بازدید 4852
۱

پیروزی «ترزا می» در لایحه برگزیت

کد خبر: ۸۰۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵ 14 June 2018

نمایندگان مجلس عوام انگلیس پس از دو روز بحث و بررسی هیچ‌کدام از اصلاحات مطرح‌شده از سوی مجلس اعیان علیه لایحه برگزیت دولت «ترزا می» را نپذیرفتند. هم‌زمان شش تن از اعضاء ارشد حزب کارگر در حمایت از موضع دولت از مقام خود کناره‌گیری کردند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان یادشده لحظاتی پیش از آغاز رأی‌گیری درباره مخالفت با متمم ادامه حضور انگلیس در منطقه اقتصادی اتحادیه اروپا در دوره پسا برگزیت، استعفای خود را اعلام کرده و برخلاف موضع رسمی حزب کارگر به نفع خروج از منطقه اقتصادی اتحادیه اروپا رأی دادند.

براساس نتایج اعلام‌شده 327 تن از نمایندگان در مقابل 126 تن دیگر به این متمم رأی مخالف داده که از این میزان 90 نماینده از اعضای حزب کارگر بوده‌اند.

حزب کارگر از نمایندگان ارشد این حزب خواسته بود تا به این متمم رأی موافق بدهند. جرمی کوربین رهبر حزب کارگر گفته بود که این حزب به رأی مردم این کشور مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا احترام گذاشته اما از آنجا که دولت رویکرد مشخصی را در روند خروج از اتحادیه اروپا طی نمی‌کند، این حزب از موضع دولت حمایت نمی‌کند.

با این ‌حال شش تن از نمایندگان ارشد حزب کارگر که یک‌ تن از آن‌ها معاون وزیر در سایه و 5 تن دیگر معاون پارلمانی کوربین بوده‌اند، لحظاتی از پیش از آغاز رأی‌گیری استعفای خود را اعلام می‌کنند.

با این حساب لایحه برگزیت برای دومین بار با اکثریت آرای نمایندگان مجلس به تصویب رسید و راه را برای دولت می در خروج از اتحادیه اروپا هموار کرد.

رأی‌گیری درباره 15 اصلاح مطرح‌ شده از سوی مجلس اعیان انگلیس از سه‌شنبه ظهر آغاز شده بود.

در این نشست نمایندگان پس از ساعت‌ها بحث و بررسی، به نیمی از اصلاحات مطرح‌شده رأی موافق ندادند. اصلی‌ترین اصلاحیه مربوط به متممی بود که از سوی لرد هیلشام در مجلس اعیان مطرح، و در آن وی خواستار رأی نهایی پارلمان درباره توافق نهایی برگزیت شده بود.

او در این اصلاحیه 30 نوامبر (9 آذر) را به ‌عنوان آخرین ‌مهلت دولت برای ارائه توافق نهایی برگزیت معرفی و عنوان کرده بود که درغیر این صورت نمایندگان مجلس راهبرد برگزیت را به دولت تکلیف خواهند کرد.

با این ‌حال 324 تن از نمایندگان در مقابل 298 تن دیگر به این لایحه رأی مخالف داده و بدین ترتیب دست دولت را در پیشبرد روند خروج از اتحادیه اروپا بازگذاشتند.

نخست‌ وزیر انگلیس پیش از آغاز نشست مجلس عوام خواستار وحدت و همسویی نمایندگان شده و تأکید کرد که از انتقاد و سرزنش علیه دولت دست‌ بردارند. «دیوید دیویس» وزیر برگزیت انگلیس نیز از نمایندگان خواسته بود تا موقعیت دولت را با آراء خود در مذاکرات برگزیت تضعیف نکنند.

او گفت که واگذاری تصمیم‌گیری درباره راهبرد برگزیت به پارلمان، دست مذاکره‌کنندگان انگلیسی را می‌بندد و به توافق بدی با اتحادیه اروپا منجر خواهد شد.

براساس رویه سیاسی در انگلیس، نتیجه این رأی‌گیری مجدداً برای شور بیشتر دوشنبه آینده به مجلس اعیان بازگردانده خواهد شد.

نمایندگان مجلس اعیان که حزب محافظه‌کار در آنجا اکثریت کرسی‌ها را در اختیار ندارد این لایحه را دوباره بررسی خواهند کرد و درصورتی‌که به آن اصلاحیه وارد کنند، لایحه دوباره به مجلس عوام برمی‌گردد. اما اگر مجلس اعیان، نظر مجلس عوام را موردقبول قرار دهد، این لایحه عملاً تصویب و ازسوی دولت به اجرا گذاشته خواهد شد.

بنا براعلام دولت انگلیس، این کشور رسماً در ماه مارس میلادی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. دو طرف تلاش می‌کنند تا ماه اکتبر آینده درباره توافق برگزیت به تفاهم دست یابند تا پیش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این توافق را به تصویب پارلمان‌های اروپا و انگلیس برسانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مجلس یعنی ا ین جمع جور که از نظراتشون کاملا اگاه بشن و بدون برای دنیا چه نسخه ای بپیچن و....نه مثل ما که یک باغ ویلایی درست کرده هرکی در حال چرت زدن فقط یک تخت خواب کم دارن
و حالا هم کاسه های توالتهای گران قیمت وووووووو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر