بازدید 1767

مذاکرات نظامی دو کره برای کاهش تنش‌های مرزی

مقام‌های عالی رتبه دو کره امروز (پنجشنبه) مذاکرات نظامی را در راستای کاهش تنش‌ها در مرز به شدت نظامی دو کشور برگزار کردند.
کد خبر: ۸۰۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 14 June 2018

مقام‌های عالی رتبه دو کره امروز (پنجشنبه) مذاکرات نظامی را در راستای کاهش تنش‌ها در مرز به شدت نظامی دو کشور برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات کره شمالی اعلام کردند که در این مذاکرات که در منطقه مرزی پانمونجوم برگزار شد، خواستار دریافت یک تعهد منصفانه از سوی کره جنوبی مبنی بر متوقف کردن رزمایش‌های نظامی خود با آمریکا شدند.

وزارت دفاع سئول اعلام کرد: این مذاکرات در راستای توافقات انجام شده میان رهبران دو کره، به منظور کاهش تنش‌ها و حذف خطر وقوع جنگ برگزار شد.

کیم دو گیون، یکی از مقامات نظامی کره جنوبی اعلام کرد: ما تمام تلاش خود را برای برقراری صلح در شبه جزیره کره انجام می‌دهیم.

ممکن است این مذاکرات نظامی به طور منظم به منظور ایجاد یک خط ارتباطی میان سطوح عالی نظامی دو کره برگزار شود.

آخرین نشست مذاکرات نظامی میان دو طرف در دسامبر ۲۰۰۷ برگزار شد و پس از آن به دلیل متشنج شدن روابط دو کشور بر سر آزمایشات هسته‌ای و موشکی کره شمالی برگزار نشد.

قرار بود در ابتدا این مذاکرات نظامی در ماه مه برگزار شود اما همزمان با لغو مذاکرات دوجانبه سطح عالی در اعتراض به رزمایش نیروهای هوایی آمریکا و کره‌ جنوبی توسط پیونگ یانگ به تعویق افتاد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر