بازدید 12274
اقتصاد و فوتبال (3)؛

بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام کشور حاضر در جام جهانی است؟

امروز سوت آغاز بیست و یکمین دورۀ جام جهانی فوتبال به صدا در خواهد آمد و رقابت 32 تیم آغاز خواهد شد. همان گونه که در دو گزارش قبلی با عنوان اقتصاد و فوتبال، از دریچه اقتصاد به جام جهانی نگاه کردیم و اوضاع اقتصادی کشورهای حاضر در جام جهانی روسیه را مورد بررسی قرار دادیم این بار در سومین گزارش می خواهیم به بررسی نرخ بیکاری در این کشورها بپردازیم.
کد خبر: ۸۰۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ 14 June 2018

بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام کشور حاضر در جام جهانی است؟امروز سوت آغاز بیست و یکمین دورۀ جام جهانی فوتبال به صدا در خواهد آمد و رقابت 32 تیم آغاز خواهد شد. همان گونه که در دو گزارش قبلی با عنوان اقتصاد و فوتبال، از دریچه اقتصاد به جام جهانی نگاه کردیم و اوضاع اقتصادی کشورهای حاضر در جام جهانی روسیه را مورد بررسی قرار دادیم این بار در سومین گزارش می خواهیم به بررسی نرخ بیکاری در این کشورها بپردازیم.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز در ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت تهران سوت آغاز بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی در استادیوم لوژنیکی مسکو به صدا در خواهد آمد. در دیدار افتتاحیه روسیه میزبان رقابت ها به مصاف عربستان یکی از تیم های آسیایی حاضر در این رقابت ها خواهد رفت. این رقابت ها یک ماه به طول خواهد انجامید و سرانجام در 24 تیر 1397 با تعیین قهرمان به پایان خواهد رسید.

همان گونه که سطح فوتبالی 32 تیم حاضر در این رقابت ها با یکدیگر متفاوت است، سطح اقتصادی کشورهای این 32 تیم نیز با یکدیگر تفاوت هایی را دارد. در دو گزارش قبلی که با عنوان اقتصاد و فوتبال در سایت تابناک اقتصادی تهیه و منتشر شد سعی گردید تا از دریچه اقتصاد به جام جهانی نگاه کنیم و اوضاع اقتصادی کشورهای حاضر در این رقابت ها را مورد بررسی قرار دهیم. این بار در سومین گزارش می خواهیم به بررسی نرخ بیکاری در این کشورها بپردازیم. برای این منظور از داده های موجود در سایت بانک جهانی استفاده خواهیم کرد.

آخرین آمار پیرامون نرخ بیکاری در سایت بانک جهانی مربوط به سال 2016 می باشد. نمودار زیر نرخ بیکاری در کشورهای 32 تیم حاضر در جام جهانی در سال 2016 را نشان می دهد. همان گونه که ملاحظه می شود کشور آسیایی ژاپن با نرخ بیکاری 2.8 درصد در بین 32 کشور حاضر در رقابت های جام جهانی روسیه دارای کمترین نرخ بیکاری بوده است. شایان ذکر است که این کشور دارای بیشترین میزان تولید ناخالص داخلی در بین این 32 کشور نیز بوده است. ایسلند، این شمالی ترین کشور اروپا با جمعیتی در حدود 320 هزار نفر با نرخ بیکاری 2.9 درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. کشور مکزیک با نرخ بیکاری 3.5 درصد به جایگاه سوم تکیه زده است.

در انتهای این رتبه بندی کشور اسپانیا قرار دارد که با نرخ بیکاری 17.4 درصد در جایگاه سی و دوم قرار گرفته است. کشوری که اوضاع اقتصادی آن در سال های اخیر تعریف چندانی نداشته است. در رتبه های سی و یکم و سی ام به ترتیب کشور آفریقایی تونس با نرخ بیکاری 15.2 درصد و کشور اروپایی صربستان با نرخ بیکاری 14.1 درصد قرار دارد.

ایران نیز به لحاظ نرخ بیکاری در بین 32 تیم حاضر در این رقابت ها با نرخ بیکاری 13.1 درصد در رتبه بیست و نهم قرار گرفته است. نرخ بیکاری در کشورهای دو همگروهی دیگر ایران در رقابت های جام جهانی یعنی پرتغال و مراکش به ترتیب 9 و 9.3 درصد بوده است.

هر چند که ایران در نرخ بیکاری جایگاه چندانی مناسبی را در بین 32 تیم حاضر دارا نیست اما در گزارش قبلی که در مورد نرخ رشد اقتصادی بود، ایران با نرخ رشد اقتصادی 13.4 درصد در سال 2016 توانسته بود رتبه اول را در بین 32 تیم حاضر در جام جهانی کسب کند.

بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام کشور حاضر در جام جهانی است؟

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲۴
آمارهای کشورمان همش دروغه. همین چند روز پیش یک اقتصاد دان آمریکایی نرخ واقعی تورم کشور عزیزمان را 70 درصد اعلام نمود در حالی که دولت میگه نرخ تورم 7 درصده. در مورد نرخ بیکاری هم باید گفت نرخ واقعی چیزی بیش از 50 درصد هست. آمارهی دولتی کسی که درس میخونه، سربازه، دست فروشی میکنه و حتی بیکاره رو شاغل حساب میکنن.
واقعا مایه تاسفه که دروغ در تمام ارکان جامعه نفوذ کرده. سه اصل زندگی اکثر ایرانی ها دروغ، تقلب و دزدی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
حاجی خیلی نا امیدی.
فکر کنم خودت از کسایی هستی که این سه اصلی که گفتی رو به شدت دوست دارن و رعایت میکنن. عزیز جان، تو این مملکت آدم خوب هم هست، زیاد هم هست. ولی ما یاد گرفتیم تا یه چیز بد میبینیم، میگیم ایرانی ها اینطورین، هرچی چیز خوب هم ببینیم، خفه میشیم. البته تقصیر تو نیست، چیزهایی که مغزت رو احاطه کردن، باعث شدن اینقدر حس ناامیدی در تو قوی بشه! متاسفم برات و برای تفکرت
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
دقیقا. عادت کردن به اشاعه امار غلط برای نشان دادن ظاهر خوش ولی ما مردم متوجه ایم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
این سه اصل وجود دارد، ولی نه اینکه همه ایرانی ها آن را مراعات کنند، البته اگر مراعات درست باشد. درست است که سختی های زندگی سخت بر اخلاقیات ما تاثیر گذاشته است، ولی هنوز هم با اینکه این سه خباثت بزرگ ارکان جامعه و کشور ما را تشکیل دهند، خیلی فاصله داریم. بسیاری از ملت های دیگر اگر با مشکلاتی بسیار کمتر از ما در این چند دهه مواجه می شدندف همدیگر را می خوردند. در فرانسه در روزگار جنگ جهانی دوم دست کم یکصد هزارتن قربانی راهزنانی شدند که خودشان را پارتیزان جا زده بودند!!!! مشکلات بسیار و ایرادهای ما هم فراوان هستند، ولی هنوز به یک جامعه هشتادمیلیونی دیو سیرت و شیطانی تبدیل نشده ایم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
آقای نوبخت اگه میدونستم شما هم بخش نظرات تابناک رو میخونید نظر بالا رو نمیزاشتیم که ناراحت نشید
دم ژاپن و کره جنوبی گرم
نرخ بیکاری ایران بیش از دو برابر عربستان!!!
کدام آدم بی سوادی گفته رشد اقتصادی ایران ۱۳.۴درصد بوده. در حالیکه ۳.۴درصد درست است نرخ بیکاری هم ۲۱.۹درصد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
دوست عزیز همونجور که در متن ذذکر شده این نرخ رشد
مربوط به سال 2016 می باشد وقتی که نفت ایران بیشتر فروش رفت.
خدا را شکر که همه مردم ما سر کار هستند
شما لطف کنید به بیکاری فقر طلاق در کشور خودمان را تحلیل کنید که فاجعه بار است گرانی که دیگر قوز بالای قوز است تحلیل دیگر کشور ها را برای شما عذر بد تر گناه میباشد و بااین تحلیل ها عیب دولت و مسئولین ما پوشیده نمیشود
آمار بیکاری در ایران بالای ۳۰ درصده،....
رتبه اول بدبختی و نداری،بیکاری جوانان
واقعا باورتون میشه بیکاری 13 درصد باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
نه
یعنی ملاک اونا هم هفته ای یک ساعت در هفته هس
تعریف بیکاری در ایران بسیار متفاوت از تعریف ان در اسپانیا است. اینجا دستفروش دستمال کاغذی با دو بسته در هفته شاغل تلقی می شود تا امار جفت و جور بشه.
منو بگو تاحالا فك ميكردم نرخ بيكارى بالاتر باشه بهتره ! به همه هم كلاس ميذاشتيم كه داداش بالاخره يه نرخى از ما بالاس .
بنده به مدد مدرك فوق پسا سيكل اعلام ميكنم : نرخ بيكارى در ايران ٩٩.٩٩ درصده !! خلاص .. كلا كسى كار نميكنه . همه دلالن . از تو بانك ميندازن تو دلار ؛ از رو دلار قلش ميدن تو طلا ; سكه رو ميرفوشنش ! ميغلتوننش رو دلار ... بعد يه حمله گازانبرى ميكنن به ملك ؛ از رو ملكم سر ميخورن تو اتومبيل ؛ اين چرخه هم ميچرخه . نكته اينجاس با هركى حرف ميزنى ميگه اون يكى بى فرهنگه. طرف خودش قاچاقچيه بهش ميگم سكه هارو دارى گرون ميفروشى . ميگه مگه من بى فرهنگم كه برم تو صف واستم سكه بخرم . ميگم تو كه قاچاق ميكنى فرهنگ دارى آخه اون يكى هم به همين شكل . فرهنگ دلالى به همراه پول يامفت نفتى همه رو بيكار كرده . ١٣ درصد . دلت خوشه ها من با ٨٠ درصد ادما صحبت ميكنم ميگن بيكارن ! تا تعريفت از كار چى باشه البته !
اونهایی که آمارشون بیشتر از ایرانه بیمه بیکاری میگیرن احتمالا!
سلام

خواهش ميكنم تابناك يه آمار هم از ميزان درآمد در كشورهاي مختلف بزاره با ميزان هزينه روزانه هر خانوار !!

اونوقت بيشتر شفاف ميشه موضوع . معناش اينه كه بدونيم يك كارگر با سطح تحصيلات و تخصص متوسط در هر يك يك ساعت چقدر درآمد داره .
يه كم ديگه تلاش كنيم صربستان و اسپانيا و تونس را هم مي گيريم اول ميشيم.
به نظرم آمار مربوط به ایران صحیح نیست!
کاملا آمار ایران دروغ است.
جوانان بی کاری که به اداره کار مراجعه نکنند جزو شاغلین حساب می شوند.
زنان خانه دار هم شاغل حساب می شود.
خیانت کشور را پر کرده است.
کاش یه مقایسه ای هم از منابع ملی هر کشور انجام می شد تا ببینیم اونجا چه مقامی کسب می کنیم
ضمنا رتبه بندی کشور ها از از نظر فساد اداری و مدیران فاسد هم قطعا امار جالبی ارائه خواهد داد
دوستان باور میکنید نرخ بیکاری ما ۱۳ درصد باشه؟

آقایون مسئولین ما احمق نیستیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر