بازدید 10195
۱

با گفتگو می‌توان اختلاف آمریکا برسر برجام را حل کرد

کد خبر: ۸۰۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۷ 14 June 2018

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس اظهار داشت که لندن و واشنگتن از طریق گفت وگو می توانند اختلافات بر سر تعرفه ها و خروج آمریکا از برجام را حل کنند.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی.ان.بی.سی گفت: ما در مورد وضع تعرفه بر فولاد و آلومینیوم انگلیس و اتحادیه اروپا اختلاف داریم. ما در مورد توافق هسته ای با ایران هم اختلاف داریم.

وی افزود: نکته این است که می توان چنین اختلافاتی داشت و در مورد آنها گفت وگو کرد. اما رابطه ویژه انگلیس و آمریکا ادامه دارد و در آینده طولانی مدت هم دوام خواهد آورد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت برخلاف هشدارهای جهانی و تعهدات واشنگتن، از برجام خارج شد. این موضوع با انتقاد شدید اروپایی ها مواجه شد. همچنین ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم به ترتیب 25 و 10 درصد تعرفه وضع کرده که این مساله نیز به اختلافات اروپا و آمریکا دامن زده است.

انگلیس جزو کشورهایی است که در هر دو مورد با آمریکا مخالفت کرده است. با این حال، ترزا می گفت که اتفاقات بهتری نیز در رابطه دو کشور وجود داشته است. آمریکا از جمله کشورهایی بود که در جریان پرونده مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق در انگلیس، دیپلمات های روس را اخراج کرد. غربی ها روسیه را مسئول مسموم کردن این جاسوس روس تبار معرفی کرده بودند.

نخست وزیر انگلیس همچنین دیدار روز سه شنبه ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را لحظه «مهمی» توصیف کرد و گفت: از ملاقاتی که در سنگاپور انجام شد، استقبال می کنم. این کار نه فقط برای منطقه بلکه برای دنیا مهم است.

ترامپ و کیم در پایان دیدار خود توافقنامه ای امضا کردند که در آن بر عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای تاکید شده است.

گروهی از تحلیلگران می گویند که این جزئیات این توافقنامه از جمله نحوه راستی آزمایی در مورد برنامه هسته ای کره شمالی و چارچوب زمانی خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ مشخص نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
روباه پیر از حل اختلاف دم می زند کسی که در کل تاریخ تشکیلش جز ایجاد اختلاف در پرونده اش چیزی ندارد حالا که گیر یکی مثل خودش افتاده داره از حل اختلاف حرف می زنه جل الخالق؟؟؟؟؟؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟؟!!؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار