بازدید 2638

فداکاری بزرگ مأمور پلیس مانع فرار ۳ زندانی شد

کد خبر: ۸۰۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 14 June 2018

مامور جوان نیروی انتظامی جانش را فدا کرد اما اجازه نداد نقشه فراری دادن ۳ زندانی عملی شود. او که ۴‌ گلوله به بدنش اصابت کرده بود، تا پای جان مقاومت کرد وتوانست با فراری دادن مرد مسلح متهمان را به زندان منتقل کند.

به گزارش همشهری، بعدازظهر 20خردادماه پس از اینکه جلسه رسیدگی به اتهامات 3مرد تبهکار در دادسرای شهرستان رامشیر در استان خوزستان به پایان رسید، 2مأمور پلیس درحالی‌که متهمان را به هم دستبند زده بودند، آنها را از محوطه دادسرا خارج و به داخل خودرو منتقل کردند تا به زندان رامهرمز منتقل کنند.

یکی از این 3مرد از اشرار معروف منطقه بود که بارها به جرم تیراندازی و درگیری دستگیر شده و به زندان افتاده بود و از مدتی قبل نیز به همین جرم دستگیر شده و رسیدگی به پرونده‌اش در دادسرا جریان داشت.

2مامور پلیس، متهمان را به داخل خودرو منتقل کردند و گروهبان نوید حقیقت‌شناس پشت فرمان نشست و ماشین شروع به حرکت کرد. آنها به سمت زندان رامهرمز در حرکت بودند و قرار بود متهمان را تحویل زندان دهند اما در میانه راه با حمله‌ای ناگهانی روبه‌رو شدند.

مرد موتورسواری درحالی‌که سلاح گرم در دست داشت، به‌خودروی حمل متهمان نزدیک شد و وقتی در چند قدمی راننده قرار گرفت، شروع به تیراندازی کرد. 4گلوله به گروهبان حقیقت‌شناس برخورد کرد و همدستش نیز بر اثر اصابت گلوله مجروح شد.

مأمور فداکار پلیس به‌رغم اینکه مجروح شده بود، برای اینکه مانع فرار زندانیان شود، فرمان خودرو را به سمت موتورسیکلت گرفت و محکم به آن کوبید و همین باعث شد که موتور واژگون شده و مرد مسلح روی زمین پرت شود. بر اثر برخورد او با زمین اسلحه نیز از دستش افتاد و او که می‌دید هر لحظه ممکن است دستگیر شود، به سرعت از زمین بلند شد و با رها کردن اسلحه و موتور پا به فرار گذاشت.

با فرار مرد مسلح، گروهبان حقیقت‌شناس با اینکه دچار خونریزی زیادی شده بود، به رانندگی ادامه داد. او می‌دانست درصورت توقف هر لحظه امکان دارد متهمانی که قرار بود به زندان منتقل شوند، فرار کنند. به همین دلیل به رانندگی ادامه داد و دقایقی بعد خودروی حمل متهمان مقابل زندان شهرستان رامهرمز توقف کرد.

دیگر مأموران با دیدن بدن غرق در خون 2مامور جوان به کمک آنها شتافتند و هر دو را به بیمارستان منتقل کردند. از سوی دیگر زندانیان نیز بی‌آنکه موفق به فرار شوند، به داخل زندان انتقال یافتند. از همان زمان تلاش پزشکان بیمارستان برای نجات مأموران فداکار آغاز شد و گرچه گروهبان حقیقت‌شناس حال وخیمی داشت اما شرایط همکارش بهتر بود و او از خطر مرگ گریخت.

سرهنگ علی قاسم‌پور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در گفت‌وگو با همشهری گفت: از 4گلوله‌ای که به بدن گروهبان فداکار اصابت کرده بود، 3گلوله به شش‌هایش آسیب جدی رسانده بود. به همین دلیل به‌رغم تلاش پزشکان، وی پس از 2روز جدال با مرگ، شامگاه یکشنبه روی تخت بیمارستان به شهادت رسید.

وی ادامه داد: نوید حقیقت‌شناس حدودا 20ساله، مجرد و تنها فرزند خانواده‌اش بود که جانش را از دست داد اما اجازه نداد نقشه فراری دادن تبهکاران عملی شود.

به گفته سرهنگ قاسم‌پور، تحقیقات برای دستگیری عامل این تیراندازی در حالی ادامه دارد که بررسی‌ها نشان می‌دهد او برادر همان شرور معروفی بوده که به جرم شرارت دستگیر و زندانی شده بود و در حقیقت آن روز قصد داشته با شلیک به ماموران، برادرش را فراری دهد که با فداکاری مأمور جوان پلیس ناکام ماند و هم‌اکنون تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری او ادامه دارد.

براساس این گزارش، مراسم تشییع پیکر گروهبان شهید، نوید حقیقت‌شناس امروز برگزار می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر