (۱۳ آبان) به بعد پرداخت های جدید ممکن نخواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
اتریش هم میخواد بگه ماهم هستین والا اتریش عددی نیس مگه جیبوتی ما رو تحریم کرد چیزی شد
از این بهتر هم خواهد شد .
به به! اینها بوی جنگ است!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان