بازدید 14208
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در گفت وگو با «تابناک»؛

در صورت اعتراف خودروسازها به زدوبند و قاچاق، قیمت‌ها قابل توجیه است/ مافیا، خودروسازی را اداره می‌کند/ منافع اشخاص در میان است

در روزهای گذشته، بهای خودرو افزایش بسیاری داشته و در حالی که انتظار می رفت، نهادهای نظارتی دقت زیادی بر این موضوع داشته باشند و مانع از افزایش بی رویه و فشار به مردم شوند، مجلس شورای اسلامی ـ که بالاترین نهاد نظارتی در کشور به حساب می آید ـ شش ماه طرح ساماندهی بازار خودرو را که یک فوریت آن در مجلس رأی آورده بود، مسکوت گذاشت.
کد خبر: ۸۰۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ 14 June 2018

در صورت اعتراف خودروسازی‌های به زدوبند و قاچاق قیمت‌ها قابل توجیه است/ مافیا، خودروسازی را اداره می‌کند/ منافع اشخاص در میان استدر روزهای گذشته، بهای خودرو افزایش بسیاری داشته و در حالی که انتظار می رفت، نهادهای نظارتی دقت زیادی بر این موضوع داشته باشند و مانع از افزایش بی رویه و فشار به مردم شوند، مجلس شورای اسلامی ـ که بالاترین نهاد نظارتی در کشور به حساب می آید ـ شش ماه طرح ساماندهی بازار خودرو را که یک فوریت آن در مجلس رأی آورده بود، مسکوت گذاشت.

به گزارش «تابناک»؛ ولی ملکی درباره نشست روز سه‌شنبه کمیسیون صنایع و معادن، اظهار داشت: با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار کمیسیون قرار گرفت که به دنبال آن، مخالفان و موافقان ‌نام نویسی کرده، نظریات خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این نشست یکی از جلساتی بود که مخالفین و موافقین با قدرت از نظریات خود دفاع کردند، گفت: سرانجام دوازده عضو از اعضای کمیسیون، تقاضای مسکوت ماندن طرح به مدت شش ماه را ارائه کردند که پس از اظهارنظر مخالفان و موافقان با اکثریت آرا تصویب شد.

بهرام پارسایی در این باره اظهار داشت: طرح با 216 امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد و در پایان با بیش از 160 امضا، یک فوریت آن تصویب و به کمیسیون صنایع ارجاع داده شد و بعد از چندین جلسه و با حضور مدام خودروسازان ـ که به نظر من حضور آنها تنها برای یک بار کفایت می کرد ـ بررسی شد. با این حال، با حضور مدام خود در جلسات توانستند کمیسیون را متقاعد کنند؛ اما متأسفانه کمیسیون صنایع، رأی به مسکوت ماندن طرح به مدت شش ماه داد، ولی رأی کمیسیون نمی تواند قالب باشد و باید صحن به این موضوع رأی دهد، چون طرح یک فوریتی آن پیشتر از صحن رأی گرفته است.

این نماینده گفت: با توجه به بی سر و سامانی بازار خودرو و فشاری که مضاعف بر مردم وارد می شود، باید صحن در این مورد تصمیم گیری کند و برای یک بار هم که شده قانونی داشته باشیم که بازار صنعت خودرو ـ چه وارداتی و چه تولید داخل ـ را نظارت و مدیریت کرده و از حقوق مردم دفاع کند.

این عضو کمیسیون اصل نود در پاسخ به این که چرا خودروسازی ها، مانع از به سرانجام رسیدن طرح شدند، گفت: به نظر من، خودروسازی در ایران یک مافیاست، متأسفانه هیچ قانونی برای قیمت گذاری خودرو در کشور وجود ندارد و همه بر اساس خوداظهاری بوده است.

وی ادامه داد: در روزهایی که گذشت، بین 10 تا 50 میلیون تومان قیمت برخی از خودروهای داخلی را افزایش داده اند و کسی هم پاسخگو نبوده است؛ بنابراین، همه شواهد حکایت از این دارد که منافع کلانی در این کار وجود دارد. از سوی دیگر، بهانه افزایش قیمت ارز به هیچ عنوان در مورد خودروسازی های داخلی، محلی از اعراب ندارد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود همچنین یادآور شد: خودروسازی ها، ارز مبادله ای با قیمت 4200 تومان از دولت برای واردات قطعه دریافت می کنند؛ بنابراین، نباید هیچ مشکلی داشته باشند، مگر اینکه اعتراف کنند که ارز مبادله ای را صرف خرید قطعه نمی کردند و فقط از قطعه های قاچاق استفاده می کرده اند، در صورتی که اعتراف کنند، بخش زیادی از قطعات را با زد و بند با قاچاقچیان خریداری می کردند، افزایش قیمت قابل توجیه است.

وی گفت: به طور کلی با توجه به اینکه خودرو ساخت داخل است و بخشی هم که وارد می شود، با ارز مبادله ای صورت گرفته است، هیچ توجیهی غیر از منفعت طلبی و سودجویی ندارد که تاوان آن را ملت می دهند. البته طرح ما، طرح کاملی بود و شامل تعرفه های خودروهای وارداتی هم می شود. برخی مدام شلوغ می کنند که شما می خواهید کاهش تعرفه بدهید و به بازار تولید داخل لطمه بزنید، در حالی که ما می گوییم این افزایش تعرفه ها ـ که در یک سال گذشته صورت گرفته است و به صورت تصاعدی بوده ـ منطق ندارد.

وی همچنین ادامه داد: پیشنهاد ما بازگشت تعرفه ها به قبل است. در کل 4 درصد از بازار خودرو کشور، مربوط به خودروهای وارداتی است و 96 درصد در اختیار تولیدکننده های داخلی است. یکی از پیشنهادهای ما این بود که تعرفه به قبل بازگردد و به تولید رقابتی کمک کند.

این نماینده مجلس گفت: تا زمانی که خودروسازهای ما یک حاشیه امن داشته باشند، هر طور که بخواهند با خودروسازها برخورد می کنند و نه کیفیت خودروها را افزایش می دهند و نه کاهش قیمت ها را اعمال می کنند. البته تفاهماتی برای کاهش تعرفه ها از زمان دولت اصلاحات بین دولت و خودروسازها بوده، ولی یک قانون مصوب و مدون برای آن وجود نداشته است. در حال حاضر تنها بهانه خودروسازی ها حمایت از اشغال است که باعث می شود، دست همه را در این گونه موارد ببندد.

وی در پاسخ به این که منافع اشخاص در این قضیه چقدر تأثیرگذار است نیز گفت: وقتی می گوییم خودروسازی در ایران مافیاست، یعنی منافع اشخاص در میان است. اگر آمارها را نگاه کنید، متوجه می شوید که همین افزایش قیمت چه میزان برای افراد درآمدزا بوده و این درآمدها به جیب چه کسانی رفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۸۷
بسمه تعالی
تازه فهمیدید که خودروسازهای مافیایی عمل میکنند.
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
خیلی وقته میدونن، نظرشون اینکه الان وقت گفتن اینجور حرفاست ، باهاش سر مردمو گرم کنن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
از انتخاب مجدد روحانی در۹۶ تا الان زمین و زمان و جهان سر ما خراب شد
عجب انتخاب کردیم
من عذر میخوام
کیان
| United Arab Emirates |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
یکماه پیش رفتم تعزیرات از ایران خودرو شکایت کردم هر وقت برای پیگری میرم میگن ما هم زورمون به اینها نمیرسه بیخیال شو جالبه حتی حاضر نیستن نماینده ایران خودرو را احضار کنن ولی وای به حال ی بقال بیچاره اگه برچسب قیمت پفکش کج باشه در کشوری که شکایت را حتی بررسی نمیکنن
مهربان توسی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
چاره کار ساده اما سخت!!
کاهش تعرفه واردات خودروهای کم مصرف و خوب خارجی و هیبرید ها وایجاد فضای رقابتی بجای فضای رانتی فعلی و تدوین طرحی زماندار برای تحول در صنعت خودروسازی بجای این مسخره بازی تولید ارابه مرگ یا خودروهای تاریخ گذشته که حق ملت ما سوار این خودروها شدن نیست و...
فردوس توسی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
مافیای خودروسازی و ضعف شورای رقابت و سازمان حمایت از تولیدکننده مصرف کننده چنان است که هیچ دولتی نتوانسته خودروسازی را متحول و مستقل و رقابتی کند
نمیدونم چرا هیچکس توان مخالفت با خودروسازان ظالم رو نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
دقیقا
من نمیفهمم این حرفایی که زده میشه خیلی وحشتناکه ولی چرا فقط زده میشه
؟؟؟؟
چرا هیچ پیگیری ای صورت نمیگیره
؟؟؟؟
بخدا من که نمیگذرم از کسانی که این مافیا ها رو راه انداختن . از کسانی که میتونن به سزای اعمالشون برسوننشون ولی این کار و نمیکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
خدمت دوست عزیزم: آخه بحث خودروسازها نیستن که داداش. افراد دیگری اینا را ساپورت میکنن. به همین دلیله هیچ کس نمی تونه هیچی بهشون بگه. من در این مورد از دستگاه قضا واقعا گله مندم که کاری با اینا نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
مجلس بعد ز جلسه با خودرو سازان طرح را مسکوت کرد
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
من می‌دونم چرا !!!
برای اینکه خود آقایون توی وزارت صنعت که آقای ص باشند هر دو سالی عضو هیات مدیرها ایران خودرو و سایپا می‌شوند و همشهریاشون از شهر سبزوار که پیمانکار شرکت گاز بودند یهو میشن میدیر عامل
بازم میخواین که بگم
محمد قاسمی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
آقای ناشناس دوم
افراد دیگه ای وجود ندارند شخص شخیص دولت از خودروسازی حمایت میکنه
فقط سی درصد از خودروسازی مالیات و عوارض میگیره که کم پولی نمیشه
مضافا تعرفه واردات خودرو 40 درصد بود الان بالای 90 درصد
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
چرا پاسخ من ثبت نمیشه؟؟؟
تابناک از چی می‌ترسه
بابا جمع کنین این دکون دستگاهتون و
اصلا استارت گرانیها با بخش نامه مشکوک وزارت صنعت درباره ممنوعیت ثبت سفارش خودرو و بعد افزایش تعرفه واردات آن هم خلاف قوانین مجلس زده شد و بعدش خودرو داخلی هم گران شد و بعد تمام اجناس دیگر هم گران شدند.
این رو که عمه من هم میدونه خودروسازی وخیلی جاهای دیگه مملکت مافیایی شده قراره کی درست بشه
اصلاح تعرفه ها و اصلاح قيمتها همش كشكه و در آخر همش به ضرر مردم تمام ميشه
يكي بياد بگه تا حالا شده مسئولين تو اين چندسال يه كاري بكنن و يا قانوني تصويب كنن كه واسه مردم سود داشته باشه و پولي تو جيب ملت بره و مردم رفاه داشته باشن
تا حالا هرچي كردن همش از جيب ملت بوده و به ضرر مردم
بنظرم اگه كشور رو از مسئولين بگيرن و به امان خدا رها كنن خيلي بهتر اداره ميشه
آخه مسئولين با انگولك كردن بازار همه چيز رو بدتر ميكنن
در هر کدام از شرکتهای ایران خودرو و سایپا هر سال کف کفش 10000 میلیاردتومان غیب می شود
پاسخ ها
محمد قاسمی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
سایت الف چند سال پیش گزارشی تهیه کرد که بالای 12 هزار میلیارد تومان پول در خودروسازی از بین میره
خود نمایندگان یه لایحه بی خاصیت رو با جار و جنجال تصویب میکنن تا ملت رو بفرستن دنبال نخود سیاه.
چند صد تا آقا و چند هزارتا آقازاده با این همه گندی که زدن تا تقی به توقی خورد، در برن

تابناک راست میگی، اینها رو ثبت کن، وگرنه معلوم میشه خودت هم سوپاپ اطمینان شدی تا مردم مثلا خودشون رو خال کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
تابناک، متن رو سانسور کردی ها
مثلا تلطیفش کردی!
نمیدونم چرا وزیر بی کفایت صنعت استیضاح نمیشه!!!
قبلا یک شرکت ایرانی بود که المنت سماور برقی تولید میکرد هفته قبل برای خرید رفتم دیدم نمونه چینی تو بازار پر شده،نمیدونم این شرکت ایرانی چند تن پرسنل داشت اما به همین شرکت هم رحم نکردند حالا انتظار داریم خودروسازی درست بشه...
خوب بگو به جیب چه کسی میره مرگ یه بار شیون یه بار بالاخره باید یه زمانی این فرهنگ جهانی رو تو کشور پیاده کنیم.
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
مگه از جونش سیر شده
تنها راه مبارزه با مافیای خودرو، آزاد سازی قیمت ها و واردات آزاد خودرو بدون تعرفه است...
همه این حرفها خوب و امیدوار کننده است اما تجربه نشان داده در عمل اتفاقی نمی افتد و از نمایندگان خاصیت واقعی و جدی مشاهده نخواهد شد.
دولت بی عرضه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
ههه.کی از ایران خودرو و سایپا نفع میبره؟؟؟
هههه مردم ایران ک مهم نیستن فقط بگو مرگ بر امریکا
فقط حرف و حرف ودر نهایت تقسیم منافع
بعده گرفتن مدرک کارشناسی بخاطر بیکاری و از روی ناچاری یکبار یه مغازه داخل یکی از کوچه پس کوچه ها اجاره کردم تا لااقل محتاج کسی نباشم .آقایون تعزیرات و اتحادیه اصناف و اداره بازرگانی لطف داشتند هر چند هفته یکبار میومدن کنترل کنن که مبادا منه بدبخت سیستم تعادل بازارو بهم نزنم و بقول خودشون یه وقت دستم تو جیب مردم نرود و گرانفروشی و احتکار نکنم و هر سال هم سرموقع اس میدادند که مبادا از زیر مالیاتی که معاف بودم فرار نکنم یعنی دقیقا نهایت و اوج کنترل و اشرافیت بر کسبه عادی.اخرش مجبور شدم که برم مسافرکشی کنم.جالب اینکه بعده حدودا پنج سال دوباره بهم پیام دادند اگه فعالیت اقتصادی نداری تکلیف پروانه کسب و روشن کن وباز تازه چندصدهزارتومان گرفتند که پروانمو لغو کنن بهانشونم این بود که چرا این مدتی که نبودی اظهارنامه ندادی.سپردمشون بخدا.این وضع جامعه ی ماست همیشه قدرت و زور این آقایون به اصطلاح ناظر و کنترل کننده ی بازار به مردم عادی میرسه.مردمی که نه احتکار میکنن نه گرانفروشی و نه اینکه بخواهند نظم بازارو بهم بزنن و فقط میخواهند زندگیه آبرومندانه داشته باشند.در تقابل با این سرکشان و گردن کلفتای بازار این ارگان به اصطلاح ناظر و حافظ حق مردم دقیقا کجایند؟چرا نیستند؟همه ی کسانی که باعث این وضعند در دادگاه وجدان مسؤول و مقصرند.الله اعلم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
این قضییه شامل بنده هم شد والان بیکارم بادوتا بچه
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
به خدا حرف دل ما رو زدی ، خسته شدیم از این همه...
این فکر ها رو باید قبلا می کردین دیگه دیر شده
نه بابا. توقع دارید ویران خودرو و اون یکی دیگه بیان اعتراف کنن؟! آقا چرا به دو خودرو ساز شریف کشورمون افترا میزنید. اینا از طفل ۶ ماهه معصوم ترند. شرم کنید.
خودرو سازی دولتی ومدیران ان انتصابی میباشند وخودی ها اداره کننده هستند نمیشود کاری کرد پیشنهادمیشودکارخانجات را ببندید از ترکیه خودرو را مفت واردکنیداجرکم عندالله
مافیای خودرو!!!مافیایی که جز مصرف کنندگان عادی همه در آن سهم دارند ،و ملت بیچاره که ناچار به استفاده از این فرقان های تولید داخل که از عوامل اصلی تلفات انسانی در ایران هستند هرروز باید بهای چند برابر قیمت تمام شده در جیب این مافیا بریزند تا خود و خانواده‌هایشان در رفاه کامل خوشگذرانی کنند .ببهای خون این ملت مظلوم ،
ای ملت عزیز
در خرید خودرو تعجیل کنید
تا پایان سال خودروی زیر 50 میلیون پیدا نخواهید کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
امثال تو هستن که مسئولین خیالشون راحته.
ناشناس
| United States |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
علی برکت الله
یادتونه دوره قبل که مردم کمپین نه به خرید خودرو داخلی راه انداختند، وزیر صنعت مردم را خائن به نظام خواند. الان که خودروسازان خودروها را احتکار کرده اند کجایند مسولان که آنها را خائن بخوانند.
وای برمسئولانی که از هیچ جفایی بر ملت بیچاره ابایی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
رحمت به شیر پاکی که خوردی
نه تنها مافیا خودرو سازی رو اداره میکنه ، بلکه مافیا اقتصاد رو هم اداره میکنه ، مافیای آدامس ، مافیای پارچه چادر مشکی ، مافیای خوراک دام و طیور ( کنجاله ) مافیای میوه ، مافیای مواد اولیه پتروشیمی ، و.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
متاسفانه ناکارامدی وفساد سیستماتیک شده.
نماینده محترم
ما به امثال شما رای ندادیم مشکلات رو بشمارید نام ببرید

راه حل چیست ؟ راه حل کاربردی چیه ؟ راه عملی بدرد بخور ؟
چه کسی پاسخگوست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
افرین
راه چیست و عمل به آن چگونه است.
و اقدام کنند
کارخانه های بزرگ خودرو ساز دنیا مثل بنز ، فورد ، تویوتا و . . . با سرمایه خودشون خودرو رو تولید میکنن بعد اونو به مشتری میفروشن و هر سال هم به کیفیتش اضافه میکنن و با اینکه به کیفیت تولیداتشون اضافه میشه قیمتش به اونصورت فرق نمیکنه تازه اگر عیبی هم داشته باشه چون برای مشتری هاشون ارزش قائلند برای رفع عیب خودروها فراخوان میدن ولی توی ایران همه چی برعکسه و تا وقتی مشتری ها برای خودشون ارزش قائل نشن وضع به همین منوال خواهد بود و دو فرغون ساز بزرگ دنیا خر مراد رو سوار خواهند بود حالا چه مافیایی در کار باشه و چه در کار نباشه .
بسیاری از مسئولان برای مطرح شدن بیشتر در مورد خودرو اظهار نظر میکنند . چون اخبار مربوط به خودرو توسط مردم حتی آنهایی که برنامه ای برای خرید ندارند ، دنبال میشود . اگر ایشان در مورد افزایش قیمت گوشت اظهار نظر می فرمودند . من و شما شاید فقط به خواندن تیتر
اکتفا میکردیم .
نباید خرید ،به همین سادگی،
آیا این اعتراف صریح، روشن، و گویا به کلاهبرداری و تقلب نیست؟ باند بازی در کشور اسلامی؟
مافیا در همه جا کاملا نقش ضدمردمی را برای ناامید کردن و ایجاد اغتشاش بازی میکند مماشات تا کی؟
توهین به شعور ملت کافیست..از هر راهی سعی در توجیه افزایش قیمت و خون ملت را در شیشه کردن دارید
این مافیا از کجا خودرو وارد میکنه؟
چطور از گمرک رد میشه اونم منطقی و رسمی؟
چطور پلاک میشه و چطور میاد برا فروش با نرخ معلوم روزانه؟؟؟؟؟؟؟؟
تمام اینها یک طرف و در طرف دیگر جالبتر این میشه که با این همه اعلام نخریدن و گران نخریدن و نالیدن مردم از گرونی غیر منطقی باز مردممون که همواره در صحنه اند در صف خرید خودروهایی با قیمت نجومی می ایستند!!!!!!
منافع بعضی از اعضای کمیسون صنایع ،ودولتیها ، و مافیای قدرت که اقتصاد کشور را در اختیار گرفته اند بجز منافع خود چیزی دیگری را نمی بینند ؟ تیم اقتصادی دولت که با دستان مافیای پشت پرده هدایت میشوند از عاقبت این گرانیها الخصوص مواد غذایی ،و لوازمات اولیهٔ زندگی مردم بیخبر هستند خروج پنجاه میلیارد دلار ارز از اقتصاد ،یک فاجعه است ؟ قیمت همهٔ اجناس را به قیمت دلار گره زدن به معنای شکست کامل اقتصاد ، داخلی کشور میباشد ؟ و استقلال کشور را بخطر می اندازد ؟ در این صورت مسئولان وظیفه دارند برای جلو گیری از فروپاشی کامل اقتصاد که خطری بزرگ است اقدام عملی عاجل نمایند ؟ آنقدر دیر شده که همین اکنون لازم است اقدام عملی قاطع انجام شود ؟،،،،
ملت دارن از گشنگی تلف میشن اما اینا فقط و فقط چرت پرت تحویل میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
ملتی که از گرسنگی در حال مرگند اما اعتراض نمیکنند همان بهتر که بمیرند
برادر من وقتی مدیران ارشد مالکان قطعه سازی ها و دلالان وادات قطعات چینی و غیر چینی برای خودرو ساز ها هستند، وقتی برای خرید امتیاز ساخت در داخل محصولات خارجی پورسانت های نجومی دریافت می کنند، مصرف کننده و قانون حمایت کیلویی چند است .
تنها راه تقلیل تعرفه واردات و نظارت بر قیمت گذاری محصولات وارداتی است . آن وقت همین مدیرانی که چار چنگولی پست های مدیریتی را گرفته اند و ادعای درایت و کاردانی شان گوش فلک را پرکرده و حقوق هایی می گیرند که در خواب هم متصور اش نبودند ، وقتی منافعشان از بین رفت یا باید رها کنند یا باید برای فروش محصولات نجل شان التماس کنند و امتیاز بدهند . فساد در خودرو سازی ، ناشی از حمایت های انجام شده از افرادی مرتبط است . واگر نه سازمان های مرتبط با دولت عددی نیستند که بتواند این وضعیت را تا کنون پا بر جا بماند.
وقتی مدیر ایران خودرو و سایپا توسط جناخهای سیاسی منصوب و حمایت می شوند . بعد صنعت و تولید چه اهمیتی دارد .
همین الان در گروه ایران خودرو بین مدیران ارشد، به دلیل انتصاب از سوی جناح های سیاسی متفاوت ، تضاد و اختلاف دیدگاه عمیق و خاموشی در جریان است . مصداق ان هم رکود تولید در ایران خودرو دیزل و رفتن این شرکت به قهقرای ورشکستگی و نابودی است . همه در پست های مدیریتی جا خوش کرده اند ، در جلسات بهم لبخند می زنند ، اما دریغ از یک ذره وجدان کار صنعتی .
وقتی قیمت دلار ار 3.7 هزار تومن میشه 7.4 هزار تومن

یعنی پراید ۲۰ میلیونی گذشته رو الان داریم ۱۰ میلیون می خریم

اگر پراید با ۲۰ میلیون تومان در کشور های همسایه عرضه بشه، یعنی به قیمت ۲۵۰۰ دلار فروش میره!!

باور کنید اونجا یک سری قیمت ها مثل بیمه هم روش نمیره و میشه ۲۰۰۰ دلار هم خرید!!!!

پس هجوم ببرید و خودروها رو خرید کنید، وگرنه همش رو صادر می کنند و به ریش شما می خندند

با سپاس
همه میدونند اشتغال بهانس ولی اشتغال به قیمت کشته شدن و در فشار بود چند میلیون آدم؟؟
چگونه است که وقتی در شرکت ها خودرو برای عرضه نیست در بازار آزاد هر تعداد خودروی صفر بخواهی وجود دارد فقط با قیمت خیلی بالاتر
من در عجبم وقتی که حریف دوتا خودروساز داخلی نمی شویم چطور می خواهیم اسرائیل را از بین ببریم؟؟؟؟؟؟؟؟
من دیگه پشت دستم را داغ کردم دیگر در این کشور در انتخابات شرکت نکنم ، که شریک به یغما رفتن بیت المال با منتخبین انتخابات باشم ، بی روی درواسی بگم هیچ کدام جز منفعت شخصی به فکر مردم و کشور نیستند.
وظيفه خبرنگار اطلاع رساني و پيگيري آن تا كشف حقيقت است . ولي در ايران علاوه بر مافياي خودرو روزنامه ها و خبرگزاريها و سايتهاي خبري نيز از اين رانت خودرو سازي استفاده ميكنند . و گرنه كيست كه نداند مافياي خودرو سازي چه كساني هستند
واكر قابل توجيه نبود قيمتهاي خودرو انوقت شما جيكار ميكنيد؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا كسي جرات نميكنه مدير ايران خودرو رو عوض كنه؟
"مافیا"
کلمه ای که تمام مفهوم قابل تصور برای آن منفی و ضد منافع دولت،جامعه است که همه باید برای مردم کار کنند ولی واقعیت ظاهرا این نیست!
ما قانون اساسی داریم برای حاکمیت مردم بر سرنوشت خود.
ما با انتخابات فردی را بعنوان رئیس جمهور مشخص میکنیم تا امور مردم را به نحو احسن انجام و در خدمت مردم باشد و تمام اختیارات قانونی هم در دست او قرار دادیم.
ما با اتنخابات، تعدادی را که قصدشان دفاع از حقوق مردم و حرفشان رفع مشکلات مردم است بعنوان نماینده انتخاب میکنیم و تمام اختیارات قانونی را هم برای قانون گذاری و نظارت بر اجرای آن در اختیارشان قرار میدهیم.
ما با انتخابات تعدادی را برای انتخاب و نظارت غیر مستقیم بر عملکرد نهاد های نظامی و انتظامی تعیین میکنیم تا بر اساس قانون وظایف خود را انجام دهند و امنیت و آسایش مردم را تضمین کنند.
ما هر وقت که مسئولین نظام درخواست کردنند چه برای دفاع لز مملکت چه برای دفاع از ارزشهای اخلاقی و چه برای حمایت از تصمیمات کلان وارد صحنه شدیم و وظیفه خود را انجام داده ایم.
ما نه به رئیس جمهور اجازه دادیم مافیا در کشور سروشت اقتصادی مردم را به دست بگیرد.
نه به مجلس اجازه دادیم قانونی را برای حمایت از مافیا تصویب کند.
نه به مجلس خبرگان اجازه دادیم که این موضوع را چشم پوشی کند.
پس چرا مسئولین مملت حرف از مافیا میزنند؟!!!!
اگر نمیتوانید از قدرت قانونی خود استفاده کنید مجبور نیستید این جایگاه مهم را اشغال کنید و ابراز ناتوانی کنید.
به نظر من برخی از مسئولین دچار دنیا طلبی شده و برای حفظ آن با همه چیز کنار میآیند و با توجیه از بار مسئولیت فرار میکنند.
چرا نظارتي روي سايتهايي مثل باما يا ايران جيب يا ديوار و امثالهم نيست كه هر قيمتي رو ميزنن و باعث گراني و دلالي ميشن؟
توی این کشور تمام مسئولان به صورت ضربدری از هم می نالن و معلوم نیست کی باید فکری بکنه،‌. آی ضربدری کجایی!!!!
با سلام، بي تدبيري و ناشيگري در تيم اقتصادي دولت محترم بسيار زياد است ، تعيين دستوري نرخ سود بانكي ، مشكلات موسسات مالي، تجويز راه حل غلط براي حل مشكل موسسات ورشكست شده، تعيين حقوقهاي نجومي، توجيهه حقوقهاي نجومي، عدم برخورد با مسببان حقوقهاي نجومي و عدم پيگيري آن، بكارگيري مجدد اين ويزه خواران، نداشتن سياستهاي پولي و بانكي، آشفته بازار نرخ ارز، عدم نطارت بر واردات بي رويه خودرو هاي خارجي، عدم توجه به بودجه بندي جهت حمايت از بخش خصوصي و بخش عمراني بودجه، نداشتن برنامه براي اشتغال و جوانان، برداشت بي رويه و دست اندازي به منابع صندوق توسعه ملي كه براي توليد و اشتغال و تقويت بنيه بخشهاي زيربنايي جامعه بايد باشد جهت پرداختهاي جاري و هزينه هاي دولت، وضعيت نابسامان بازار ارز و سكه ، نداشتن برنامه مدون در سازمان برنامه و بودجه، و همه اينها موجب سلب اعتماد از تيم ناموفق اقتصادي شده است ، استدعا داريم بدون انجام كارشناسي لازم نه تصميم گيري و نه اظهار نظر فرماييد،
هی میگن مافیا، دلال، قاچاقچی!! خب کی هستن اینا؟ مثه فیلم های جمشید هاشم پور یه سری دزد و مافیای سازمان یافته هستن؟
یا اینکه همین آقایونی هستن که شاید هر روز تو تلویزیون و اخبار مصاحبه ها و حرفاشون رو میخونیم؟
فقط میخوام اینو عرض کنم که این مصاحبه ها و حرفها که فقط و فقط و فقط شعار هستش باعث نمیشه مردم گول بخورن. بعد این همه سال مشخص و واضح هستش که میدونین دزد و دلال کیا هستن، یا زورتون نمیرسه بهشون که اگه نمیرسه برین کنار و بزارین یه مدیری بیاد که زورش میرسه
یا اینکه منافع مشترک دارین و صرفا واسه اینکه خودتون رو بیگناه نشون بدین یه دلال دلالی راه میندازین
با احترام باید بگم حنای مبارزه با فسادتون رنگی نداره
دیگه امیدی نیست.
وقتي برخی دستشون توي جيب خودروسازهاست و حق الحساب خودشون رو مي گيرند، و از اون طرف تعرفه واردات را بالا مي بريد، معلوم خودرو ساز فاسد و مافيا ميشه
تعرفه واردات خودرو رو كم كنيد تا ببينيد چطور كمر اين مافيا مي شكنه
البته محاله اينكار،
نظام ما نمیذاره مافیا بیاد وسط . کشور صاحب داره .
امريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند!
خوب جناب این کلام رو گفتی نتیجه چی ؟؟؟؟؟؟!!!!!! فردا منکر میشن پس فردا قیمتها دو باره و دوباره افزایش پیدا میکنه همین و بس
آخه این مافیا کی هستن که پدر ملت در آوردن..چرا سیرمونی ندارن..شکم این جماعت چقدر جا داره مگه
اقایون نماینده و وزیر و الی بالاتر اصلا خودشون نگران شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور نکنن چون همش حبابه و ما به زندگی در حباب عادت کردیم. فقط یه تعداد حباب ساز بهتر و پیشرفته تر رو قاچاقی وارد کشور کنید تا حباب بزرگتری درست کنن برای ملت ایران
همه ميگن خودروساز
من هم معتقدم خودروساز منفعت طلب و سودجو هست.
ولي چرا كسي از اين مردم چيزي نميگه كه روي ماشين هاي كاركرده خودشون هر قيمتي خواستن گذاشتن و يه هفته اي قيمت يك خودرويي كه همه در ظاهر بدش اتفاق نظر دارن 30 ميليون افزايش پيدا كرد؟؟!
بله خودروساز دنبال سود هست و مردم هم دنبال سوء استفاده و پول مفت!!
نخریدن خودرو به صورت نقدی از کمپانی = حماقت

اگر نخریم صادرش می کنند!!!!!

قیمت دلار شده ۷۳۰۰

درسته کیفیت ماشین ایرانی پایینه اما نسبت به فیمت الان دلار، قیمت به شکل باورنکردنی پایین میاد!!!!
اگر مملکت به فساد نبودند حتما اگر تخطی میشد برخورد میکردند و الا خیلی راحته ۲ نفر رو بگیرن سریع محکمه و اعدام بکنند دیگران هم حساب کارشونو میکنند چطور کسانیکه مخل هستند مثل منافقین اگه هر جا شناسایی بشن سریعا از صحنه روزگار محوشون میکنند خوب همین کار رو با این مافیا بکنید به خدا قسم اینا ضررشون از منافقین و مریم رجوی کمتر نیست.
دانشگاه های ناکارامد با علم بسیار ضعیف و سیستم فوق پیشرفته ناشایسته سالاری همین که تونسته پراید هم بسازه خیلی‌ها والا
و این است که مملکت را در حال بلعیدن و فلج کردن است!
از ماست که یر ماست. مگر دولت روحانی در چهار سال اول برای اقتصاد چه کار کرد که دوباره به ان رای دادیم. برخی هم که به خاطر اندکی فضای باز اجتماعی به این دولت دوباره رای دادند بدانند که این همیشه سیاست دولتهای ناکارامد است که با سرگرم کردن مردم انها را از فکر کردن در باره امور مهم بازدارند.
فرغون سازی های داخلی تو کنترل جمعیت نقش موثری دارن عوض هر اشتغال سه نفرو تو جاده ها میکشن اینجوری هم امار اشتغال بالا میره هم جمعیت کنترل میشه
چی درست شده که بازار خودرو درست بشه .
با سلام
باید این خیانت بزرگ دوکار خانه خودرو سازی داخلی را دهن کجی به حمایت از تولیدات داخلی دانست
سوار شدن بر ماشینهای خارجی در ایران مانند رویای سفر به مریخ است در صورتی که در اکثر کشورها مثل امریکا وانگلیس جزئ ابتدای ترین امکانات زندگی است
خداییش ازنمایندگی الفطیم در نزدیکی میدان ساعت دبی یه تویوتا کرولا خریدم و از پورت رشید ترخیص کردن و آوردم خوزستان.۳ساله دارم باهاش زندگی میکنم.بخداوندی خدا یه پیچش تمام کارخونه ایرانخودرو وسایپاو تولیداتشو می ارزه.توی گرمای۶۵درجه اهواز حدود۳۰ دقیقه ماشین کنارخیابون درجا کولرروشن بود آمپرش تکون نمیخورد.الگی نیست محصولات ژاپن توی آمریکا حرف اول رو میزنن.واقعا باید درکارخونه های خودروی داخل رو گل مال کرد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی